dodano: 2014-11-06 14:49 | aktualizacja:
2014-11-06 19:49
autor: Anita Kaźmierska |
źródło: TVP
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Kampania Allegro w TVP HbbTV angażowała kody QR oraz second screeny do HbbTV. Była to pierwsza kampania e-commerce, umożliwiająca przeniesienie pewnych funkcjonalności z telewizji hybrydowej do smartfona, dająca możliwość bezpośredniego zakupu produktu z telewizora.
-
Platforma hybrydowa TVP oferuje reklamodawcom wcześniej niedostępne możliwości dotarcia do widza telewizji linearnej z interaktywnym komunikatem, który zaangażuje i pokaże właściwości produktu, a co więcej umożliwi dokonania zakupu - powiedział
Tomasz Choroszewski, główny specjalista ds. rozwoju produktu reklamowego w Zespole ds. Internetu i mediów interaktywnych Biura Reklamy TVP S.A.. -
Przykład kampanii Allegro pokazuje jak innowacyjnym i skutecznym dla reklamodawcy narzędziem jest dziś telewizja hybrydowa.
Aplikacja dostępna na platformie
HbbTV była promowana w postaci interaktywnej belki na ekranie podczas emisji popularnego programu
„Pytania na śniadanie”. Wybierając czerwony przycisk na pilocie podczas emisji komunikatu reklamowego widz przenosił się do specjalnie stworzonej aplikacji Allegro prezentującej kategorie produktu.
W aplikacji widoczna była „karuzela” produktów znana użytkownikom ze spotów telewizyjnych. Spośród pięciu widocznych na ekranie produktów jeden był wyróżniony. Strzałki na pilocie telewizora umożliwiały zmianę preferencji użytkownika i wybór tego produktu, który wzbudził zainteresowanie. Każdy produkt można było zeskanować poprzez użycie kodu QR, co pozwalało na dokonanie zakupu w urządzeniach mobilnych, typu smart fon i tablet.
Według październikowych statystyk GemiusTraffic aplikacja hybrydowa TVP dociera miesięcznie
do ponad 620 tysięcy unikanych użytkowników, którzy generują
ponad 50 mln odsłon.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.