reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Kino Świat w czołówce dystrybucji polskiego kina

dodano: 2016-01-31 19:23 | aktualizacja: 2016-01-31 20:25
autor: Łukasz Knapik | źródło: Kino Świat

Kino Świat Jak czytamy w komunikacie, Kino Świat (m.in. dostawca treści VOD dla operatorów) w roku 2015, kolejny rok z rzędu, był najskuteczniejszym dystrybutorem krajowego kina w Polsce i najskuteczniejszym dystrybutorem niezależnym, lokując się na drugiej pozycji rankingu najskuteczniejszych firm dystrybucyjnych (nr 1 rankingu w 2014 roku). Na przestrzeni 12 miesięcy Kino Świat wprowadził na ekrany 15 z 36 polskich produkcji, które gościły w kinach w 2015 roku. Obejrzało je łącznie blisko 4 310 000 widzów.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Wśród nich znalazły się m.in. - „Listy do M. 2” - czwarta najpopularniejsza krajowa produkcja ostatnich 25 lat (więcej tutaj), oficjalny polski kandydat do Oscara - „11 minut” Jerzego Skolimowskiego (więcej tutaj), ostatni film Marcina Wrony - „Demon”, „Żyć nie umierać” z Tomaszem Kotem (więcej tutaj) oraz wielki triumfator festiwalu w Gdyni - dramat „Body/Ciało”, który przyniósł Małgorzacie Szumowskiej prestiżowego Srebrnego Niedźwiedzia dla najlepszego reżysera 65. Międzynarodowego Festiwalu Filmowego Berlinale.

Jak czytamy w komunikacie, Kino Świat to laureat dwóch edycji Nagrody PISF (Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej) za dystrybucję polskiego filmu - w 2011 i 2012 roku oraz najskuteczniejszy dystrybutor polskiego kina w 2014 i 2015 roku. Na przestrzeni ostatnich pięciu lat (2011-2015) firma wprowadziła do szerokiej dystrybucji 58 polskich filmów, z czego 15 w roku minionym (więcej tutaj). Największym z repertuarowych hitów 2015 roku okazały się „Listy do M. 2”. Wyprodukowana przez TVN i dystrybuowana przez Kino Świat komedia jeszcze bardziej romantyczna przyciągnęła do kin ponad 2 945 000 widzów. Pozwoliło to filmowi znaleźć się na 4. miejscu w top 10 najpopularniejszych krajowych produkcji ostatnich 25 lat; zaraz za przebojami „Quo vadis”, „Pan Tadeusz” i „Ogniem i mieczem”. Ponadto „Listy do M. 2” zakwalifikowały się do pierwszej dziesiątki największych hitów kinowych w Polsce po 1989 roku, w której znajdują się takie globalne przeboje, jak „Titanic” czy „Avatar”.

Maria Dębska, która gra w filmie „Moje córki krowy”, na premierze tej produkcji, foto: Kino Świat

Anna Matysiak, która gra w filmie „Listy do M. 2”, na premierze tej produkcji, foto: Radosław Nawrocki/TVN Media/X-News

Paulina Chapko i Richard Dormer w filmie „11 minut”, foto: Robert Jaworski

Tomasz Kot i Marta Malikowska w filmie „Żyć nie umierać”, foto: Jacek Piotrowski


Podobnie jak w latach ubiegłych, również w 2015 roku, polskie tytuły z oferty Kino Świat należały do najchętniej oglądanych i najczęściej nagradzanych krajowych produkcji. Znalazło to potwierdzenie w programie ubiegłorocznego Festiwalu Filmowego w Gdyni, gdzie wśród 18 tytułów wybranych przez komitet organizacyjny 8 stanowiły produkcje z repertuaru Kino Świat (więcej tutaj). To właśnie one podzieliły między siebie główne trofea. Wielka nagroda Złote Lwy trafiła w ręce Małgorzaty Szumowskiej za film „Body/Ciało”. Poza wiosennym hitem box office wśród wyróżnionych tytułów znalazły się m.in.: jeden z najoryginalniejszych debiutów ostatnich lat - walczące o nagrody festiwalu Sundance „Córki Dancingu”, misternie skonstruowane - „11 minut” (polski kandydat do Oscara), rozgrywające się w realiach wojennych - „Letnie przesilenie” (premiera wiosną 2016 roku) oraz „Moje córki krowy” - laureat nagrody publiczności, nagrody dziennikarzy i nagrody sieci kin studyjnych i lokalnych.

Film w reżyserii Kingi Dębskiej („Moje córki krowy”) był pierwszym polskim filmem, jaki Kino Świat wprowadził do kin w 2016 roku (więcej tutaj). Produkcja okazała się prawdziwym fenomenem srebrnego ekranu, odnosząc sukces i notując po 14 dniach wyśmienitą frekwencję - ponad 430 000 widzów.

- W trosce o promocję i popularyzację krajowego kina, firma Kino Świat wychodzi naprzeciw oczekiwaniom współczesnego widza, sięgając ku nowoczesnym środkom i technologiom internetowym. Jest aktywna na Twitterze, Facebooku i YouTube. Założony w 2010 roku oficjalny kanał YouTube - KinoSwiatPL - jest najchętniej odwiedzanym filmowym kanałem w Polsce, posiada ponad 31 000 subskrybentów, a zamieszczone tam materiały wideo zanotowały już blisko 87,5 miliona wyświetleń! - czytamy w komunikacie (dane za firmą Kino Świat).


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Płyty - kino - gadżety


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik PULSe 4K Mini

PULSe 4K Mini - najnowszy odbiornik Ultra HD od słowackiej...

449 zł Więcej...

SAT Kurier - 5-6/2022 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 5-6/2022

12 zł Więcej...

Mini PC Homatics BOX R 4K

Homatics BOX R to najnowszy odtwarzacz multimedialny 4K firmy Homatics...

319 zł Więcej...