dodano: 2014-05-05 14:15 | aktualizacja:
2014-05-06 11:33
autor: Rafał Olchowik |
źródło: TelecomDaily
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Udział siedmiu największych operatorów za pierwsze trzy miesiące 2014 roku wyniósł prawie 80% całego rosyjskiego rynku płatnej telewizji. Pozycję lidera pod względem przyłączonej liczby abonentów zachował
Trikolor TV. Pod koniec 2013 roku operator miał 10,44 mln klientów (wzrost o 3,4%).
W dalszej kolejności znaleźli się:
Rostelekom (7,61 mln),
MTS (2,7 mln),
ER-Telekom (2,6 mln),
Orion-Express (2,13 mln),
Akado (1,1 mln),
Bilajn TV (940 tys.) i
NTV-Plus (650 tys.). Liczba podłączeń u pozostałych operatorów, z wyjątkiem pierwszej siódemki, wyniosła około 7,47 mln.
Interesujące, że pod względem tempa podłączeń w pierwszym kwartale 2014 roku wyraźnie do przodu wysunął się
Orion-Express, który swoją bazę abonencką powiększył o 17%. Dalej znalazł się
Trikolor TV ze wzrostem 3,4%.
Inni wiodący operatorzy w pierwszym kwartale odnotowali mniejszy przyrost (poniżej 2%), a
MTS, jako jedyny z tych największych, odnotował spadek użytkowników o 6,6%. Przypomnijmy, że firma
iKS-Consalting w swoim niedawnym raporcie ujawniła, że cały 2013 rok dla operatora
MTS był wyjątkowo niefortunny (spadek abonentów o 12%).
MTS twierdził, że winą były zbiorcze podłączenia do telewizji i pakiety socjalne.
Ogólnie, wartość rynku płatnej telewizji w Rosji w 2013 roku wzrosła o 16% do 54 mld rubli. W ciągu roku liczba abonentów wzrosła o 11%, do 34,6 mln osób. W 2014 roku wzrost może być spowolniony o 6%, a wartość rynku wyniesie około 59 mld rubli.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.