reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Nowa wiosenna oprawa TVP2 [wideo]

dodano: 2015-03-02 15:40 | aktualizacja: 2015-03-02 16:39
autor: Janusz Sulisz | źródło: Centrum Informacji TVP

TVP2 HD TVP 2 HD Dwójka HD Wiosennej ramówce TVP2 towarzyszy nowy spot wizerunkowy autorstwa Platige Image i nowa oprawa graficzna. Autorzy postawili na spójny pomysł i prostą, przejrzystą formę.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Nową oprawę Dwójki cechuje oszczędność w formie, kolorystyce i typografii oraz brak przesadnych ozdobników. W krótkich pięciosekundowych materiałach filmowych centralne miejsce kompozycji zajmuje cyfra dwa, symbolizująca taflę lustra, a zarazem ekran, w którym odbija się świat. Obrazy w lustrzanym odbiciu uzupełniają kadry w tle, tworzące drugi plan. W ten sposób uzyskano oryginalny efekt „filmu w filmie”, który stanowi motyw przewodni nowej oprawy TVP2.

Poszczególne klipy nawiązują do kolejnych pór roku i gatunków prezentowanych w ramówce TVP2. W nowej oprawie wykorzystano „Lato” - minimalistyczną czcionkę autorstwa typografa Łukasza Dziedzica. To jeden z najciekawszych i najbardziej uznanych polskich projektantów liternictwa. Dziedzic stworzył dotąd już około pół miliona liter używanych powszechnie na całym świecie. Jak sam zauważa, słynny klip Gangam Style ma dziś ponad 2 mld wyświetleń, a jego czcionka „Lato” – prawie 137 mld i znajduje się na czwartym miejscu najpopularniejszych webowych fontów w repozytorium Googla. „FFClan”, inny font jego autorstwa, od lat utrzymuje się na liście bestsellerów jednego z trzech najpopularniejszych dystrybutorów na świecie i pomału staje się standardem.

Za opracowanie i produkcję nowej oprawy TVP2 odpowiedzialne było Konarska-Konarski Studio. Wiosenną ramówkę Dwójki promuje także spot wizerunkowy pod hasłem „TVP2 – zawsze pod wrażeniem”, przygotowany przez Platige Image. Tu także postawiono na prostotę i spójny pomysł komunikacyjny. – Pojawiające się w spocie obrazy wiążą programy TVP2 z falami emocji – wyjaśnia reżyser spotu Mateusz Golla. – Celem była prezentacja Dwójki, jako miejsca pulsującego ciągłą energią. Wijąca się w szerokim planie wstęga Moebiusa potęguje to wrażenie i podkreśla, że Dwójka to niekończąca się emocje i wrażenia.




Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii TVP


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

SAT Kurier - 11-12/2023 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 11-12/2023

12 zł Więcej...

Kabel HDMI 2.0 4K Light 3,0m

Wysokiej klasy kabel połączeniowy HDMI Light z oświetleniem LED z...

35 zł Więcej...

Mini PC Homatics BOX R Plus 4K

Homatics BOX R Plus to najnowszy wzbogacony m. in. o...

569 zł Więcej...