SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Po co nam 250 kanałów? Wystarczy tylko 9!

Wiadomo powszechnie, że aktualnie na polskim rynku telewizyjnym nadawanych jest około 250 kanałów o zasięgu ogólnokrajowym dostępnych głównie z satelity lub DVB-T (nie licząc tych z Internetu). Większość z nich to kanały tematyczne i najczęściej są kodowane, obecne w platformach satelitarnych, IPTV i kablówkach. Ale gdy przychodzi co do czego, to większość abonentów płatnej tv i tak twierdzi, że nie ma co oglądać i zwykle wraca wtedy na początkowe kanały z listy dekodera. Wniosek z tego taki, że wystarczy jedynie 9-10 najbardziej ulubionych stacji. Tyle że niekoniecznie tych samych dla wszystkich domowników.

Dematerializacja? Nowe trendy na rynku płatnej telewizji

Joel Espelien, analityk The Diffusion Group, opublikował niedawno bloga, w którym zawarł ciekawą paralelę między obecnym stanem rynku konsol do gier a przyszłym stanem rynku płatnej telewizji. Czy te rynki mają ze sobą związek? Co to jest i jaką rolę odgrywa dematerializacja i demonetyzacja? To ciekawa analiza rynku i trendów dotyczących pośrednio pay-tv.

Antyreklama MUX 8 nie hańbi?

Przeczytałem dwa teksty, jakie napisano na serwisie internetowym gazeta.pl, w tym żenujący dziennikarsko tekst pt. „Nowe kanały TV. Całkowicie za darmo dzięki cyfrowej telewizji naziemnej" i doszedłem do takiego o to wniosku: portal Agory nie ma pojęcia o MUX 8, bo promuje tylko własny kanał Metro w NTC, a to nie o to chodzi, bo ani to nie pomoże Agorze, ani MUX 8, bo wprowadza widzów w błąd. A wystarczyło co nieco poczytać, choćby co się pisze na satkurier.pl czy na emitel.pl, a także na forach internetowych. Antyreklama MUX 8 nie hańbi?

Sport ważny - dlaczego słaba oglądalność Premier League?

Prezes Grupy Sky, Jeremy Darroch, twierdzi, że sport, a w szczególności piłka nożna, nadal pozostaje kluczowym elementem portfela transmisji dla operatorów pay-tv, ale prawa do zawartości nie są tak ważne jak kiedyś. Zbiega się to ze znacznymi spadkami oglądalności angielskiej ligi piłkarskiej w Wielkiej Brytanii, gdzie okazało się, że młodzi Anglicy nie skupiają się na oglądaniu meczów Premier League, bo równolegle grają na smartfonach oraz korzystają z mediów społecznościowych. A jak to się układa w Polsce?

Czas na TVP Sport 2! Co z TVP HD?

To już któraś z kolei sytuacja, gdy redakcja sportowa Telewizji Polskiej musi stanąć przed dylematem, która transmisja z udziałem polskich sportowców jest ważniejsza i trafi na antenę TVP Sport, a to teoretycznie „gorsze” wydarzenie sportowe trafi do sieci, czyli na sport.tvp.pl. 28 lipca też przytrafiła się taka sytuacja, gdy Zagłębie Lubin grało z SonderjyskE w III rundzie kwalifikacji Ligi Europy. Transmisja na TVP Sport była zaplanowana od godz. 18:45, a Agnieszka Radwańska grała w WTA Montreal od godz. 20:30 i był mały konflikt (2-3 gemy uciekły). Dziwne, że TVP nie myśli o emisji meczu Radwańskiej np. w kanale TVP HD.

Abonenci chcą większej elastyczności od operatorów pay-tv

Według badań firmy Paywizard, abonenci chcą większej elastyczności od operatorów płatnej telewizji.
Okazuje się, że dla abonentów ważne jest elastyczne podejście do zarządzania pakietami kanałów i subskrypcją za usługi płatnej telewizji. Chcą mieć m.in. możliwość bezproblemowego zawieszenia abonamentu, gdy udają się na wakacje, aby potem równie bezproblemowo wznowić abonament na płatne kanały po powrocie z urlopu czy wyjazdu służbowego.

Netflix i dwa serwisy VOD bez barier w UE

Zapowiada się koniec z ograniczeniami w dostępie do oferty Netfliksa podczas wycieczek poza Polskę w ramach Unii Europejskiej. Od 2017 roku użytkownicy Netfliksa na całym terenie Unii będą mogli oglądać te same filmy i seriale, co w kraju, w którym są rezydentami. Co ciekawe, te same ułatwienia jak w przypadku Netfliksa będą dotyczyć użytkowników dwóch innych, europejskich platform VOD - Sky TV Now i ProSiebenSat.1MaxDome. Interesujące jest jednak to, na jakich zasadach tylko te trzy serwisy zostaną wyłączone z ograniczeń terytorialnych w krajach UE w dostępie do treści. Czy to zagrożenie dla pozostałych operatorów VOD, choćby w Polsce?

Opłata audiowizualna od nieboszczyka i akumulatora?

To może być mało śmieszne, ale wkrótce może stać się faktem. Tę historię opowiedziała mi znajoma, zainteresowana nową opłatą audiowizualną (15 zł/mies.), której wcale nie ma ochoty płacić jako kolejnej daniny na jedynie słuszny cel. Takich osób będzie dużo i już zaczyna się pewnego rodzaju exodus, czyli porządki z niechcianymi licznikami w miejscach, gdzie dotąd były, bo tak ktoś je zastał i nic nie robił po śmierci rodziców, dziadków lub gdy dostał jakąś odległą posesję w spadku.

Opłata audiowizualna 99 zł rocznie?

Parafrazując piosenkę Stuhra, zacznę tak: „Ustawę medialną pisać każdy może, trochę lepiej, lub trochę gorzej, ale nie oto chodzi, jak co komu wychodzi. Czasami człowiek musi, inaczej się udusi, uuu”. Duża ustawa medialna właśnie ma trafić pod obrady Sejmu i okaże się, czy Czabański zrobił dobrą robotę dla dobra narodowego, jakim jest TVP, czy też społeczeństwo odbierze to jako kolejny podatek lub niechcianą daninę. Musi być coś za coś, a nie 15 zł zamiast 12 zł czy 10 zł, bo tak i już.

TVP [nieoficjalnie]: wszyscy się raczej pakujemy

Jak „rozwalić” media publiczne w Polsce? Jak się okazuje, to nie jest jakaś wielka sztuka - wystarczy wygrać wybory tak skutecznie jak PiS i trzeba mieć jeszcze do tego talent [kto go ma to powszechna wiedza]. Zburzyć wszystko łatwo - zbudować trudniej. Potem trzeba dużo czasu, pieniędzy i wysiłku wielu ludzi, aby cokolwiek z tego wyszło. A mowa o obecnej pozycji TVP i Polskiego Radia w porównaniu z mediami komercyjnymi, bez spoglądania na politykę, bo nie o to tutaj chodzi.
 
progress gif
reklama
reklama