dodano: 2014-08-12 20:49 | aktualizacja:
2014-08-12 22:17
autor: Łukasz Knapik |
źródło: Polski Koncern Naftowy Orlen/satkurier.pl
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Oświadczenie Polskiego Koncernu Naftowego Orlen:
W związku z pojawiającymi się w mediach informacjami łączącymi sprawę kodowania transmisji Mistrzostw Świata 2014 w piłce siatkowej w telewizji Polsat z PKN Orlen, pragniemy podkreślić, że wszelkie tego rodzaju wnioski są całkowicie bezpodstawne i nieuprawnione. Telewizja Polsat podjęła autonomiczną, komercyjną decyzję odnośnie zakodowania transmisji turnieju, a PKN Orlen nigdy nie był zaangażowany w rozmowy z ta stacją w tym zakresie.
Naturalnie, PKN Orlen jako jeden z głównych sponsorów reprezentacji Polski w piłce siatkowej prowadził wstępne rozmowy z Polskim Związkiem Piłki Siatkowej (PZPS) o ewentualnym zaangażowaniu Koncernu w organizację Mistrzostw Świata w tej dyscyplinie. Telewizja Polsat nie była stroną tych rozmów. Nie jest również prawdą, że PKN Orlen był jedyną firmą, do której trafiła oferta sponsoringu generalnego Mistrzostw Świata. Zgodnie z naszą wiedzą taką propozycję otrzymały również m.in. PGE, PGNiG, Grupa Azoty, KGHM i Totalizator Sportowy.
PKN Orlen w ramach obowiązującej umowy sponsorskiej z Polskim Związkiem Piłki Siatkowej (PZPS) ma zagwarantowany szeroki pakiet świadczeń, które w sposób kompletny umożliwia promocję marki Orlen podczas nadchodzących Mistrzostw Świata. Jako główny sponsor reprezentacji Polski, logotyp Orlen będzie obecny na strojach sportowych zawodników podczas wszystkich występów polskiej reprezentacji. Warto podkreślić, że ten przywilej zagwarantowany jest wyłącznie dla głównych sponsorów, czyli obok marki Orlen na strojach sportowych reprezentacji Polski pojawi się jedynie logotyp firmy Plus. Z marketingowego i biznesowego punktu widzenia pakiet świadczeń, zagwarantowany przez bieżącą umowę z PZPS jest optymalny i zapewni odpowiednie dotarcie do szerokiej liczby obecnych i potencjalnych klientów Orlenu. W związku z tym dodatkowe zaangażowanie koncernu w promocję podczas Mistrzostw Świata nie byłoby uzasadnione ekonomicznie.
Zaangażowanie w sponsoring sportu jest niezwykle istotnym elementem polityki marketingowej PKN Orlen, a piłka siatkowa zajmuje szczególne miejsce w tym obszarze. PKN Orlen, jako sponsor tej dyscypliny obecny jest na wszystkich najważniejszych imprezach, zarówno krajowych, jak i międzynarodowych. Konsekwentna polityka marketingowa w tym zakresie przekłada się także w sposób bezpośredni na realizację biznesowych celów koncernu.
Przypomnijmy, iż Telewizja Polsat (należąca do Cyfrowego Polsatu) zamierzała sprzedać posiadane prawa do tegorocznych mistrzostw świata siatkarzy
(więcej tutaj, tutaj, tutaj, tutaj, tutaj i tutaj). Ofertę miała przesłać do wszystkich polskich stacji - od TVP po TV Trwam. Powodem takich działań miały być mniejsze wpływy z imprezy. Jedyna oferta odkupienia praw od Polsatu, którą złożyła TVP, nie była satysfakcjonująca dla stacji Zygmunta Solorza-Żaka. W wyniku braku sponsora transmisji w otwartym kanale, nadawca zdecydował się uruchomić specjalne stacje (Polsat Volleyball), w których pokaże mundial. Dodajmy jednocześnie, iż należąca do Cyfrowego Polsatu spółka Polkomtel, operator sieci Plus, została sponsorem generalnym siatkarskiego mundialu
(więcej tutaj). Polsat jest też współorganizatorem turnieju.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.