dodano: 2015-09-02 12:11 | aktualizacja:
2015-09-02 16:12
autor: Łukasz Knapik |
źródło: SPI International B.V.
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Przychody Grupy ze sprzedaży w pierwszym półroczu 2015 roku przekroczyły 56,6 mln zł, o 18 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2014 roku. Wpływ na to miały przede wszystkim wyższe przychody ze sprzedaży praw licencyjnych (wzrost o około 42 proc.) oraz dynamiczny rozwój kanałów filmowych z rodziny Filmbox
(więcej tutaj) i kanałów tematycznych (około 15 proc. wzrostu przychodów z emisji i niemal 60 proc. większe przychody reklamowe w porównaniu z analogicznym okresem 2014 roku).
Po sześciu miesiącach 2015 roku wynik operacyjny Grupy z działalności kontynuowanej przekroczył 11,3 mln zł, o niemal 50 proc. więcej niż po pierwszym półroczu 2014 roku. Złożyły się na to nie tylko wyższe przychody, ale również osiągnięcie w drugim kwartale 2015 roku zysku przez spółkę Stopklatka S.A. (m.in. nadawcę kanału Stopklatka TV), której Kino Polska TV S.A. jest jednym z dwóch głównych akcjonariuszy (drugim jest Agora). EBITDA Grupy za pierwsze półrocze 2015 roku wyniosła przeszło 18,8 mln zł (10-proc. wzrost rok do roku).
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.