SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Będzie więcej amerykańskich kanałów w Polsce?

W pierwszych trzech dniach nadawania kanał HGTV, który zastąpił TVN Meteo Active, oglądało średnio 37,3 tys. widzów, co dało stacji 0,48 proc. udziału w rynku w grupie wiekowej 4+ i aż 0,58 proc. w grupie 16-49, najatrakcyjniejszej wśród reklamowców, wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnych Mediów. O takich słupkach w dniach 7-9 stycznia mogłoby pomarzyć wiele kanałów tematycznych od lat dostępnych na polskim rynku. Skąd więc tak szybki sukces? Czy będziemy mieli więcej marek zza oceanu na naszym rynku?

TVN Meteo Active znika, ale zostaje w sieci?

Już 7 stycznia na platformach cyfrowych i w sieciach kablowych pogodowo-lifestyle'owy kanał TVN Meteo Active zostanie zastąpiony przez wnętrzarsko - ogrodowy HGTV. Nie oznacza to całkowitego pożegnania z pogodową stacją, która pod nazwą TVN Meteo działała w latach 2003-2015. - Z nami Anna Dec, tvnmeteo.pl - tak gościa TVN24 zaproszonego do rozmowy na temat mrozów przedstawiła w piątek prezenterka tej stacji. Najwyraźniej TVN zastosował ten sam ruch, co po zamknięciu TVN Warszawa w 2011 roku i TVN Med w roku 2009. Marka zostanie przeniesiona do sieci.

Największe sukcesy i porażki 2016 roku

Przedstawiamy subiektywny ranking największych sukcesów i porażek w branży płatnej telewizji z ostatnich dwunastu miesięcy. Wzięliśmy pod uwagę zarówno powodzenia lub niepowodzenia poszczególnych przedsięwzięć, jak i pozytywne oraz negatywne zjawiska występujące na rynku.

Nowa TV zainstaluje Polakom anteny?

Kanały, które zadebiutowały w ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej nie mają łatwo. Są nadawane w paśmie VHF w przeciwieństwie do wszystkich pozostałych stacji z DVB-T, które korzystają z UHF. Najwyraźniej Zjednoczone Przedsiębiorstwa Rozrywkowe chcą rozwiązać problem konieczności instalacji dodatkowej anteny w niektórych sytuacjach. Media związane z ZPR, w tym Radio Eska, emitują ogłoszenie, które zachęca do współpracy z grupą instalatorów anten naziemnej telewizji cyfrowej. Czyżby szykowała się duża akcja masowych instalacji dodatkowych anten na potrzeby MUX 8?

Jak oglądają się nowe kanały naziemne?

Mogłoby się wydawać, że Metro TV to najsłabsze ogniwo ósmego multipleksu naziemnej telewizji cyfrowej. Późny start, do ostatniej chwili stosunkowo mało informacji o tym, co pokaże. Okazuje się, że stacja może być czarnym koniem ósmego multipleksu. Nie tylko dlatego, że 49 proc. udziałów w Metro kupił koncern Discovery. W pierwszych trzech tygodniach grudnia należący do Agory kanał miał największy udział w rynku spośród debiutantów. To pokazuje, że zapotrzebowanie na treści dokumentalne jest wciąż duże, a Amerykanie zrobili dobry interes. Jak wypadły pozostałe nowości z MUX 8? Czy przewaga Metro nad naziemnymi rywalami się utrzyma?

