Jak informuje spółka, Grupa Kapitałowa Kino Polska TV S.A. zakończyła pierwszy kwartał br. z bardzo dobrymi wynikami. Całkowite dochody ogółem wyniosły 4,6 mln złotych - o 41 proc. więcej niż w pierwszych trzech miesiącach 2014 roku.
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Przychody Grupy ze sprzedaży w pierwszym kwartale 2015 roku osiągnęły 27,5 mln zł, o 14 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2014 roku. Złożył się na to między innymi ośmioprocentowy wzrost wpływów z tytułu emisji kanałów filmowych marki Filmbox i kanałów tematycznych, a także o 46 proc. wyższe przychody ze sprzedaży praw licencyjnych.
- Przybyło nam również nowe źródło dochodów - mówi Bogusław Kisielewski, prezes zarządu Kino Polska TV S.A. - Zgodnie z naszymi oczekiwaniami bardzo dobrze radzi sobie bowiem TV Okazje Sp. z o.o. We wrześniu 2014 roku Kino Polska TV S.A. nabyła 80 proc. udziałów tego telesprzedażowego startupu - dodaje (więcej tutaj).
Znaczące wzrosty oglądalności kanałów Kino Polska Muzyka (więcej tutaj) i Filmbox Basic miały z kolei wpływ na zwiększenie przychodów reklamowych Grupy: z 4,0 mln zł w I kwartale 2014 roku do 4,4 mln zł w I kwartale 2015 roku.
Jeszcze wyraźniej niż przychody ogółem wzrósł, między innymi dzięki obniżeniu kosztu własnego sprzedaży, zysk z działalności operacyjnej Grupy. W I kwartale 2015 roku wyniósł on 5,3 mln zł - o niemal jedną trzecią więcej niż w I kwartale 2014 roku. Marża EBITDA Grupy za okres styczeń - marzec 2015 roku sięgnęła zaś 9,8 mln zł (18-procentowy wzrost rok do roku) [dane za SPI International B.V.].
reklama
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.