reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Oglądalność MŚ2014 na świecie pobiła rekordy

dodano: 2014-07-15 12:21 | aktualizacja: 2014-07-15 17:16
autor: Janusz Sulisz | źródło: broadbandtvnews

world_cup_mini_140px W niedzielę wieczorem 13 lipca w momencie, gdy niemiecki kapitan, Philipp Lahm podnosił statuetkę FIFA World Cup na Maracanie po zwycięskim dla Niemców finale z Argentyną, nadawcy telewizyjni na całym świecie cieszyli się z wyjątkowo dobrej oglądalności transmisji z meczów Mistrzostw Świata w Brazylii. Już mecze grupowe to kolejne rekordy oglądalności. Pozytywny wpływ Mundialu był nie tylko jeśli chodzi o sprzedaż reklam w telewizji, ale także o sprzedaż subskrypcji kanałów kodowanych czy telewizorów. W Polsce rekordy oglądalności biła TVP - niekoniecznie przekładało się to na reklamy, bo TVP wyszła do tyłu na MŚ2014. Ze sprzedażą płatnych kanałów czy telewizorów było już całkiem marnie.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Szczególnie rekordowe oglądalności były w Niemczech, Holandii i Belgii, ale także w Kanadzie i USA. Co ciekawe, nadawcy równie szybko wykorzystali możliwości oferowane przez dystrybucję online. Zwycięski dla Niemiec półfinał nad Brazylią obejrzało w Internecie rekordowe 8,4 mln fanów w całej Europie i na Bliskim Wschodzie, w tym 2,35 mln użytkowników na platformach mobilnych obsługiwanych przez nadawców. Co więcej, duże było zaangażowanie widzów generując nowy rekord ponad 35 mln wpisów.

W pełni globalne dane dotyczące niedzielnego finału nie będzie do końca znane, bo nie wszędzie są prowadzone odpowiednie badania. Nadawcy są nastawieni bardzo optymistyczne, że liczba widzów finału przekroczy lub będzie równa finałowi Mundialu w RPA z 2010 roku między Holandią i Hiszpanią - wtedy było 909 mln widzów.

Najlepsze oglądalność TV dla finału FIFA World Cup 2014:

- Niemcy: publiczność cały czas była rekordowa z 41.89 mln widzów oglądających ich reprezentację podczas finału z Argentyną  (86,3% udziału). Ankieta online przeprowadzona na początku niedzielnego finału sugerowała, że kolejne 12 mln Niemców oglądała transmisję w miejscach publicznych (puby i fan zone).

- Belgia: rekord najpierw padł podczas meczu Belgii przeciwko Korei Południowej, ale szybko został poprawiony podczas  wygranej Czerwonych Diabłów nad USA. Był to najchętniej oglądany mecz w historii belgijskiej telewizji z 5,5 mln widzów (85% widzów).

- Holandia: półfinał Holendrów z Argentyną ustanowił nowy rekord - 12,4 mln widzów, włączając to tych, którzy oglądali mecz w miejscach publicznych (89,3% udziału).

- Francja: Przegrany (0-1) mecz Francuzów z Niemcami osiągnął widownię 16,9 mln widzów (72,1% udziału).

- Szwecja: finał Mundialu był najbardziej oglądanym meczem Mistrzostw Świata 2014 z 2.58 mln widzów (73,84% udziału)

- Wielka Brytania: rekord na Wyspach z 21 mln widzów dotyczył finału Mistrzostw Świata.

- Polska: finał MŚ2014 zdobyło największą polską publiczność od 2012 roku, gdy było Euro 2012 i wtedy grali Polacy: 10.56 mln widzów (63,43% udziału).

- Portugalia: transmisja meczu z USA przyciągnęła 3,6 mln widzów (75,4% udziałów). Był to drugi najczęściej oglądana transmisja w Portugalii od marca 2012 roku.

- Węgry: finał w Brazylii przyciągnął 1,86 mln Węgrów (47,8% udziału).

- Austria: przegrany półfinał Brazylia - Niemcy obejrzało 1.36 mln widzów (52% udziału), finał osiągnęła rekordową publiczność 1.81 mln widzów (55,3%), przez co jest to najwyższa oglądalność w Austrii od Euro 2008, gdy Austriacy byli gospodarzami.

- Irlandia: finał MŚ zdobył widownię z 857 tys. widzów (55,73% udziału).

- Włochy: transmisja z meczu z Urugwajem osiągnęła łącznie 19.19 mln widzów (81,5% udziałów).

- Rumunia: najwyższą oglądalność w TV podczas MŚ odnotowano w finale: 43%.

- USA: mecz Holandia - Argentyna miał najwyższą oglądalność podczas MŚw  Brazylii w historii amerykańskiej telewizji z 6,8 mln widzów.

- Argentyna: 63,7% argentyńskiej widowni oglądała reprezentację Argentyny w przegranym z Niemcami finale.



Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Oglądalność


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

SAT Kurier - 9-10/2022 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 9-10/2022

12 zł Więcej...

Miernik FindSAT VF-6800 PRO Combo (WS-6944P) DVB-S/S2/T/T2/C2

Miernik dla pomiarów cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S/S2, DVB-T/T2, DVB-C/C2 w...

439 zł Więcej...

Odbiornik Vu+ ZERO 4K

Vu+ ZERO 4K - najtańszy odbiornik Ultra HD od koreańskiego...

675 zł Więcej...