reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

News Corp. zwiększa udziały w Premiere

2008-05-20: News Corporation, koncern medialny założony i kontrolowany przez Ruperta Murdocha, zwiększył udziały w płatnej niemieckiej platformie Premiere do 25.01%. 12 czerwca, na walnym zgromadzeniu, członkowie kierownictwa News Corp. Mark Williams oraz Tom Mockridge dołączą do zarządu Premiere.

MTG sprzedało DTV Group do CTC Media

2008-04-17: Szwedzka spółka medialna Modern Times Group (MTG) ogłosiła, że sfinalizowała sprzedaż 100 proc. udziałów należącej do niej DTV Group. Rosyjska sieć telewizyjna została zakupiona przez CTC Media za 395 mln dol. w gotówce. Sprzedaż została zakończona 16 kwietnia 2008 roku po zamknięciu rynku.

MTG sprzedała DTV do STS Media

2008-03-11: Największa szwedzka spółka medialna Modern Times Group (MTG) sprzedała rosyjską niekodowaną sieć telewizyjną DTV Group rosyjskiemu niezależnemu nadawcy telewizyjnemu STS Media za około 395 mln dol. (257 mln euro). W kwietniu 2001 roku MTG zakupiła 75 proc. udziałów w DTV, a w 2004 roku przejęła ją w całości.

Zmiany własnoścowe w SkyLink

2008-03-10: Prawa własności słowackiej platformy satelitarnej SkyLink zostały przeniesione z TBDS to TRI R. Firma TBDS, której właścicielem była spółka nadawcza Radiokomunikacie, rozdzieliła się oficjalnie z końcem lutego od Slovak Telecom.

Solorz zainteresowany Śląskiem Wrocław

2008-03-01: Zygmunt Solorz-Żak, właściciel Telewizji Polsat, wyraził swoje zainteresowanie przejęciem władzy w klubie piłkarskim Śląsk Wrocław. Jego zdaniem inwestowanie w polski futbol to dobry pomysł i brakuje w naszym kraju ludzi, którzy są zainteresowani długofalowymi inwestycjami.

Wyniki Vivendi za 2007 rok

2008-02-29: Przy dochodach 21,7 mld euro, które były o 8 proc. wyższe niż w 2006 roku, czysty dochód Vivendi za 2007 rok wzrósł o 8,3 proc. do 2,8 mld euro. Spowodowany przez fuzję z TPS całoroczny EBITA Canal+ Group wyniósł 400 mln euro, w porównaniu do 75 mln euro w 2006 roku.

50 proc. spadek w zyskach Grupy Kudelski

2008-02-29: W porównaniu do 2006 roku, Kudelski Group odnotowała w 2007 roku spadek o ok. 50 proc. w zyskach netto, które wyniosły tym razem 67,4 mln CHF (franków szwajcarskich). W 2006 roku odnotowano 138,5 mln CHF zysków netto. Przyczyną pogorszenia są między innymi duże straty (w wysokości 5,2 mln euro) spółki OpenTV, w której Kudelski Group jest głównym udziałowcem.

Sharp i Sony podpisały LCD memorandum

2008-02-28: Firmy Sharp i Sony podpisały memorandum w sprawie stworzenia spółki typu joint venture produkującej panele i moduły LCD dużych rozmiarów. Wcześniej pojawiały się nieoficjalne informacje, a teraz otrzymaliśmy oficjalne potwierdzenie. Kapitał i koszty inwestycji: Sharp - 66 proc., a Sony - 33 proc.

Liberty Media przejmuje DirecTV

2008-02-26: Amerykański regulator medialny zatwierdził umowę, dotyczącą zrezygnowania przez News Corp Ruperta Murdocha z kontroli nad największym krajowym nadawcą satelitarnym. Liberty Media Corp magnata medialnego John\'a Malone\'a, przejęła DirecTV w zamian za swoje 16,3 proc. udziałów w News Corp, 550 mln dol. w gotówce i trzy regionalne sieci sportowe.

HBO wykupuje udziały w Azji

2008-01-16: Home Box Office (HBO), nadawca kanałów filmowych Premium, zarządzany przez Time Warner, wykupił dwóch z czterech partnerów w swoim azjatyckim biznesie. NBC Universal i Sony Pictures Entertainment sprzedali swoje udziały w HBO Asia spółce HBO, pozostawiając Paramount jako jedynego poza HBO udziałowca z 25 proc. udziałów.
Idź do strony
 
progress gif
reklama
reklama
reklama