dodano: 2015-04-15 10:54 | aktualizacja:
2015-04-15 12:36
autor: Anita Kaźmierska |
źródło: ULA/FT
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Nowy system łączy w sobie wieloletnie doświadczenie zdobyte przy produkcji i obsłudze rakiet Atlas i Delta. Nowa rakieta amerykańskiej produkcji ma służyć misjom od tych dotyczących wyniesienia na niską orbitę Ziemi do tych aż po Plutona.
Jednocześnie spółka United Launch Alliance (ULA) planuje zakończyć w ciągu czterech lat używanie rosyjskich silników rakietowych i obniżyć koszty startów co najmniej o połowę. Stany Zjednoczone opracowują właśnie nowy silnik rakietowy.
W 2014 roku ULA ogłosiło, że współpracuje z Blue Origin, LLC, finansowaną ze środków prywatnych spółką, której właścicielem jest założyciel Amazon.com, Jeff Bezos, aby zapewnić nowatorski silnik dla nowej rakiety Vulcan, zapewniając jednocześnie alternatywę dla
RD-180 produkcji rosyjskiej. Ta współpraca mająca na celu sfinansowanie wdrożenia nowych, amerykańskich silników
BE-4, jest częścią planu redukcji kosztów dla klientów ULA. BE-4 ma spełniać wymogi startów komercyjnych i startów NASA, a także tych w ramach programu Evolved Expendable Launch Vehicle (EELV) Sił Powietrznych Stanów Zjednoczonych. BE-4 wykorzystuje płynne paliwo i jest zaprojektowany do ponownego użytku.
Rakieta nośna Vulcan zostanie wystrzelona po raz pierwszy w 2019 roku.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.