dodano: 2015-01-30 13:11 | aktualizacja:
2015-01-30 13:36
autor: Jakub Sulisz |
źródło: LG Electronics
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
W czwartym kwartale 2014 skonsolidowany przychód firmy wyniósł 14,06 mld dol., a zysk operacyjny sięgnął 253,31 mln dol.. W porównaniu do Q4 2013 jest to wzrost o 28%. W związku z zaprzestaniem działalności w segmencie telewizorów plazmowych, odnotowano także w tym okresie stratę, która wyniosła 189,41 mln dol. netto.
Całoroczny zysk operacyjny działu Home Entertainment firmy LG wyniósł 482,01 mln dol, co daje wzrost o 31% w skali roku, podczas gdy całoroczny przychód podniósł się do poziomu 18,35 mld dol. O 20% (5,00 mld dol.) wzrosły przychody w Q4 co jest m.in. rezultatem większego zainteresowania telewizorami w sezonie świątecznym w Europie, krajach WNP i Ameryce Północnej.
Pomimo silnej konkurencji oraz niekorzystnych różnic kursów walut na rynkach wschodzących, firma optymistycznie podchodzi do swoich prognoz, zwłaszcza w segmentach telewizorów premium -
OLED oraz ULTRA HD, które nadal będą rosnąć wraz z segmentem wyświetlaczy komercyjnych.
Dział Mobile Communications firmy LG odnotował 16-procentowy wzrost rocznego przychodu do poziomu 14,26 mld USD. Na taki wynik największy wpływ miały dostawy w Ameryce Północnej, które w porównaniu do Q4 poprzedniego roku wzrosły o 78%. Przychody w czwartym kwartale wyniosły 3,48 mld dol., co oznacza 5-procentowy wzrost.
W roku 2014 sprzedano 59,1 miliona smartfonów (spośród 78,2 mln telefonów komórkowych LG) - to o 24% więcej niż w porównaniu do poprzedniego roku. Ze względu na coraz większą, globalną konkurencję, w bieżącym roku firma LG zamierza skoncentrować się na wzmacnianiu pozycji marki i zwiększaniu skuteczności swoich działań na wybranych, kluczowych rynkach.
Dział Home Appliance firmy LG zanotował całoroczną sprzedaż w wysokości 10,93 mld dol. Nieco słabsze wyniki Ameryki Północnej zostały zrekompensowane wzrostem sprzedaży w Europie oraz na rynkach wschodzących, takich jak Bliski Wschód, Afryka i Azja Południowo-Wschodnia. Przychód w czwartym kwartale wzrósł do 2,65 mld dol., natomiast zysk operacyjny wynoszący 78,27 mln dol. był o 64 procent wyższy w porównaniu do poprzedniego kwartału i o 2 proc.wyższy od wyniku osiągniętego w analogicznym okresie w 2013. By utrzymać dobre wyniki działu HA, firma LG zamierza wzbogacić swoją ofertę o innowacyjne, energooszczędne produkty oraz poprawić konkurencyjność kosztową.
Dział Air Conditioning & Energy Solutions LG uzyskał całoroczne przychody w wysokości 4,32 mld dol. oraz 241,57 mln dol. zysku operacyjnego. Sprzedaży w Q4 wyniosła 719,52 mln dol., co oznacza, że była o 9% większa niż w analogicznym okresie roku 2013. Jest to wynik stopniowego wzrostu sprzedaży klimatyzatorów komercyjnych. W dobie wahań gospodarki światowej, LG planuje zwiększyć konkurencyjność cenową oraz wzbogacić ofertę o produkty energooszczędne.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.