SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Dlaczego nie ma Metro i Zoom TV w nc+ i WP w Polsacie?

2017-06-14: 12 czerwca na forum.satkurier.pl pojawiło się pytanie: Dlaczego nie ma Metro i Zoom TV w nc+? Zasugerowano, że już wkrótce platforma dołączy właśnie te dwie brakujące stacje znane z MUX 8. Widzowie nie rozumieją, dlaczego ważniejsza miałaby być Al Jazeera czy RT, które są na liście nc+ już od dawna. Kiedy polskie platformy zrozumieją, że lepiej mieć kanały z MUX 8 niż ich nie mieć?

Ile VAT-u straci rząd na abonamencie RTV?

2017-06-06: Jak już informowaliśmy, do Sejmu wpłynął projekt ustawy, który nakazuje operatorom płatnych platform i kablówek przekazywanie Poczcie Polskiej danych o abonentach, by mieć okazję złupić ich na 22,70 zł/mies. ekstra na abonament RTV na tzw. „dobro narodowe”, czyli partyjną telewizję i radio publiczne, które tracą zarówno kasę (zaciąga się kredyty w milionach), festiwale (Opole), jak i widzów (szczególnie programy informacyjne, które stały się czystym matriksem!). Pytanie: kto i ile straci na abonamencie RTV?

Abonament sposobem na kontrolę kablówek i platform w Polsce?

2017-02-21: Pisaliśmy już, na czym miałoby polegać zapowiadane wcześniej poprawienie poboru opłat abonamentowych. Rząd chce, by do procesów ułatwiania rejestracji odbiorników RTV oraz identyfikacji podmiotów obowiązanych do wnoszenia opłat abonamentowych włączyć... dostawców usług płatnej telewizji - kablówki i platformy - dlaczego Poczta ma się męczyć? Tylko dlaczego rejestracją odbiorników RTV zajmuje się Poczta Polska?

Reklamy co 20 minut filmu - nowa dyrektywa unijna

2017-02-26: Wszystko wskazuje na to, że reklamy w telewizji będą trwały jeszcze dłużej niż dotąd, co zapewne rozwścieczy część widzów. Parlament Europejski pracuje nad projektem, który pozwoli nadawcom na to, by reklamy zajmowały aż 20 proc. czasu antenowego. Nowa dyrektywa unijna pozwoli też na przerwy reklamowe w czasie filmów i innych programów co 20 minut, a nie co 30 minut jak dotąd.

Po co nam 250 kanałów? Wystarczy tylko 9!

2017-01-03: Wiadomo powszechnie, że aktualnie na polskim rynku telewizyjnym nadawanych jest około 250 kanałów o zasięgu ogólnokrajowym dostępnych głównie z satelity lub DVB-T (nie licząc tych z Internetu). Większość z nich to kanały tematyczne i najczęściej są kodowane, obecne w platformach satelitarnych, IPTV i kablówkach. Ale gdy przychodzi co do czego, to większość abonentów płatnej tv i tak twierdzi, że nie ma co oglądać i zwykle wraca wtedy na początkowe kanały z listy dekodera. Wniosek z tego taki, że wystarczy jedynie 9-10 najbardziej ulubionych stacji. Tyle że niekoniecznie tych samych dla wszystkich domowników.

Dematerializacja? Nowe trendy na rynku płatnej telewizji

2016-12-26: Joel Espelien, analityk The Diffusion Group, opublikował niedawno bloga, w którym zawarł ciekawą paralelę między obecnym stanem rynku konsol do gier a przyszłym stanem rynku płatnej telewizji. Czy te rynki mają ze sobą związek? Co to jest i jaką rolę odgrywa dematerializacja i demonetyzacja? To ciekawa analiza rynku i trendów dotyczących pośrednio pay-tv.

Antyreklama MUX 8 nie hańbi?

2016-12-06: Przeczytałem dwa teksty, jakie napisano na serwisie internetowym gazeta.pl, w tym żenujący dziennikarsko tekst pt. „Nowe kanały TV. Całkowicie za darmo dzięki cyfrowej telewizji naziemnej" i doszedłem do takiego o to wniosku: portal Agory nie ma pojęcia o MUX 8, bo promuje tylko własny kanał Metro w NTC, a to nie o to chodzi, bo ani to nie pomoże Agorze, ani MUX 8, bo wprowadza widzów w błąd. A wystarczyło co nieco poczytać, choćby co się pisze na satkurier.pl czy na emitel.pl, a także na forach internetowych. Antyreklama MUX 8 nie hańbi?

Sport ważny - dlaczego słaba oglądalność Premier League?

2016-11-21: Prezes Grupy Sky, Jeremy Darroch, twierdzi, że sport, a w szczególności piłka nożna, nadal pozostaje kluczowym elementem portfela transmisji dla operatorów pay-tv, ale prawa do zawartości nie są tak ważne jak kiedyś. Zbiega się to ze znacznymi spadkami oglądalności angielskiej ligi piłkarskiej w Wielkiej Brytanii, gdzie okazało się, że młodzi Anglicy nie skupiają się na oglądaniu meczów Premier League, bo równolegle grają na smartfonach oraz korzystają z mediów społecznościowych. A jak to się układa w Polsce?

Czas na TVP Sport 2! Co z TVP HD?

2016-07-29: To już któraś z kolei sytuacja, gdy redakcja sportowa Telewizji Polskiej musi stanąć przed dylematem, która transmisja z udziałem polskich sportowców jest ważniejsza i trafi na antenę TVP Sport, a to teoretycznie „gorsze” wydarzenie sportowe trafi do sieci, czyli na sport.tvp.pl. 28 lipca też przytrafiła się taka sytuacja, gdy Zagłębie Lubin grało z SonderjyskE w III rundzie kwalifikacji Ligi Europy. Transmisja na TVP Sport była zaplanowana od godz. 18:45, a Agnieszka Radwańska grała w WTA Montreal od godz. 20:30 i był mały konflikt (2-3 gemy uciekły). Dziwne, że TVP nie myśli o emisji meczu Radwańskiej np. w kanale TVP HD.

Abonenci chcą większej elastyczności od operatorów pay-tv

2016-07-25: Według badań firmy Paywizard, abonenci chcą większej elastyczności od operatorów płatnej telewizji.
Okazuje się, że dla abonentów ważne jest elastyczne podejście do zarządzania pakietami kanałów i subskrypcją za usługi płatnej telewizji. Chcą mieć m.in. możliwość bezproblemowego zawieszenia abonamentu, gdy udają się na wakacje, aby potem równie bezproblemowo wznowić abonament na płatne kanały po powrocie z urlopu czy wyjazdu służbowego.
 
progress gif
reklama
reklama