dodano: 2015-05-05 10:18 | aktualizacja:
2015-05-05 11:44
autor: Łukasz Knapik |
źródło: TVP
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Podstawowymi przyczynami lepszego wyniku w stosunku do założeń są wyższe przychody ze sprzedaży produktów (w tym abonament i reklama) oraz niewykonanie planu kosztów, w wyniku oszczędności i - jak czytamy w komunikacie - ostrożnego gospodarowania budżetem spółki.
- Spółka ma stabilną sytuację w zakresie płynności finansowej - wskaźniki płynności kształtują się na wzorcowych poziomach - informuje nadawca. Przychody abonamentowe po 3 miesiącach 2015 roku wyniosły 214,1 mln zł i były wyższe w stosunku do planu tego okresu o 4,2 mln zł, a także wyższe w stosunku do 3 miesięcy 2014 roku o 6,2 mln zł. Wielkość wpływów abonamentowych, mimo odwrócenia obserwowanego w poprzednich latach trendu spadkowego, jest wciąż dalece niewspółmierna do ponoszonych przez TVP nakładów na cele związane z powinnościami nadawcy publicznego.
Przychody TVP z reklamy i sponsoringu w okresie 3 miesięcy br. są wyższe o 2,9 mln zł od planu za ten okres, a w porównaniu do 3 miesięcy 2014 roku niższe o 3,9 mln zł. Spadek przychodów wynika z faktu, że w lutym 2014 roku transmitowane były Igrzyska Olimpijskie w Soczi. Koszty działalności operacyjnej w okresie styczeń - marzec 2015 roku wyniosły 349,4 mln zł i były niższe od wartości zaplanowanych na ten okres.
- TVP S.A. kontynuuje wielokierunkową restrukturyzację zarówno sfery kosztów, jak i w zakresie dywersyfikacji przychodów oraz optymalizacji zbędnego majątku. Przewiduje się utrzymanie pozytywnych trendów parametrów finansowych i lepsze wyniki od zakładanych zarówno po 4 kwietnia, jak i na koniec 2015 roku. W 2015 roku spółka osiągnie podobnie jak w 2014 roku dodatni wynik finansowy - czytamy w komunikacie (dane za TVP).
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.