dodano: 2016-02-01 14:15 | aktualizacja:
2016-02-01 21:30
autor: Jerzy Kruczek |
źródło: TVNorge/satkurier.pl
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Jak poinformował Harald Stromme, szef TVNorge, dotyczy to miliona norweskich gospodarstw domowych. Umowa TVNorge z Telenorem wygasła z końcem stycznia 2016 roku. Nie osiągnięto porozumienia, ponieważ TVNorge domagała się większej niż dotychczas kwoty od abonenta za swoje kanały, a Telenor nie wyraził na to zgody.
Według operatora platformy, kwota ta powinna pozostać bez zmian w stosunku do tej z 2010 roku, a - jak twierdzi szef TVNorge - Canal Digital podniósł w tym czasie swoje ceny sprzedaży o ponad 30 proc., podczas gdy cena za TVNorge pozostała na niezmienionym poziomie od 10 lat. Za to, jak powiedział, udział w opłatach od abonentów znacznie zmalał, podczas gdy TVNorge zwiększyła udziały w oglądalności i mocno zainwestowała w norweskie treści.
- Zwróciliśmy się z prośbą o podwyżkę ceny za nasze 13 kanałów, co odpowiada jednej filiżance kawy na klienta rocznie. Telenor nazwał to nierozsądnym żądaniem - powiedział Harald Stromme, szef TVNorge.
Sprawa dotyczy następujących kanałów: TVNorge, FEM, MAX, VOX, Discovery Channel, TLC, Eurosport, Eurosport Norge, Animal Planet, Discovery Science, Discovery World, ID: Discovery Investigation i Discovery Showcase HD. Ich przyszłość w Canal Digital jest niejasna, bowiem ani jedna, ani druga strona nie chce pójść na ustępstwo w sprawie wysokości opłat dystrybucyjnych.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.