reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Kibice żużla zapłacą więcej

2024-03-18: CANAL+ Sport 5 (dawniej pod nazwą nSport+) nie będzie już domem PGE Ekstraligi. Od sezonu 2024 niedzielne transmisje najlepszej żużlowej ligi świata będą pokazywane w CANAL+ Sport - kanale premium, o mniejszym zasięgu i zazwyczaj dostępnym za wyższą opłatą niż CANAL+ Sport 5 (piątkowe spotkania nadal w Eleven Sports).

Koniec boomu na amerykańskie seriale

2024-01-23: Wydaje się, że dynamicznie rozwijający się rynek seriali w USA ma już za sobą swój szczyt. Ostatnie doniesienia tylko potwierdzają to, co branża wiedziała od dawna (pisaliśmy o tym tu): boom na amerykańskie seriale się skończył. Do tego dochodzi dziwny zbieg okoliczności u dwóch konkurentów w segmencie usług streamingowych - Netflixa i Paramount+. Odejdą dwaj strategicznie ważni prezesi w obu firmach, a to oznacza, że coś w tym jest i czas na zmiany. Dodać należy, że zmiany na rynku amerykańskim zwykle za jakiś czas przekładają się na rynek europejski.

Streaming, OTT, IPTV... czy nas okłamano?

2024-01-06: Wydawałoby się, że streaming będzie rozwiązaniem wszystkich problemów - niestety sam stał się problemem dla siebie. Na pewno nie jest i nie będzie zamiennikiem standardowej telewizji z jakiegokolwiek źródła sygnału czy złotym środkiem na niechęć płacenia abonamentu za niechciane treści w pakietach płatnych platform czy kablówek. Streaming preferują głównie młodzi widzowie, którzy zachłysnęli się ofertą Netflixa i innych operatorów streamingowych z USA. Czy nastąpi powrót do linearnej telewizji?

10 największych sukcesów i porażek w 2023 na rynku TV

2023-12-30: Jak zwykle na koniec każdego roku prezentujemy tu bardzo subiektywną listę 10 największych sukcesów i 10 największych porażek na rynku telewizyjnym.

Trzech prezesów + weto = stan likwidacji mediów publicznych

2023-12-28: Jak wiadomo minister kultury Bartłomiej Sienkiewicz ogłosił postawienie TVP, Polskiego Radia i PAP w stan likwidacji z zastrzeżeniem, że to nie likwidacja jako taka, a stan ten może być zakończony w dowolnym momencie. Minister kultury wyznaczył na likwidatorów w TVP i innych mediach (PR i PAP), a są to osoby powołane na nowych prezesów: Tomasza Syguta w TVP [akt: został nim Daniel Gorgosz], Marka Błońskiego w PAP i Pawła Majchera w Polskim Radiu. Chaos, bałagan, „bezhejtowy" program 19:30 zamiast Wiadomości, okupacja budynków przez posłów, brak TVP Info, TVP3 ruszyło jako jeden program, bo musieli nadawać losowania Lotto. To niczego dobrego nie wróży. A w Rosji i na Białorusi muszą mieć niezły ubaw z tych polskich przepychanek i kłótni.

Likwidować TVP nie należy!

2023-12-17: Przez 8 lat w spokoju i z ogromną cierpliwością przyglądałem się co to wyrabia się w Telewizji Polskiej. Nie mogłem czasami uwierzyć, że takie dobro narodowe jakim jest TVP zmienia się w kierunku telewizji znanych w byłych krajach WNP, a nie tych z Unii Europejskiej, a co więcej potrafi wykorzystywać metody, które urągają zwykłej kulturze wobec widzów, ludzi, krajów i organizacji. Nie chcę tu wchodzić w politykę czy sprawy prawne, bo ani politykiem, ani prawnikiem nie jestem. Interesują mnie tu sprawy medialne, techniczne, a przede wszystkim prawda w przekazie medialnym. Teraz z niecierpliwością czekam na poczynania nowego rządu i oby były... mądre i zrealizowane przy pomocy prawa i mądrych, zdecydowanych ludzi od telewizji, a nie od polityki, służb czy propagandy. Na pewno Rada Mediów Narodowych oraz abonament RTV to przeżytek (jak ten koń z pewnej komedii) - trzeba je zlikwidować, ale nie samą Telewizję Polską czy jakiś jej kanał. Te trzeba tylko zreformować, by służyły jako prawdziwe media narodowe, a nie partyjne, rządowe, kościelne, nacjonalistyczne czy jakieś inne. To taka przestroga na przyszłość.

