reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

1,1 mld abonentów pay-tv na świecie w 2020

dodano: 2015-03-26 11:19 | aktualizacja: 2015-03-27 01:44
autor: Anita Kaźmierska | źródło: ABI Research

samsung 3D Według ABI Research, liczba abonentów płatnej telewizji na całym świecie wzrosła w 2014 roku o 4% do 923,5 mln abonentów. - Pomimo wzrostu liczby abonentów, słabe kursy walut przyczyniły się do wolniejszego wzrostu przychodów z płatnej telewizji. W 2014 roku rynek płatnej telewizji na całym świecie wygenerował 257 mld dol. przychodów. Przewiduje się, że w 2020 roku liczba abonentów pay-tv wyniesie 1,1 mld z CAGR na poziomie 2,7% - komentuje Jake Saunders z ABI Research.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Większe wzrosty liczby abonentów odnotowano w przypadku telewizji satelitarnej i IPTV niż w przypadku telewizji kablowej i naziemnej. Za to stosunek liczby kanałów HD do liczby kanałów SD wzrósł we wszystkich drogach dystrybucji. W 2014 roku 44% abonentów płatnej telewizji na całym świecie było abonentami HD. Najwyższą penetrację HD odnotowano w Europie Zachodniej i Ameryce Północnej. Oczekuje się, że penetracja HD wzrośnie w 2020 roku do 60%.

Operatorzy płatnej telewizji zmierzają teraz ku Ultra HD 4K. W listopadzie 2014 roku amerykańska platforma satelitarna DirecTV zaoferowała pierwsze treści 4K bez dodatkowych opłat miesięcznych abonentom z dekoderami Genie i telewizorami UHD. Usługi transmisji strumieniowej wideo online, takie jak Netflix czy Amazon, również rozpoczęły oferowanie treści 4K pod koniec 2014 roku.

W czwartym kwartale 2014 roku amerykański operatorzy kablowi stracili około 100 tys. abonentów, podczas gdy Comcast zyskał 7 tys. abonentów. Największy dostawca telewizji satelitarnej w kraju DirecTV zyskał 149 tys. abonentów w czwartym kwartale 2014 roku.

Ponieważ konkurencja na rynku płatnej telewizji wzrasta, jakość treści, innowacje i ceny usług są jednymi z najważniejszych czynników dla operatorów płatnej telewizji, aby utrzymać klientów. ABI Research prognozuje, że światowy rynek pay-tv będzie generował 313 mld dol. przychodów do 2020 roku

- dodał Khin Sandi Lynn z ABI Research.



Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Analizy rynkowe


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik DVB-T/T2/C Edision Nano T265+ HEVC (hotelowy)

Cyfrowy odbiornik DVB-T/T2/C z HEVC/H.265 marki EDISION dla Naziemnej Telewizji...

119 zł Więcej...

Miernik SatLink WS-6933 dla DVB-S/S2

Miernik, do pomiarów cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S z pomiarem PWR,...

239 zł Więcej...

SAT Kurier - 7-8/2022 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 7-8/2022

12 zł Więcej...