dodano: 2015-03-26 11:19 | aktualizacja:
2015-03-27 01:44
autor: Anita Kaźmierska |
źródło: ABI Research
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Większe wzrosty liczby abonentów odnotowano w przypadku telewizji satelitarnej i IPTV niż w przypadku telewizji kablowej i naziemnej. Za to stosunek liczby kanałów HD do liczby kanałów SD wzrósł we wszystkich drogach dystrybucji. W 2014 roku 44% abonentów płatnej telewizji na całym świecie było abonentami HD. Najwyższą penetrację HD odnotowano w Europie Zachodniej i Ameryce Północnej. Oczekuje się, że penetracja HD wzrośnie w 2020 roku do 60%.
Operatorzy płatnej telewizji zmierzają teraz ku Ultra HD 4K. W listopadzie 2014 roku amerykańska platforma satelitarna DirecTV zaoferowała pierwsze treści 4K bez dodatkowych opłat miesięcznych abonentom z dekoderami Genie i telewizorami UHD. Usługi transmisji strumieniowej wideo online, takie jak Netflix czy Amazon, również rozpoczęły oferowanie treści 4K pod koniec 2014 roku.
W czwartym kwartale 2014 roku amerykański operatorzy kablowi stracili około 100 tys. abonentów, podczas gdy Comcast zyskał 7 tys. abonentów. Największy dostawca telewizji satelitarnej w kraju DirecTV zyskał 149 tys. abonentów w czwartym kwartale 2014 roku.
Ponieważ konkurencja na rynku płatnej telewizji wzrasta, jakość treści, innowacje i ceny usług są jednymi z najważniejszych czynników dla operatorów płatnej telewizji, aby utrzymać klientów. ABI Research prognozuje, że światowy rynek pay-tv będzie generował 313 mld dol. przychodów do 2020 roku
- dodał Khin Sandi Lynn z ABI Research.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.