reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Rośnie pay-tv w subsaharyjskiej Afryce

dodano: 2016-01-05 14:00 | aktualizacja: 2016-01-08 20:46
autor: Jerzy Kruczek | źródło: Digital TV Research

Afryka Subsaharyjska 2015 był kolejnym przełomowym rokiem dla telewizji w Afryce Subsaharyjskiej. Co prawda większość krajów zignorowało termin wyłączenia telewizji analogowej wyznaczony przez Międzynarodowy Związek Telekomunikacyjny (ITU) na czerwiec, ale za to płatna naziemna telewizja cyfrowa odnotowała duże wzrosty, czytamy w raporcie Digital TV Research. Co więcej, przyszłość rysuje się w jasnych barwach, między innymi dlatego, że CANAL+ zaprezentował platformę naziemną TNT Afrique w krajach francuskojęzycznych.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Liczba abonentów płatnej telewizji satelitarnej wzrosła w Afryce Subsaharyjskiej o zaledwie 7,4 proc. w 2015 roku. Wynikało to częściowo z większego wyboru kanałów w ramach naziemnej telewizji cyfrowej, a częściowo z problemów gospodarczych w niektórych krajach.

DStv, dostępne w ponad 50 krajach, miało 2,24 mln abonentów poza RPA we wrześniu 2015 roku (spadek z 2,56 mln sześć miesięcy wcześniej i spadek z 2,36 mln rok wcześniej). Digital TV Research szacuje, że liczba ta spadła do 2,16 mln na koniec 2015 roku, a 2016 również ma nie być zbyt różowy.

Na koniec 2015 roku prawie dwie trzecie gospodarstw domowych z telewizją (36,2 mln) korzystały z telewizji cyfrowej, w porównaniu z 18,7 proc. (7,9 mln) w 2010 roku. Pełne przejście na telewizję cyfrową przeprowadzono w Gabonie, Kenii, Malawi, Rwandzie, Tanzanii i Ugandzie jeszcze przed końcem 2015 roku. Ta liczba wzrośnie z 6 krajów na koniec 2015 roku do 11 na koniec 2016 roku. Wskaźnik penetracji telewizji cyfrowej wyniesie 99,9 proc. w 35 krajach w 2021 roku - 74,7 mln gospodarstw domowych.

Około dwie trzecie (50,95 mln) gospodarstw domowych będzie korzystać z naziemnej telewizji cyfrowej (pay-tv i FTA) jako podstawowego sygnału telewizyjnego w 2021 roku, w porównaniu z jedynie 1,4 proc. (0,59 mln) na koniec 2010 roku. Do roku 2021, 14,85 mln - prawie jedna piąta gospodarstw telewizyjnych - będzie korzystać z płatnej telewizji naziemnej, a 36,1 mln z darmowej telewizji naziemnej (48,3 proc. gospodarstw telewizyjnych).

Naziemna telewizji cyfrowa będzie wyzwaniem dla satelity jako głównej platformy płatnej telewizji w 2021 roku. W rzeczywistości telewizja satelitarna wzrośnie o zaledwie 19,3 proc. gospodarstw telewizyjnych w 2015 roku do 21,2 proc. w 2021 roku, podczas gdy płatna naziemna telewizja cyfrowa wzrośnie z 10,2 proc. do 19,9 proc. w tym samym okresie.

Z 16,91 mln abonentów płatnej telewizji na koniec 2015 roku, 10,66 mln było abonamentami płatnej telewizji satelitarnej, a 5,64 mln - płatnej naziemnej telewizji cyfrowej. Łączna liczba abonentów pay-tv wzrośnie ponad dwukrotnie do 33,23 mln w 2021 roku - telewizji satelitarnej o 15,88 mln, a płatnej naziemnej telewizji cyfrowej o 14,85 mln.

W RPA liczba abonentów pay-tv wzrosła w 2015 roku o 5,95 mln i ma wzrosnąć do 8,62 mln w 2021 roku. Natomiast w Nigerii z 3,63 mln w 2015 roku do 7,52 mln w 2021 roku.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Analizy rynkowe


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

SAT Kurier - 3-4/2023 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 3-4/2023

12 zł Więcej...

Odbiornik DVB-T/T2 HEVC DI-WAY 2020 Mini

Mini odbiornik DVB-T/T2 z HEVC/H.265 marki DI-WAY z trybem hotelowym...

99 zł Więcej...

SAT Kurier - 5-7/2023 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 5-7/2023

12 zł Więcej...