W sobotę, 23 maja br. występ Moniki Kuszyńskiej w finale 60. Konkursu Piosenki Eurowizji w Wiedniu zainteresował ponad 6,1 mln widzów Telewizji Polskiej (więcej tutaj i tutaj). Po wielu latach niepowodzeń, już drugi rok z rzędu reprezentant Polski znalazł się w ścisłej czołówce muzycznego święta europejskich mediów publicznych. Przypomnijmy, iż w 2014 roku w finale znaleźli się Joanna Klepko „Cleo” i Witold Czamara „Donatan” z piosenką „My Słowianie” (więcej tutaj i tutaj).
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Średnia widownia transmisji finału Eurowizji w TVP1 w godz. 21:00-24:59 wyniosła 4 mln 461 tys. widzów przy udziałach 38 proc. Transmisja konkursu w Jedynce była najchętniej oglądanym programem, emitowanym w Polsce po godzinie 21:00. Międzynarodowe muzyczne zmagania w TVP1 oglądali przede wszystkim mieszkańcy miast, osoby z wykształceniem średnim i wyższym.
Natomiast finał w TVP Polonia obejrzało 286 tys. widzów, a udziały wyniosły 2,4 proc. Łącznie tegoroczny konkurs piosenki z zainteresował 4 mln 747 tys. widzów TVP1 i TVP Polonia, a występ Moniki Kuszyńskiej zobaczyło w TVP1 5,7 mln osób, zaś w TVP Polonia 442 tys. Retransmisje finału 60. Konkursu Piosenki Eurowizji w niedzielę, 24 maja br. mogli także obejrzeć widzowie kanałów TVP Rozrywka (0,8 proc. udziałów) oraz TVP HD (0,5 proc. udziałów) [dane za TVP].
Konkurs wygrał Szwed Mans Zelmerlow z piosenką „Heroes”. Polka Monika Kuszyńska z utworem „In The Name of Love” zajęła 23. miejsce.
Występ Moniki Kuszyńskiej w finale Eurowizji:
reklama
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.