reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Scripps Networks Interactive przejmuje TVN

dodano: 2015-03-16 07:19 | aktualizacja: 2015-03-18 15:50
autor: Emil Niemirowski/Jacek Grzeszczak | źródło: TVN

Scripps Networks Interactive Grupa ITI i Grupa Canal+ zawierają umowę sprzedaży udziałów w N-Vision B.V. na rzecz Southbank Media Ltd., brytyjskiej spółki zależnej od Scripps Networks Interactive. Scripps Networks Interactive stanie się w ten sposób większościowym akcjonariuszem TVN S.A., posiadając ok. 52,7 proc. udziałów. Transakcja opiewa na 584 mln euro. Scripps Networks Interactive przejmie także zobowiązania wynikające z wyemitowanych obligacji.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Scripps Networks Interactive zapłaci 584 miliony euro za 100% udziałów w N-Vision, która na etapie rozliczenia Umowy będzie posiadała bezpośrednio i pośrednio, poprzez Polish Television Holding B.V. (“PTH”), w przybliżeniu 52,7% udziału w kapitale TVN S.A. Scripps Networks Interactive przejmie zobowiązania wynikające z obligacji wyemitowanych zarówno przez Polish Television Holding jak i TVN o wartości nominalnej odpowiednio 300 i 540 milionów euro.

Scripps Networks Interactive jest jednym z wiodących producentów atrakcyjnych treści lifestylowych o tematyce kulinarnej, podróżniczej i związanej z prowadzeniem domu dla telewizji, internetu i nowych platform. Jest właścicielem popularnych marek telewizyjnych i internetowych takich jak HGTV, DIY Network, Food Network, Cooking Channel, Travel Channel oraz Great American Country, które docierają łącznie do ponad 190 milionów odbiorców miesięcznie. Serwisy internetowe uzupełniają treści telewizyjne o inspirujące informacyjne materiały video i mediów społecznościowych.
W ujęciu globalnym kanały Scripps Networks Interactive docierają do milionów odbiorców w Ameryce Północnej i Południowej, Azji, Europy, Bliskiego Wschodu oraz Afryki.

Umowa ze Scripps Networks Interactive jest wyrazem uznania dla ciężkiej pracy i zaangażowania każdego z pracowników TVN w stworzenie największej i najbardziej znanej firmy medialnej w Polsce. Zespół Scripps Networks Interactive zdaje sobie sprawę ze znaczenia polskiego rynku i z wagi jaką ma tworzenie inspirujących treści, które przykuwają uwagę odbiorców. Cieszy nas, że staniemy się częścią Scripps Networks Interactive oraz, że w nadchodzących latach będziemy razem rozwijać i wzmacniać pozycję naszej firmy.

Markus Tellenbach, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny TVN S.A.

Transakcja ta stanowi ważny krok w nieustającym strategicznym umacnianiu naszej międzynarodowej pozycji oraz zapewnia nam znaczący wzrost zasięgu w Europie. Polska posiada dynamiczny rynek medialny z dużym potencjałem rozwojowym. TVN posiada imponujące portfolio kanałów oraz serwisów i stanowi niezwykle kreatywną firmę, osiągającą pod kierownictwem Markusa Tellenbacha świetne wyniki finansowe. TVN będzie znaczącym wzmocnieniem dla działalności Scripps Networks Interactive i cieszy nas perspektywa pracy nad osiągnięciem naszych ambitnych celów w regionie, razem z całym zespołem TVN.

Kenneth W. Lowe, Przewodniczący Rady Nadzorczej, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny Scripps Networks Interactive

Wraz z naszym partnerem, Grupą CANAL+, uzgodniliśmy warunki sprzedaży naszego większościowego udziału w TVN. Jesteśmy dumni, że możemy przekazać spółkę w ręce Scripps Networks Interactive – firmy o 140-letniej historii, jednej z najlepiej przewidujących nowe trendy koncernów mediowych w Ameryce. Po utworzeniu TVN w 1997 roku i zapewnieniu jej pozycji najważniejszej telewizję w Polsce, najistotniejszym naszym celem było zabezpieczenie ciągłości działania, utrzymania wysokiej jakości oraz dziennikarskiej niezależności firmy. Jestem przekonany, że Scripps Networks Interactive jest idealnym partnerem dla TVN, takim który zapewni spółce dalszy rozwój, jednocześnie ze świeżym spojrzeniem na polski rynek mediów.

Bruno Valsangiacomo, Prezydent i współzałożyciel Grupy ITI

Zamknięcie Umowy uzależnione jest od spełnienia zwyczajowych warunków zawieszających, w tym uzyskania właściwych zgód regulacyjnych.

Grupa TVN jest jednym z największych graczy na polskim rynku medialnym. W jej portfolio są obecnie takie kanały telewizyjne jak: TVN (TVN HD), TVN7 (TVN7 HD), ITVN (TVN International), ITVN Extra (TVN International Extra), TVN24 (TVN24 HD), TVN24 Biznes i Świat, TVN Meteo, TVN Turbo (TVN Turbo HD), TVN Style (TVN Style HD), NTL Radomsko, TTV (TTV HD) i Telezakupy Mango 24. Natomiast 16 kwietnia wystartują nowe kanały - TVN Meteo Active, który pojawi się w miejscu TVN Meteo, oraz TVN Fabuła.

Scripps Networks Interactive oferuje obecnie w Polsce takie kanały jak Travel Channel (Travel Channel HD) i Polsat Food Network (jest tworzony wspólnie z Telewizją Polsat), a według pojawiających się doniesień, w tym roku chce uruchomić ponadto Polsat Food Network HD i Fine Living Network.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Polonica


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Miernik Satlink ST-5150 DVB-T/T2/C DVB-S/S2 z podglądem

Miernik Satlink ST-5150 do pomiarów zarówno cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S/S2,...

690 zł Więcej...

Mini PC Homatics BOX R Plus 4K

Homatics BOX R Plus to najnowszy wzbogacony m. in. o...

569 zł Więcej...

nc+ telewizja na kartę + moduł CI+

CAM CI+ 4K (bez ECP) z kanałami Museum 4K i...

299 zł Więcej...