dodano: 2015-02-04 13:13 | aktualizacja:
2015-02-04 13:41
autor: Janusz Sulisz |
źródło: BBC Worldwide
W niedzielę, 1 lutego 2015 r. odbyła się światowa premiera dwóch nowych globalnych marek BBC Worldwide - BBC Brit i BBC Earth – które w Polsce, jako pierwszym kraju na świecie, zadebiutowały w formie kanałów telewizyjnych. Wyniki oglądalności z pierwszego dnia ich emisji pokazały, że bardzo szybko zdobyły serca polskiej widowni.
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
BBC Brit osiągnął pierwszą pozycję, w komercyjnej grupie wiekowej 16 do 49, względem udziałów swoich bezpośrednich konkurentów, BBC Earth miał największe udziały w oglądalności wśród stacji konkurencyjnych podczas premierowej emisji serii Człowiek i Wszechświat z Brianem Coxem w roli gospodarza (godz. 18:00-19:00) oraz podczas emisji Jak przetrwać megatsunami (godz. 23:10 - 01:00).
Wyniki oglądalności BBC Earth dowodzą po raz kolejny, że Polska widownia szczególnie docenia przyrodnicze produkcje BBC. Z badania Millward Brown* przeprowadzonego w styczniu tego roku na zlecenie BBC Earth wynika, że aż 3/4 Polaków uważa telewizję za główne źródło wiedzy o świecie natury, 43% przyznaje nawet, że programy tego typu inspirują ich do wyjścia na zewnątrz i odkrywania tajemnic otaczającego nas świata.
Bardzo cieszy mnie fakt, iż BBC Brit i BBC Earth już w dniu swojej premiery odnotowały tak dobre wyniki oglądalności, szczególnie w obliczu wyjątkowo silnej konkurencji tego dnia. Reakcja polskich widzów jest bardzo obiecująca. Jestem przekonany, że zwiastuje dalsze sukcesy obu stacji – komentuje Jacek Koskowski, General Manager & Vice President BBC Worldwide Polska.
reklama
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.