dodano: 2015-03-11 10:35 | aktualizacja:
2015-03-11 12:11
autor: Łukasz Knapik |
źródło: Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji/TVK-Net/Stowarzyszenie Telewizji Kablowej Ret-Sat 1/satkurier.pl
Jak wynika z informacji podawanych przez operatorów kablowych, 16 kwietnia br. kanał TVN Meteo zmieni się w TVN Meteo Active. W ramówce nowej stacji znajdziemy informacje o pogodzie, poszerzone o programy o zdrowym stylu życia. 17 lutego br. zgodę na taką zmianę wyraziła już Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji (KRRiT).
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Program będzie miał charakter wyspecjalizowany - poświęcony informacjom i zjawiskom pogodowym i sferom życia z nimi związanymi oraz propagowaniu proaktywnego i prozdrowotnego trybu życia widzów, realizowanym przez obligatoryjny w nim udział pogodowych audycji informacyjnych, audycji edukacyjnych i innych związanych z charakterem programu.
W uzasadnieniu decyzji KRRiT czytamy, iż w piśmie z dnia 17 grudnia 2014 roku spółka TVN S.A. wniosła o zmianę koncesji, poprzez zmianę nazwy programu z TVN Meteo na TVN Meteo Active, zmianę specjalizacji programu oraz zmiany w zakresie informacji programowych. W uzasadnieniu wniosku wskazano, że zmiana koncesji podyktowana jest zmianami jakie nastąpiły na rynku od czasu wydania pierwotnej koncesji tzn. od 2003 roku. Dziś informacje pogodowe dostępne są powszechnie, nie tylko w programach radiowych i telewizyjnych ale za pośrednictwem Internetu również w urządzeniach mobilnych. Dlatego dotychczasowa formuła programu straciła rację bytu. Po wprowadzeniu wnioskowanych zmian koncesjonariusz przez wszystkie dni tygodnia będzie nadawać codziennie przez minimum 15 godzin w ciągu doby program o charakterze wyspecjalizowanym edukacyjno-informacyjno-sportowym, przeznaczonym dla widzów powyżej 16 lat, z wykształceniem średnim i wyższym, zainteresowanych wiedzą i informacją o aktywnym i zdrowym trybie życia oraz o możliwościach jego uprawiania.
Udział specjalizacji w programie będzie wynosił nie mniej niż 70 proc. miesięcznego i tygodniowego czasu nadawania programu w godz. 6:00-23:00. Przewidywany procentowy udział audycji wytworzonych pierwotnie w języku polskim wyniesie 60 proc., a udział audycji europejskich 60 proc. w kwartalnym czasie nadawania programu.
TVN Meteo mogą obecnie oglądać abonenci platform nc+, Orange TV i Cyfrowy Polsat oraz większości sieci kablowych i IPTV. Nadawca zgłosił ponadto ten kanał w pierwszym konkursie na zagospodarowanie pierwszego multipleksu (MUX 1) naziemnej telewizji cyfrowej (NTC), ale naziemnej koncesji nie uzyskał.
Dodajmy, iż TVN Meteo Active to połączenie TVN Meteo z projektem TVN Sportive. Grupa TVN wystąpiła z wnioskiem do KRRiT o koncesję satelitarną dla tej stacji, ale pod koniec ubiegłego roku zwróciła się o zawieszenie postępowania w sprawie przyznania koncesji (więcej tutaj).
Prawdopodobnie 16 kwietnia br. ruszy także drugi kanał Grupy TVN - TVN Fabuła. W ofercie stacji widzowie znajdą filmy i seriale fabularne. Na razie nie jest znana lista operatorów, którzy wprowadzą kanał do swoich ofert.
Przypomnijmy, iż biuro reklamy TVN Media ujawniło już logotypy TVN Meteo Active i TVN Fabuła (więcej tutaj).
Dodajmy, iż są to kolejne stacje uruchomione przez Grupę TVN w ostatnim czasie. Pod koniec ubiegłego roku w testowym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej (NTC) w Warszawie pojawił się kanał TTV w wysokiej rozdzielczości (TTV HD) (więcej tutaj), a 4 lutego br. nadawanie rozpoczął TVN International Extra (ITVN Extra), drugi kanał nadawcy dostępny jedynie poza granicami Polski (więcej tutaj). Ponadto 31 stycznia br. nadawanie zakończyła powiązana z Grupą TVN Religia.tv (więcej tutaj).
W portfolio Grupy TVN są obecnie takie kanały jak: TVN (TVN HD), TVN7 (TVN7 HD), ITVN (TVN International), ITVN Extra (TVN International Extra), TVN24 (TVN24 HD), TVN24 Biznes i Świat, TVN Meteo, TVN Turbo (TVN Turbo HD), TVN Style (TVN Style HD), NTL Radomsko, TTV (TTV HD) i Telezakupy Mango 24.
TVN jest także w 32 proc. właścicielem spółki ITI Neovision (Grupa CANAL+ ma 51 proc. udziałów a Liberty Global, który jest także właścicielem sieci kablowej UPC Polska - 17 proc.), która jest operatorem platformy nc+ i nadawcą w Polsce kanałów telewizyjnych, takich jak: CANAL+ (CANAL+ HD), CANAL+ Film (CANAL+ Film HD), CANAL+ Film 2 (CANAL+ Film 2 HD), CANAL+ Family (CANAL+ Family HD), CANAL+ Family 2 (CANAL+ Family 2 HD), CANAL+ Sport (CANAL+ Sport HD), nSport+ (nSport+ HD), Ale Kino+ (Ale Kino+ HD), Planete+ (Planete+ HD), Kuchnia+ (Kuchnia+ HD), Domo+ (Domo+ HD), MiniMini+ (MiniMini+ HD), teleTOON+ (teleTOON+ HD) i Strefa Abonenta. Spółka posiada też koncesje na stacje Sport 2, Sport 3 i Liga+, które do dziś nie zostały jeszcze uruchomione (więcej tutaj).
reklama
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.