Po dokonaniu analizy trendów na rynku kanałów muzycznych oraz zmian oglądalności pasm programowych w ostatnich latach, zarząd spółki 4fun Media (nadawcy kanałów 4fun.tv, TV.Disco i Mjuzik.tv) zdecydował, że od 2015 roku ograniczy wydatki produkcyjne i wykorzystanie części wyprodukowanego kontentu video w swoich telewizjach. Z tego tytułu dokonany został odpis księgowy na łączną kwotę 7,2 mln zł.
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Jak czytamy w komunikacie 4fun Media, 2014 rok zmienił rynek kanałów muzycznych w Polsce. Pojawiły się cztery nowe kanały, a dwa kolejne znacząco poszerzyły swój zasięg techniczny. Wpłynęło to na zmniejszenie udziałów oglądalności w segmencie wszystkich stacji muzycznych w tym należących do 4fun Media S.A. i tym samym obniżenie przychodów spółki pochodzących z reklamy telewizyjnej o 30 proc.
Przychody skorygowane zostały dodatkowo o jednorazowe rozliczenie z brokerem reklamowym dotyczące usług reklamowych, sponsorskich i lokowania produktów. Zdarzenie to ma charakter jednorazowy i nie będzie miało miejsca w kolejnych latach.
W trakcie trzech ostatnich miesięcy ubiegłego roku, 4fun Media poniosła też dodatkowe koszty związane ze zmianą sposobu nadawania sygnału (przejście z DVB-S na DVB-S2 oraz z MPEG-2 na MPEG-4). Z powodu opisanych zdarzeń, Grupa Kapitałowa 4fun Media S.A. zakończyła rok stratą na poziomie 6,2 mln zł.
Jak czytamy w komunikacie, wyniki ubiegłego roku są wynikiem korekty księgowej i nie mają wpływu na stabilną sytuację finansową 4fun Media S.A. Spółka generuje dodatnie przepływy pieniężne z działalności operacyjnej, na poziomie zbliżonym do lat poprzednich. Spółka utrzymuje niski poziom zobowiązań, w tym zadłużenia bankowego na bardzo bezpiecznym poziomie.
Prognoza finansowa na 2015 zapowiada lepszy rok
Zmiana strategii programowej oraz wprowadzone od 2015 roku optymalizacje kosztowe wpłyną na poprawę wyników finansowych 4fun Media S.A., co zarząd potwierdza prognozą wyniku jednostkowego na 2015 rok. Ma ona charakter bardzo konserwatywny i opiera się wyłącznie na potwierdzonych umowami źródłach przychodów.
Prognoza na 2015 rok:
- przychody ze sprzedaży - 20 300 tysięcy zł,
- zysk z działalności operacyjnej - 3 560 tysięcy zł,
- EBITDA - 5 800 tysięcy zł,
- zysk netto - 3 100 tysięcy zł.
Realizacji prognozy 4fun Media S.A. powinno sprzyjać otoczenie rynkowe, w szczególności stabilnie rosnący rynek reklamy telewizyjnej oraz wyższa niż do tej pory bariera wejścia w segment dla kolejnych nadawców.
Rok 2015 będzie okresem wdrażania kolejnych rozwiązań technologicznych, budujących rozpoznawalność stacji należących do 4fun Media S.A. oraz wzmacniających lojalność widzów. - Popularność mobilnej aplikacji FUN APP, stanowiącej pionierskie rozwiązanie typu second screen są przykładem kierunku tych działań - czytamy w komunikacie.
Zarząd dostrzega też potencjał wzrostu w innych segmentach rynku powiązanych z mediami, z czym mogą być związane akwizycje i rozszerzenie obszaru działalności spółki w kolejnych latach o podmioty komplementarne.
Powrót do wypłaty dywidendy
Zarząd 4fun Media S.A. chciałby powrócić do wypłaty dywidendy w kolejnym roku obrotowym. Deklaruje, iż zamierza zarekomendować Walnego Zgromadzeniu wypłatę dywidendy z zysku osiągniętego w 2015 roku na poziomie nie mniejszym niż 30 proc. jego wartości.
reklama
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.