reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

BLOG: Po zmianach w CANAL+ czas na zmiany w HBO!

dodano: 2015-04-28 21:02 | aktualizacja: 2015-04-28 21:10
autor: Daniel Gadomski | źródło: SatKurier.pl, Inf. własna

HBO HD Maj upłynie pod znakiem nowości od CANAL+, czyli CANAL+1, CANAL+ Seriale, CANAL+ Sport 2 i CANAL+ Discovery. Pewnego rodzaju odświeżenie oferty i nowości przydałyby się też głównemu konkurentowi tego nadawcy w segmencie filmowych kanałów premium, czyli HBO. Zwłaszcza, że ostatnia nowość, czyli kanał HBO Comedy wystartował w …  styczniu 2007 roku. HBO ma ogromną bibliotekę, którą mógłby wykorzystać do stworzenia wielu nowych kanałów. Dotychczas stawiał na platformy z wideo na żądanie, ale być może niebawem pójdzie w ślady CANAL+.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Jakie kanały HBO oferuje w innych krajach? W Stanach Zjednoczonych poza głównym HBO, HBO2 i HBO Comedy dostępne są HBO Family z kinem rodzinnym, pokazujący przede wszystkim oryginalne produkcje nadawcy HBO Signature, skupiony na produkcjach dla dorosłych i lekkiej erotyce HBO Zone oraz adresowany do hiszpańskojęzycznych Amerykanów HBO Latino. W Meksyku i Wenezueli można z kolei oglądać HBO Plus, który skupia się na koncertach, filmach i serialach komediowych, sporcie i dokumencie.
 
W naszym kraju trudno sobie wyobrazić wejście HBO na rynek kanałów sportowych. Tutaj nadawca musiałby rywalizować o prawa nie tylko z CANAL+, ale także  z Polsatem Sport, Eurosportem, czy TVP Sport. Bardziej prawdopodobne wydaje się uruchomienie kanału z wysokiej klasy dokumentem, kanału serialowego albo koncertowego. Skoro CANAL+ zdecydował się na wyjście poza dotychczasowe spektrum działalności, to podobnych kroków należy się spodziewać po HBO. Na razie nadawca walczy o uwagę abonentów nc+. Niedawno mogli skorzystać z darmowego dostępu do biblioteki HBO Go. To na pewno przyzwyczaja ich do marki. Nie wszyscy klienci korzystają jednak z bibliotek na żądanie. Pewna część oczekuje tradycyjnych kanałów telewizyjnych.
 
Popularność poszczególnych kanałów premium trochę pokazują dane telemetryczne. Choć HBO nie zmieniał od lat oferty, to jego sztandarowy kanał miał w 2014 roku większe udziały w rynku niż CANAL+. 0,19 proc. wobec 0,16 proc., na co zapewne miała wpływ dystrybucja w Cyfrowym Polsacie. CANAL+ Family miał 0,13 proc. udziału w rynku, HBO 2 - 0,10, CANAL+ Film i CANAL+ Family 2 po 0,09 proc., HBO Comedy – 0,08 proc., a CANAL+ Film 2 – 0,07 proc. Lepiej niż HBO i główny CANAL+ wypada jednak CANAL+ Sport. W zeszłym roku miał 0,24 proc. udziału w rynku (wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnych Mediów).


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Daniel Gadomski


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Mini PC Homatics BOX R Lite 4K

Homatics BOX R Lite to najnowszy odtwarzacz multimedialny 4K firmy...

299 zł Więcej...

Google TV Next 4K Stick HDMI

Google TV Next 4K Stick HDMI to ciekawy i wydajny...

339 zł Więcej...

Odbiornik Octagon SF8008 Supreme Twin UHD 4K 2xDVB-S2X

Octagon SF8008 Supreme Twin UHD 4K 2xDVB-S2X - odbiornik UHD...

569 zł Więcej...