reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Multimedia Polska: 352,5 tys. abonentów tv cyfrowej

dodano: 2014-09-03 12:04 | aktualizacja: 2014-09-03 12:36
autor: Łukasz Knapik | źródło: Multimedia Polska

Multimedia Polska NOWE Przychody Multimedia Polska w I półroczu 2014 roku wyniosły 351,3 mln zł, co oznacza wzrost o 0,2 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2013 roku. Skorygowana EBITDA wyniosła 176,3 mln zł, co oznacza spadek w ujęciu rok do roku o 1,6 proc. Liczba dostarczonych usług (RGU) na koniec I półrocza 2014 roku wyniosła 1,56 mln, czyli o 34,3 tys. więcej w porównaniu z I półroczem 2013 roku.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Spółka notuje dalszy wzrost w segmencie szerokopasmowego dostępu do Internetu. W półroczu 2014 roku przychody w tym segmencie wyniosły 110,0 mln zł (wzrost rok do roku o 3,9 proc.), a liczba RGU osiągnęła 516 tys. Kontynuowana jest migracja klientów z telewizji analogowej do telewizji cyfrowej. - Nieznaczny spadek przychodów z segmentu telewizji rok do roku o 0,1 proc. do 173,7 mln zł potwierdzeniem wyhamowania negatywnego wpływu wprowadzenia darmowej cyfrowej telewizji naziemnej na wyniki Grupy - czytamy w komunikacie.

- Rok do roku zanotowaliśmy wzrost przychodów, co potwierdza skuteczność realizowanej strategii na zmieniającym się rynku. Pozytywnym sygnałem jest nieznaczny wzrost przychodów z segmentu telewizji kwartał do kwartału, co świadczy o tym, że negatywny wpływ cyfryzacji telewizji naziemnej na wyniki spółki nie jest już tak silny, jak w poprzednich okresach - mówi Andrzej Rogowski, prezes zarządu Multimedia Polska. - Chcąc rozwijać się na konkurencyjnym rynku, systematycznie wprowadzamy nowe produkty do oferty. W I półroczu 2014 roku uruchomiliśmy sprzedaż m.in. telefonii mobilnej, monitoringu domowego oraz energii elektrycznej. Równolegle do wprowadzania nowych produktów w najbliższych kwartałach zamierzamy koncentrować się na transakcjach akwizycyjnych - dodaje.

Uzyskane wyniki finansowe prezentuje poniższa tabela:

 
Przychody

Grupa Multimedia Polska wypracowała w I półroczu 2014 roku 351,3 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 0,2 proc. w porównaniu z I półroczem 2013 roku. Na wzrost miały w głównej mierze wpływ wyższe przychody z segmentu szerokopasmowego dostępu do Internetu, które zrównoważyły spadek przychodów z segmentu telefonii. - Segment telewizji był zasadniczo stabilny (-0,1 proc.), co potwierdza, że negatywny wpływ wprowadzenia darmowej cyfrowej telewizji naziemnej w Polsce na wyniki Grupy nie jest już tak mocno odczuwalny, jak w poprzednich kwartałach - informuje spółka.
 
Struktura przychodów z poszczególnych segmentów pozostaje stabilna. W I półroczu 2014 roku przychody z segmentu telewizji stanowiły 49,4 proc. (-0,2 pp w porównaniu z I półroczem 2013 roku), z Internetu 31,3 proc. (+1,1 pp), z telefonii 15,5 proc. (-1,3 pp), pozostałe źródła stanowiły 3,7 proc. (+0,3 pp).

Na koniec I półrocza 2014 roku, Grupa Multimedia Polska świadczyła usługi na rzecz 822,9 tys. abonentów, z których 300,1 tys. korzystało z dwóch usług, a 128,6 tys. z trzech usług. Łącznie Multimedia dostarczały swoim klientom 1,56 mln usług, czyli ponad 34,3 tys. więcej niż na koniec I półrocza 2013 roku. Wzrost RGU rok do roku związany był z przejęciem spółki Teletronik w grudniu 2013 roku (więcej tutaj), wprowadzeniem nowych usług telefonii mobilnej w modelu MVNO (więcej tutaj), a także ze wzrostem organicznym biznesu.
 
Wskaźnik liczby usług na jednego abonenta wyniósł 1,90, co oznacza wzrost z 1,86 na koniec I półrocza 2013 roku, głównie dzięki wprowadzeniu telefonii mobilnej oraz większej liczbie sprzedanych usług w segmencie Internetu.

