reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Który „Wieczór wyborczy” wybraliśmy 10.05?

dodano: 2015-05-11 12:12 | aktualizacja: 2015-05-11 13:30
autor: Łukasz Knapik | źródło: TVP/satkurier.pl

Polska godło W niedzielę, 10 maja br. odbyła się pierwsza tura wyborów prezydenta RP. Wybieraliśmy spośród 11 kandydatów. Tuż po zakończeniu ciszy wyborczej stacje telewizyjne emitowały specjalne pasma. Zaprezentowano w nich pierwsze, sondażowe wyniki, reakcje na nie poszczególnych kandydatów, wywiady z politykami, dziennikarzami i komentatorami. Który „Wieczór wyborczy” wybrali widzowie?



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Jak informuje TVP, ponad 5,4 mln widzów oglądało 10 maja br. „Wieczór wyborczy” w telewizji publicznej w godz. 20:55-21:49 (więcej tutaj). Transmisja realizowana m.in. z użyciem kamery z drona z plenerowego, specjalnie zbudowanego na tę okazję Centrum Wyborczego przed siedzibą TVP, przyciągnęła w Jedynce 4 mln 366 tys. osób, przy udziałach 25,92 proc.

W szczytowym momencie o godzinie 21:08 TVP1 zgromadziła 4 mln 815 tys. widzów. W niedzielę większe audytorium od „Wieczoru wyborczego” miało tylko kultowe „Ranczo”, również emitowane w TVP1 (5 mln 544 tys. osób).

O tej samej porze równoczesną transmisję w TVP Info obejrzało 910 tys. (udziały 5,38 proc.). Jak informuje nadawca, warto podkreślić, że zainteresowanie wynikami kandydatów na prezydenta RP w kanale informacyjnym TVP od godziny 21:45 do godziny 0:51 (a więc bez równoczesnej emisji w TVP1 i TVP Polonia) nadal utrzymywało się na wysokim poziomie. Średnia widownia TVP Info w tym czasie wyniosła 932 tys. osób przy udziałach 10,21 proc. W szczytowym momencie, około godziny 22:20, TVP Info przyciągnęła 1 mln 575 tys. osób. „Wieczór wyborczy" był transmitowany także w TVP Polonia (20:55-21:49). Widownia wyniosła 163 tys. osób (udziały 1 proc.).

Jak podaje TVP, widownia „Wieczoru wyborczego” w TVP Info była zdecydowanie największa spośród wszystkich programów wyborczych emitowanych w kanałach informacyjnych w Polsce. „Czas decyzji” w TVN24 obejrzało 731 tys. osób (udziały 6,45 proc.), a w TVN24 Biznes i Świat 73 tys. (udziały 0,64 proc.) (więcej tutaj). Natomiast program „Polska wybiera” w kanale Polsat News zainteresował 261 tys. przy udziałach 2,01 proc., zaś w kanale Polsat News 2 - 48 tys. (udziały 0,39 proc.) (więcej tutaj). Dodajmy, iż „Wieczory wyborcze” emitowały także Superstacja (więcej tutaj) i TV Republika (więcej tutaj).

W niedzielę Jedynka była stacją pierwszego wyboru - średnie udziały 13,4 proc., a TVP Info liderem wśród kanałów informacyjnych - średnie udziały 4,5 proc. (wszystkie dane za TVP).

Przypomnijmy, iż o urząd prezydenta RP ubiegali się: Grzegorz Braun, Andrzej Duda (Prawo i Sprawiedliwość, PiS), Adam Jarubas (Polskie Stronnictwo Ludowe, PSL), Bronisław Komorowski (Platforma Obywatelska, PO), Janusz Korwin-Mikke (Koalicja Odnowy Rzeczypospolitej Wolność i Nadzieja, KORWiN), Marian Kowalski (Ruch Narodowy, RN), Paweł Kukiz, Magdalena Ogórek (Sojusz Lewicy Demokratycznej, SLD), Janusz Palikot (Twój Ruch, TR), Paweł Tanajno (Demokracja Bezpośrednia, DB) i Jacek Wilk (Kongres Nowej Prawicy, KNP). Według sondażowych wyników pierwszą turę wygrał Andrzej Duda, który w drugiej zmierzy się z Bronisławem Komorowskim.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Oglądalność


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik AB CryptoBox 752HD Combo

Odbiornik HD Combo DVB-S2X, DVB-T2, DVB-C z kieszenią na moduły...

349 zł Więcej...

SAT Kurier - 11-12/2023 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 11-12/2023

12 zł Więcej...

Antena Olympia BX 1000+LTE Combo V/H

Nowoczesna antena szerokopasmowa BX 1000+ Olympia Combo. Zaprojektowana do w...

120 zł Więcej...