dodano: 2014-12-22 11:58 | aktualizacja:
2014-12-22 12:42
autor: Łukasz Knapik |
źródło: Newseria
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
- Obserwowane w bieżącym roku spowolnienie na rynku to zjawisko, które dotyczy wszystkich telekomów. 30 proc. naszej marży jest wciąż realizowane z usług transmisji danych, w tym sprzedaży łączy największym operatorom. W sytuacji, kiedy Ci ograniczają wydatki na rozwój infrastruktury, notujemy spadki przychodów z tej części działalności - mówi agencji informacyjnej Newseria
Tadeusz Czichon, prezes zarządu
ATM S.A. - Miało to wpływ na wszystkich największych graczy na rynku. Także na nasze przychody i marżę, jako podwykonawcy i dostawcy łączy światłowodowych - dodaje.
Obrana przez zarząd ATM S.A. strategia rozwoju spółki poprzez rozwój centrów danych i świadczenie usług kolokacyjnych ma na celu gwarantować wysoką dynamikę przychodów, więc słabszy wynik w 2014 roku może dziwić akcjonariuszy.
W ciągu trzech kwartałów przychody ze sprzedaży ATM S.A. bez OST 112 (projekt Ogólnopolska Sieć Teleinformatyczna na potrzeby obsługi numeru alarmowego 112) przekroczyły 91,7 mln zł. To o 4 mln mniej niż w poprzednim roku. Z kolei zysk netto spółki, choć przekraczał 9,3 mln zł, był o ponad 3,5 mln niższy niż po trzech kwartałach 2013 roku. Przychody z usług centrów danych w tym okresie wzrosły o 4,1 mln zł do 46,8 mln zł. Zdaniem prezesa ATM potwierdza to jego przekonanie, że realizacja przyjętych kierunków rozwoju, w tym skoncentrowanie biznesu spółki na usługach kolokacyjnych, przyniesie oczekiwany cel.
- Przychody z naszej podstawowej działalności, jaką są usługi w centrach danych, w porównaniu z poprzednimi latami nie rosły w tempie zadowalającym. Spodziewaliśmy się lekkiego przesilenia i byliśmy na to przygotowani. Na wyniki spółki z usług kolokacyjnych bezpośredni wpływ miały decyzje biznesowe trzech dużych klientów związane z jednej strony z procesem konsolidacyjnym, a z drugiej - z ograniczeniem działalności biznesowej, a więc i mniejszym zapotrzebowaniem na nasze usługi - dodaje prezes
ATM S.A.
Patrząc w przyszłość w kontekście kilku najbliższych lat, prezes ATM S.A. jest dobrej myśli. Spółka dostosowała swój plan biznesowy do aktualnej sytuacji na rynku, aby kontynuować dotychczasową drogę szybkiego wzrostu. Ponadto ATM poszukuje nowych rynków dla swoich usług zarówno w Polsce, jak i za granicą.
- Wszystkie negatywne zjawiska, o których mówimy, niestety, skumulowały się w czasie. Dlatego 2014 rok jest relatywnie słabszy dla całego rynku. ATM S.A. dalej będzie rozwijać usługi kolokacyjne i inwestycje w rozbudowę centrów danych. Będziemy oferować nasze usługi także klientom z zagranicy, ponieważ wierzymy, że nasze usługi są dla nich atrakcyjne i konkurencyjne w stosunku do tych, które oferują dojrzałe europejskie rynki - podkreśla
Tadeusz Czichon.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.