Najbardziej zaskakujące teorie dotyczące awarii TVP

Do historii polskiej telewizji przejdzie wpadka Telewizji Polskiej. Dała się nabrać na prowokację przygotowaną przez "AszDziennik", popularny portal zamieszczający zmyślone newsy. Tym razem jednak nie poszło o artykuł, tylko e-mail, którego ów portal wystosował z fikcyjnego konta do TVP. - Chciałbym zgłosić problemy w odbiorze TVP Info. Zauważyliśmy z żoną, że sygnał zanika zawsze, gdy przy końcu wypowiedzi przedstawiciela rządu lub większości rządowej. Zupełnie, jakby ktoś nie chciał, żebyśmy usłyszeli obnażającą KOD i puentę. Modlimy się za Was! - napisał (pisownia oryginalna) autor prowokacji, który podpisał się jako Tomasz z Podkarpacia. List od widza opublikowała telewizja publiczna, co natychmiast podchwycili użytkownicy Twittera.

Tylne wejście na multipleks

Spółka Discovery Communications nie raz walczyła o miejsce w multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej. Bezskutecznie. Krajowa Radiofonii i Telewizji z uporem maniaka wybierała firmy z polskim kapitałem. Jeszcze KRRiT z rekomendacji Platformy Obywatelskiej. Ta obecna, związana z Prawem i Sprawiedliwością też nie dałaby raczej szans Discovery na koncesję, gdyby organizowała kolejny konkurs, bo rządząca partia wyjątkowo często mówi o repolonizacji mediów. Tylne wejście było więc niezbędne. Amerykanom udało się kupić 49 proc. udziałów w spółce Green Content, związanej z wydawcą „Gazety Wyborczej Agorą. Co to oznacza dla przyszłości Metro TV? Czy „tylnych wejść” na multipleks będzie więcej?

Polsat ofiarą piractwa - TV z Facebooka wyprze platformy?

Cyfrowy Polsat idzie na wojnę z internetowymi piratami! 37. edycję Gali KSW z walką Pawła "Popka" Mikołajuwa z Mariuszem "Pudzianem" Pudzianowskim można było obejrzeć dzięki usłudze pay-per-view za 39 zł (w przypadku niektórych dostawców nawet 50 zł). Na krótko przed walką wieczoru na Facebooku pojawiły się jednak nielegalne relacje na żywo. Z najpopularniejszej korzystało aż 250 tysięcy osób, co dla Polsatu oznacza prawie 8 mln zł strat. Nie była to jedyna tego rodzaju transmisja. Pozostałe oglądało od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy osób. Portale społecznościowe mocno nadszarpują dziennikarstwo. Czy lada moment będą podobnym źródłem kłopotów platform cyfrowych?

Dlaczego Telewizja WP i Metro będą się opłacać?

Za nami dwa ostatnie debiuty na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej (MUX 8). Wystartowały bowiem Telewizja WP i Metro. Wydaje się, że są to projekty racjonalne biznesowo. Ich właściciele nie porywają się z motyką na słońce. Newsy w WP nie są na poziomie TVN, Polsatu, czy nawet "Teleexpressu", z którego odszedł Maciej Orłoś. Pozwolą jednak na większą synergię z portalem internetowym. Z kolei z Metra powinni być zadowoleni fani Discovery, czy National Geographic Channel. W obu projektach polityki jest zaskakująco mało. Niektórzy mają nawet na to teorie spiskowe. - Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji wybrana przez Prawo i Sprawiedliwość mogłaby zakwestionować konkurs przeprowadzony przez poprzednią i odebrać im koncesje - mówią.

Jakie kanały mogą zniknąć z rynku?

Z końcem roku CBS Drama zakończy nadawanie na polskim rynku telewizyjnym. We wrześniu 2016 roku stacja miała 0,02 proc. udziału w rynku telewizyjnym (Nielsen Audience Measurement za Wirtualnymi Mediami). To tyle samo, co udziały w rynku Adventure HD, Canal+ Discovery, Canal+ Seriale, Eleven i Orange Sport. Słabsze wyniki, bo 0,01 proc. ma tylko Mango 24, Motowizja, Muzo.tv, NTL, Nuta.TV, VH1 i Wellbeing. Które z nich mogą wkrótce zniknąć z rynku albo ich formuła może się zmienić?
 
progress gif
reklama
reklama