reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Czy wejście na MUX 8 było błędem?

2017-09-13: - Kanały na MUX 8 mają problemy, płacą dużo za emisję na multipleksie, który ma słabą dostępność. To był błąd nadawców, że weszli na MUX 8 - powiedział „Pressowi” producent telewizyjny Maciej Grzywaczewski. To nie do końca prawda, że to błąd, bo samo wejście na multipleks wydawało się złotym interesem, patrząc na wzrosty oglądalności, takich stacji jak TV Puls czy Puls 2, gdy pojawiły się w DVB-T.

Platforma internetowa Sky Polska coraz bliżej?

2017-09-12: Wejście Sky dostępnego głównie drogą satelitarną w Wielkiej Brytanii, Irlandii, Niemczech, Austrii i we Włoszech na internetowy rynek w Hiszpanii pokazuje, w jakim kierunku może pójść płatna telewizja.

Czy nowe kanały TVP odniosą sukces?

2017-08-28: Jeśli Telewizja Polska zdecyduje się uruchomić dwie stacje muzyczne, to wejdzie na bardzo trudny rynek. W Polsce mamy bowiem rekordowo dużo kanałów muzycznych.

Nowa telewizja publicystyczno-informacyjna w sieciach kablowych

2017-08-23: Jak z nieoficjalnych źródeł dowiedział się portal satkurier.pl, związana ze spółką Fratria internetowa telewizja wPolsce.pl ma już we wrześniu br. trafić do oferty pierwszych sieci kablowych. W następnych miesiącach kanał chce pojawić się również na satelicie, dzięki czemu mogliby go oglądać również abonenci nc+ i Cyfrowego Polsatu.

Koniec Viva Polska to koniec pewnej epoki

2017-08-08: Amerykański koncern Viacom poinformował, że od października Viva Polska zostanie zastąpiona przez MTV Music. Tym samym z rynku znika po 17 latach najstarszy kanał muzyczny. Czy zmiany wyjdą koncernowi na dobre?

Mango 24 zmieni nazwę na Top Shop?

2017-08-06: Słoweńska firma Studio Moderna przejęła udziały TVN w Mango-Media, właścicielu jedynego kanału telezakupowego w Polsce - Mango 24. Nowy właściciel stacji posiada również sklep Top Shop, znany m.in. z anten TVP, Polsatu, TV4, Tele5 i Polonii 1. Wcześniej działał pod nazwą TV Market. Dekadę temu przymierzał się nawet do uruchomienia własnego kanału telezakupowego. Nie doszło do tego. Być może dlatego, że polski rynek kanałów telezakupowych jest trudny. Dlaczego?

Repolonizacja telewizji obejmie tylko TVN?

2017-08-03: Jeśli partia rządząca zrealizuje swoje pomysły odnośnie repolonizacji mediów, to na rynku telewizyjnym może oberwać przede wszystkim TVN. Polska jest bowiem w Unii Europejskiej, a jedną z podstawowych zasad Brukseli jest swoboda przepływu kapitału. Jeśli Urząd Konkurencji i Konsumentów będzie próbował zmusić niemieckich właścicieli prasy do sprzedaży swoich tytułów, to reakcja Komisji Europejskiej może być bardzo ostra. Rządowi nie opłaca się starcie z KE w kolejnej już dziedzinie. Zupełnie inaczej sytuacja wygląda z TVN, który należy do amerykańskiego Scripps, a niebawem będzie należał do również amerykańskiego Discovery.

Reklamy zabiją platformy i kanały tematyczne?

2017-08-03: Kanał Eurosport 1 w ogniu krytyki internautów. We wtorek podczas meczu Atletico Madryt - Napoli wyemitował przerwę reklamową. Sęk w tym, że właśnie wtedy padła jedna z bramek. Discovery Networks, właściciel Eurosportu, przeprosił widzów, tłumacząc się błędem ludzkim. Najprawdopodobniej klipera, czyli osoby odpowiedzialnej za układanie playlisty i kontrolowanie czasu emisji reklam. Spotów reklamowych nie poprzedziły żadne dżingle Eurosportu. Choć sytuacja wygląda rzeczywiście na pomyłkę, to wraca temat zbyt dużej liczby reklam w płatnych kanałach telewizyjnych.

Co megafuzja oznacza dla polskiego rynku?

2017-07-31: Przejęcie Scripps Networks Interactive przez Discovery Communications może oznaczać duże zmiany na polskim rynku telewizyjnym. Powstanie bowiem największa grupa kanałów telewizyjnych w naszym kraju. Obejmująca prawie wszystkie tematyki i przede wszystkim TVN, którego amerykański koncern znany z kanałów dokumentalnych chciał kupić już kilka lat temu. Obawiać powinny się kanały Fox, National Geographic Channel, Polsat i Viacom, któremu nie udało się porozumieć w sprawie przejęcia Scrippsa.

TVN i Polsat będą musiały odsprzedać swoje kanały?

2017-07-28: Jesienią może zacząć się rewolucja na polskim rynku telewizyjnym. Nie za sprawą fuzji platform cyfrowych Cyfrowy Polsat i nc+, tylko planów rządzącej partii. - Jeśli chodzi o duże reformy, to z całą pewnością stoi przed nami kwestia dekoncentracji mediów. Tu też będzie zapewne bardzo silny opór - ogłosił na antenie telewizji Trwam prezes Prawa i Sprawiedliwości Jarosław Kaczyński. Na czym może polegać zmiana w praktyce? Czy dojdzie do skutku? Jak mogą bronić się nadawcy?
 
progress gif
reklama
reklama
reklama