Średni miesięczny przychód (ARPU) na jednego abonenta wyniósł w I półroczu 2014 roku 68,36 zł i wzrósł w stosunku do analogicznego okresu 2013 r. o 0,2 proc., co, jak czytamy w komunikacie, wstępnie może potwierdzać odwrócenie trendu spadkowego tego wskaźnika spowodowanego wprowadzeniem naziemnej telewizji cyfrowej (NTC) w Polsce. Pozytywny wpływ miało uruchomienie nowych usług oraz rosnąca atrakcyjność oferty, co przyczynia się do podnoszenia wskaźnika multiplikacji usług.

EBITDA i zysk netto

W I półroczu 2014 roku Skorygowana EBITDA  wyniosła 176,3 mln zł i była o 1,6 proc. niższa niż w tym samym okresie 2013 roku.

Grupa utrzymuje pod kontrolą koszty operacyjne, które w I półroczu 2014 roku wyniosły 189,3 mln zł (z wyłączeniem amortyzacji), co stanowi wzrost o 4,1 proc rok do roku. Największy wzrost kosztów odnotowano w obszarze sprzedaży i marketingu, co wynikało z wprowadzenia nowych produktów i związanych z tym kampanii reklamowych, oraz w obszarze kosztów ogólnego zarządu, co wiązało się z procesem IPO, a także innymi kosztami doradztwa.

Zysk netto w I półroczu 2014 roku wyniósł 24,1 mln zł wobec straty w wysokości 1,7 mln zł odnotowanej przed rokiem. Strata netto poniesiona w I półroczu 2013 roku wynikała z kosztów jednorazowych związanych z restrukturyzacją zadłużenia oraz programem opcji pracowniczych.

Telewizja

W I półroczu 2014 roku Grupa wypracowała 173,7 mln zł przychodów w segmencie telewizji, czyli o 0,1 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2013 roku. Spadek był wynikiem obniżenia przychodów z telewizji analogowej (o 12,1 proc. do 60,0 mln zł) i kanałów premium (o 9,4 proc. do 12,9 mln zł), przy jednoczesnym wzroście przychodów z telewizji cyfrowej (o 10,1 proc. do 100,6 mln zł).

Liczba podstawowych RGU telewizji wynosi 680 tys. (666 tys. na koniec I półrocza 2013 roku), z czego 352,5 tys. to telewizja cyfrowa, 327,4 tys. to telewizja analogowa. Ponadto Grupa wykazuje 79 tys. RGU programów premium.

W związku z wprowadzeniem produktów, takich jak VOD czy telewizja interaktywna oraz migracją klientów analogowych do segmentu cyfrowego Multimedia Polska spodziewa się wzrostu liczby klientów korzystających z usług telewizji cyfrowej, jak i przychodów z tych usług w kolejnych kwartałach.

Internet

W I półroczu 2014 roku, Grupa Multimedia Polska w segmencie Internetu wypracowała 110,0 mln zł przychodów, czyli o 3,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Wzrost to głównie efekt zwiększenia liczby RGU szerokopasmowego dostępu do Internetu o 6,2 proc. do 516 tys.

Usługi głosowe

W I półroczu 2014 roku, przychody Grupy Multimedia Polska z usług głosowych wyniosły 54,5 mln zł, co oznacza spadek o 7,5 proc., głównie przez obniżenie przychodów z telefonii stacjonarnej. Jest to trend zgodny z sytuacją na całym rynku telekomunikacyjnym.

Na koniec czerwca Grupa posiadała łącznie 289 tys. usług głosowych, czyli o 1,7 proc. więcej niż przed rokiem, z czego 6,7 tys. to RGU usług telefonii komórkowej w modelu MVNO.

Inwestycje Multimedia Polska

Grupa Multimedia Polska zainwestowała w I półroczu 2014 roku 109,3 mln zł, z czego 93,2 mln zł stanowiły nakłady związane z rozbudową, modernizacją i utrzymaniem sieci. Na akwizycje wydano w I półroczu 2014 roku 22,9 mln zł.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii TV kablowa w Polsce


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Miernik FindSAT VF-6800 PRO Combo (WS-6944P) DVB-S/S2/T/T2/C2

Miernik dla pomiarów cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S/S2, DVB-T/T2, DVB-C/C2 w...

439 zł Więcej...

Miernik Signal ST-5155 DVB-T/T2/C DVB-S/S2 z podglądem

Miernik Signal ST-5155 do pomiarów zarówno cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S/S2,...

679 zł Więcej...

Kabel HDMI 2.1 8K UHD 3,0m

Najnowszy kabel HDMI o długości 3,0m w wersji v2.1 dla...

65 zł Więcej...