dodano: 2015-03-16 11:58 | aktualizacja:
2015-03-16 13:24
autor: Daniel Gadomski |
źródło: SatKurier.pl, Inf. własna
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
W
TVN24 i
TVN24 Biznes i Świat od samego rana żółty pasek informuje o nowym właścicielu. W serwisach informacyjnych pojawia się także krótka informacja o transakcji. Stacja zaznajamia widzów ze
Scripps Networks Interactive przy pomocy krótkiego filmu promującego koncern. Prezentacja przypomina debiut nowej platformy cyfrowej, bo koncern skupia się na nieznanych na naszym rynku kanałach tematycznych. - „Światowy lider mediów w dziedzinach: jedzenie, dom, podróże”, „1 producent treści lifestyle na świecie”, „2,500 godzin programów każdego roku” – to niektóre ze sloganów pojawiających się w nagraniu. Później koncern przedstawia swoją historię. Uruchomienie w 1878 roku gazety
„The Penny Press” w Cleveland, kupienie w 1935 roku pierwszej stacji radiowej, uruchomienie w 1947 roku stacji telewizyjnej, stworzenie w 1994 roku telewizji kablowej, premiera w 1994 roku kanału
HGTV (nieruchomości, urządzenie domu i ogrodu), zakup w 1997 roku
Food Network (kanał kulinarny), uruchomienie w 1999 roku
diy network (urządzanie domu), zakup w 2005 roku
Great American Country (programy z muzyką country, poświęcone życiu na amerykańskiej wsi), pozyskanie w 2009 roku
Travel Channel (znany w Polsce kanał podróżniczy), uruchomienie w 2010 roku
Cooking Channel (dodatkowy kanał kulinarny).
Dzięki tym markom
Scripps dociera do 170 państw świata i terytoriów. Na niektórych rynkach koncern oferuje inne kanały niż w rodzimych Stanach Zjednoczonych. W 2009 roku uruchomił brytyjską wersję
Food Network, rok później wersje przeznaczone dla Europy, Środkowego Wschodu i Afryki. W 2010 roku na tych samych rynkach kanał kulinarny
Fine Living. Od 2011 roku koncern jest też właścicielem 50 proc. udziałów
UKTV w Wielkiej Brytanii (kanały serialowo-rozrywkowe
Watch i
Dave, komediowy
Gold, kryminalny
Alibi, prezentujący seriale obyczajowe i filmy romantyczne
Drama, dokumentalno-historyczny
Yesterday, popularno-naukowy
Eden, pokazujący pościgi, pracę poszczególnych służb i interwencje
Really, kulinarny
Good Food, poświęcony urządzeniu domu i ogrodu Home). W 2012 roku
Scripps kupił
Travel Channel International, a w 2013 roku kulinarny
Asian Food Channel. Rok później również w Azji rozpoczęła działalność tamtejsza wersja
HGTV. Rok później włoska wersja
Fine Living i latynoamerykańska
Food Network.
Nabycie
TVN to dla
Scripps Network Interactive doskonała okazja, aby przekonać operatorów kablowych i platformy cyfrowe do wprowadzenia na polski rynek nieznanych tutaj kanałów tematycznych. Z samym Travel Channel ciężko było zapewne negocjować.
Mając w pakiecie TVN24, TVN24 Biznes i Świat, TVN Meteo Active, TVN Turbo, TVN Style, TVN Fabuła łatwiej będzie przekonać operatorów do wprowadzenia HGTV czy Fine Living. Wydaje się, że po sfinalizowaniu transakcji zakupu TVN kwestią czasu jest zniknięcie z Food Network loga Polsatu. To, że Amerykanie tak podkreślają marki swoich kanałów tematycznych, pokazuje, że właśnie kanały tematyczne były powodem, dla którego zdecydowali się kupić
TVN. Ta grupa to dla nich coś w rodzaju „konia trojańskiego”, który umożliwi im skuteczniejszą rywalizację z innymi dostawcami kanałów, takimi jak
Discovery Channel czy
Fox i
National Geographic Channel.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.