Zakaz udostępniania haseł to koniec Netflixa?

2023-07-03: Wszystko wskazuje na to, że zakaz udostępniania haseł w serwisie Netflix może spowodować rezygnację z usług tej usługi streamingowej. Okazuje się, że zaledwie miesiąc po rozprawie z udostępnianiem haseł przez serwis Netflix, jedna czwarta abonentów w Wielkiej Brytanii (27 proc.) chce zrezygnować z usługi przesyłania strumieniowego lub obniżyć pakiet, tak twierdzi porównywarki Broadband Genie. Czy to nowy trend w popularności Netflixa, czy chwilowe załamanie na rynku usług streamingowych? Na pewno inne serwisy tego typu powinny poważnie rozważyć, co może spotkać Netflixa! I to może dotyczyć też polskich widzów, przy czym należy odjąć tzw. fanatyków seriali Netflixa.

10 największych sukcesów i porażek na rynku TV w 2022 roku

2023-01-02: Na koniec każdego roku przedstawiamy 10 największych sukcesów i porażek na rynku telewizyjnym. Rok 2022 ze względu na wojnę w Ukrainie, skutki inflacji, ceny gazu i prądu to kolejny fatalny rok, który chyba powinien zakończyć 7 przysłowiowych chudych lat. I stało się to, co zapowiadałem rok temu słowami: „wszystko idzie w kierunku telewizji przez usługi streamingowe... drożeje papier, energia i paliwo, a to może przyspieszyć koniec gazet, magazynów i książek” i... kończymy druk SAT Kuriera, by pójść w kierunku wyłącznie online. Nadal będą liczyć się twórcy/artyści/dziennikarze i ich twórczość/zawartość/kontent. Tego nikomu nie uda się zmienić. Trzeba tworzyć i produkować.

Pierwsze wrażenia z transmisji MŚ 2022 w TVP 4K

2022-11-22: 20 listopada br. w Katarze zainaugurowano Mistrzostwa Świata. To wielkie piłkarskie święto od zawsze cieszy się dużym zainteresowaniem widzów na całym świecie. W Polsce mecz otwarcia Katar - Ekwador (0:2) oglądało na kanałach TVP1, TVP Sport i TVP 4K średnio 4,4 mln widzów (przy udziale w rynku 32,8 proc.), wynika z danych Nielsena. Natomiast ceremonię otwarcia śledziło średnio 2,4 mln widzów (21,6 proc.). Dane te nie obejmują oglądalności w zagranicznych kanałach FTA oraz Internecie.

Co powstrzymuje europejskie projekty telewizyjne?

2022-11-08: W Europie zauważono ciekawy trend, jeśli chodzi o OTT. W miarę jak przychody tradycyjnych platform telewizyjnych nadal spadają, globalne grupy z USA osiągają rekordowe dochody z platform OTT w Europie. Mowa o takich amerykańskich potęgach, jak: Netflix, Prime Video, Disney+, Warner Bros. Discovery (TVN, Eurosport, CNN) i Comcast (Sky), które łącznie mają 73 proc. europejskich subskrypcji SVOD. Tylko dwie firmy - Alphabet (Google) i Meta (Facebook), odpowiadały w 2021 roku za około połowę wszystkich użytkowników AVOD w Europie, wynika z raportu Dataxis.
progress gif
reklama
reklama
reklama
reklama