SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Czy TVP wróci do pomysłu Poland 24?

Miała być telewizja czterech państw Europy Środkowo-Wschodniej, a będzie tylko dwóch albo może jednego. Z informacji portalu Info.cz wynika, że czeska telewizja publiczna ČT oraz słowacka telewizja publiczna RTVS nie są już zainteresowane udziałem w anglojęzycznym kanale V4 TV, który miały współtworzyć z Telewizją Polską. Pozostaje jeszcze węgierska Magyar Televízió, ale nie wiadomo, czy będzie zainteresowana, jeśli stacje z pozostałych krajów się wycofały. Co zrobi prezes TVP, Jacek Kurski, dla którego V4 TV był „oczkiem w głowie”?

Czy Bundesliga poprawi oglądalność Eleven Sports?

Eleven Sports kontynuuje agresywną walkę o licencje sportowe. Nadawcy udało się bowiem ostatnio pozyskać licencję na Bundesligę i Bundesligę 2. Dotychczas najważniejszą niemiecką ligę piłkarską na terytorium Polski pokazywał Eurosport. Od sierpnia to się zmieni i zmienić mogą się też wyniki oglądalności kanałów Eleven. Bundesliga to bowiem wiele polskich gwiazd - Rober Lewandowski, Łukasz Piszczek czy Jakub Błaszczykowski. Czy to pomoże nadawcy w zrealizowaniu ambicji? Nie od dziś mówi się, że Eleven chce być nowym Eurosportem albo nawet nowym CANAL+ Sportem.

Moda na kanały dokumentalne?

Mieliśmy mody na kanały muzyczne czy kanały sportowe. Wydaje się, że 2017 rok będzie rokiem kanałów o szeroko pojętej tematyce dokumentalnej, o mniej lub bardziej precyzyjnie określonym profilu. Na polski rynek wejdzie podróżniczo-lifestylowy Travelxp HD, 10 lutego ruszy Polsat Doku, od stycznia działa wnętrzarski HGTV, a w grudniu zadebiutował Metro. Obie nowe stacje mają niezłe wyniki na starcie. Dlaczego tak opłaca się nadawać kanały dokumentalne? Które oglądają się najchętniej i jakich możemy spodziewać się na polskim rynku w przyszłości?

Czy PiS kupi TVN albo Polsat?

- Prowadzić do tego, żeby one były polskie w możliwie najwyższym procencie. Nawet i 100 procent byłoby dobre - mówił w maju ub.r. o repolonizacji mediów prezes Prawa i Sprawiedliwości Jarosław Kaczyński. Z informacji „Newsweeka" wynika, że polityk od zapowiedzi przystąpił do działania. Miał dwukrotnie spotkać się z amerykańskimi właścicielami TVN - Scripps Networks Interactive. Tygodnik, powołując się na anonimowe źródła w PiS twierdzi, że partia rozważała zakup TVN24 i uczynienie z niej anglojęzycznego kanału przypominającego France24, Russia Today czy Al Jazeera.

VH1 Polska znowu zakończy nadawanie?

Jak wynika z informacji portalu Media2, muzyczny kanał VH1 Polska z końcem stycznia zakończy nadawanie na platformach cyfrowych i sieciach kablowych w dotychczasowej postaci. Nowa odsłona ma być „uspójniona" z VH1 European. Kanał, który wiele razy przechodził już metamorfozy nie miał zadowalających wyników oglądalności. Czy już wkrótce VH1 Polska całkowicie zniknie z rynku?

Będzie więcej amerykańskich kanałów w Polsce?

W pierwszych trzech dniach nadawania kanał HGTV, który zastąpił TVN Meteo Active, oglądało średnio 37,3 tys. widzów, co dało stacji 0,48 proc. udziału w rynku w grupie wiekowej 4+ i aż 0,58 proc. w grupie 16-49, najatrakcyjniejszej wśród reklamowców, wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnych Mediów. O takich słupkach w dniach 7-9 stycznia mogłoby pomarzyć wiele kanałów tematycznych od lat dostępnych na polskim rynku. Skąd więc tak szybki sukces? Czy będziemy mieli więcej marek zza oceanu na naszym rynku?

TVN Meteo Active znika, ale zostaje w sieci?

Już 7 stycznia na platformach cyfrowych i w sieciach kablowych pogodowo-lifestyle'owy kanał TVN Meteo Active zostanie zastąpiony przez wnętrzarsko - ogrodowy HGTV. Nie oznacza to całkowitego pożegnania z pogodową stacją, która pod nazwą TVN Meteo działała w latach 2003-2015. - Z nami Anna Dec, tvnmeteo.pl - tak gościa TVN24 zaproszonego do rozmowy na temat mrozów przedstawiła w piątek prezenterka tej stacji. Najwyraźniej TVN zastosował ten sam ruch, co po zamknięciu TVN Warszawa w 2011 roku i TVN Med w roku 2009. Marka zostanie przeniesiona do sieci.

Największe sukcesy i porażki 2016 roku

Przedstawiamy subiektywny ranking największych sukcesów i porażek w branży płatnej telewizji z ostatnich dwunastu miesięcy. Wzięliśmy pod uwagę zarówno powodzenia lub niepowodzenia poszczególnych przedsięwzięć, jak i pozytywne oraz negatywne zjawiska występujące na rynku.

Nowa TV zainstaluje Polakom anteny?

Kanały, które zadebiutowały w ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej nie mają łatwo. Są nadawane w paśmie VHF w przeciwieństwie do wszystkich pozostałych stacji z DVB-T, które korzystają z UHF. Najwyraźniej Zjednoczone Przedsiębiorstwa Rozrywkowe chcą rozwiązać problem konieczności instalacji dodatkowej anteny w niektórych sytuacjach. Media związane z ZPR, w tym Radio Eska, emitują ogłoszenie, które zachęca do współpracy z grupą instalatorów anten naziemnej telewizji cyfrowej. Czyżby szykowała się duża akcja masowych instalacji dodatkowych anten na potrzeby MUX 8?

Jak oglądają się nowe kanały naziemne?

Mogłoby się wydawać, że Metro TV to najsłabsze ogniwo ósmego multipleksu naziemnej telewizji cyfrowej. Późny start, do ostatniej chwili stosunkowo mało informacji o tym, co pokaże. Okazuje się, że stacja może być czarnym koniem ósmego multipleksu. Nie tylko dlatego, że 49 proc. udziałów w Metro kupił koncern Discovery. W pierwszych trzech tygodniach grudnia należący do Agory kanał miał największy udział w rynku spośród debiutantów. To pokazuje, że zapotrzebowanie na treści dokumentalne jest wciąż duże, a Amerykanie zrobili dobry interes. Jak wypadły pozostałe nowości z MUX 8? Czy przewaga Metro nad naziemnymi rywalami się utrzyma?
 
progress gif
reklama
reklama