dodano: 2015-08-05 00:15 | aktualizacja:
2015-08-05 08:43
autor: Daniel Gadomski |
źródło: SatKurier.pl, Inf. własna
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Polskiemu regulatorowi rynku radiowo-telewizyjnego chyba pomyliły się role publicznych i komercyjnych mediów.
Pierwszy z kanałów ma bowiem być uniwersalny, ale z elementami promującymi ideę samorządności i funkcjonowania lokalnych społeczności. Brzmi jak nowomowa urzędnicza i frazesy na temat misji telewizji publicznej. W ogłoszeniu wystarczyło napisać, że rada chce, aby te częstotliwości przypadły nadawcy z pasmami regionalnymi. Jeśli taka była intencja KRRiT, to
szanse ma inicjatywa Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej, która chce uruchomić kanał telewizyjnymi z lokalnymi programami operatorów kablowych.
Drugie ogłoszenie też przypomina oczekiwania wobec Telewizji Polskiej, a przecież prywatne firmy powinny zarabiać pieniądze na dowolnie wybranym przez siebie profilu. Kanał ma być uniwersalny i emitować programy poświęcone rozwojowi społeczeństwa, gospodarki i kultury. Kto wpadł na taki pomysł po kłopotach biznesowych kanałów
TVN CNBC i
Polsat Biznes? Menadżerów zainteresowanych newsami z giełdy stać na platformy cyfrowe. Stacja ma być interaktywna i „przyjazna odbiorcom”. Rozumiem, że inne telewizje ubliżają swoim widzom i są nieprzyjazne? Kryterium co najmniej dziwne. Konkurs może zatem wygrać gracz w stylu
Tele 5 z elementem biznesowym w ramówce albo
ATM Rozrywka z jakimś serialem o giełdzie.
Ogłoszenie numer trzy to też kanał uniwersalny, ale poświęcony zdrowemu stylowi życia i popularyzujący aktywność fizyczną.
Spośród stacji obecnych na polskim rynku to kryterium spełnia na przykład TVN Meteo Active. Ostatnie, czyli czwarte ogłoszenie pasuje z kolei do profilu TVN Fabuła. Kolejny z uniwersalnych kanałów ma bowiem pokazywać m.in. filmy i seriale. Na razie
TVN nie chwalił się planami rozszerzenia swojej oferty naziemnej (nadaje tu
TVN i
TVN7). W przyszłości może się jednak zdecydować na ten krok. Wcześniejsza dystrybucja satelitarna mogła mieć na celu przyzwyczajenie Polaków do nowych marek.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.