reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

TVN liderem rynku w grupie 16-49

dodano: 2016-03-07 19:27 | aktualizacja: 2016-03-08 12:37
autor: Jerzy Kruczek | źródło: TVN

tvn W dniach 15 lutego - 6 marca br. kanał TVN wyprzedził telewizyjną konkurencję w kluczowych dla reklamodawców grupach docelowych. Zdaniem nadawcy, tak dobre wyniki są efektem przyspieszonego startu wiosennej ramówki. Udział TVN w wielkomiejskiej widowni komercyjnej (16-49, miasta 100k+) wyniósł 19,5 proc. w prime time i 19,3 proc. w peak time, a nowości i programy znane z anteny TVN wygrywają z ofertą konkurencji w swoich pasmach emisji.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
W kluczowej dla reklamodawców komercyjnej grupie widzów w wieku 16-49 TVN był najchętniej oglądaną stacją telewizyjną zarówno w ujęciu całodobowym (14,1 proc. udziału), jak i w porze najwyższej oglądalności telewizji, tj. w wieczornych pasmach peak time (16,4 proc.) i prime time (16,2 proc.).

W komercyjnej grupie widzów 16-49 z dużych miast oraz wielkomiejskiej widowni 16-49 z wysokimi dochodami najlepsze wyniki na polskim rynku telewizyjnym miał nie tylko kanał główny, ale również cała Grupa TVN, osiągając odpowiednio całodobowy udział 26,8 proc. i 28,9 proc.
 
    4+ 16-49 16-49 c>100 tys 16-49 c>100 tys, wysoki dochód
cała doba TVP1 11,82% 7,55% 6,87% 7,54%
  TVP2 8,50% 7,39% 5,60% 6,18%
  Polsat 10,70% 12,72% 11,55% 8,56%
  TVN 11,39% 14,09% 16,04% 15,81%
18:00 - 23:00 TVP1 12,11% 8,04% 7,17% 7,83%
  TVP2 12,11% 9,80% 7,46% 7,76%
  Polsat 11,56% 14,53% 13,13% 11,14%
  TVN 14,24% 16,39% 19,27% 17,57%
19:00 - 23:00 TVP1 11,89% 8,13% 7,21% 7,92%
  TVP2 12,58% 10,51% 7,78% 7,89%
  Polsat 10,92% 13,75% 12,81% 10,98%
  TVN 13,95% 16,22% 19,53% 18,73%

Źródło: Nielsen Audience Measurement

Najchętniej oglądane pozycje programowe TVN w poszczególnych kategoriach:

NOWOŚCI

„Druga szansa” – serial obyczajowy z udziałem Małgorzaty Kożuchowskiej oraz Bartłomieja Świderskiego, Rafała Królikowskiego, Mai Ostaszewskiej, Magdaleny Boczarskiej i Katarzyny Herman. Premiera serialu, emitowana 15 lutego, zgromadziła przed telewizorami ponad 2,5 miliona widzów, osiągając 21,2 proc. udziału w grupie komercyjnej 16-49 i uzyskując najlepszy wynik spośród pierwszych odcinków TVN-owskich seriali od 2012 roku. Wszystkie trzy emitowane dotychczas odcinki produkcji osiągnęły także rewelacyjne wyniki na Player.pl – łącznie odtworzono je już online ponad 2,2 mln razy.

Kolejne gwiazdy w serialu TVN „Druga szansa”

„MasterChef Junior” – najpopularniejszy program rozrywkowo-kulinarny na świecie, po raz pierwszy na antenie TVN z udziałem młodych kucharzy w wieku 8-13 lat. Premierę obejrzało ponad 3,1 mln osób. Widownia nadal utrzymuje się na średnim poziomie blisko 3 mln widzów, a rekordowy udział 23,6 proc. w grupie komercyjnej 16-49 miał trzeci odcinek programu zaprezentowany 6 marca, po starcie ramówek konkurencji. Podczas emisji „MasterChef Junior” TVN jest w tej grupie niekwestionowanym liderem pasma.

„MasterChef Junior” od 21.02 w TVN

„Agent – Gwiazdy” – jeden z najpopularniejszych telewizyjnych reality show po 14 latach znów na antenie TVN w nowej, odświeżonej formule. Pierwsze zmagania celebrytów z zadaniem zdemaskowania tytułowego Agenta w odległym zakątku południowej Afryki śledziło ponad 1,9 mln widzów, co dało TVN-owi udział 16,7 proc. w komercyjnej grupie docelowej 16-49. Po emisji dwóch odcinków program „Agent – Gwiazdy” jest liderem w swoim paśmie nadawania w grupie komercyjnej 16-49 ze średnim udziałem 15,9 proc.

„Agent - gwiazdy” od 23.02 w TVN

„Wszyscy na jednego czyli…roast Kuby Wojewódzkiego” – wielkie widowisko na otwarcie kolejnego, dziesiątego sezonu talk show, w którym udział wzięły polskie gwiazdy: Anna Dereszowska, Dawid Podsiadło, Piotr Kędzierski i Abelard Giza oraz popularni polscy stand-uperzy: Antoni Syrek-Dąbrowski, Cezary Jurkiewicz, Michał Kempa oraz Sebastian Rejent. Program uzyskał udział 23,1 proc. w grupie komercyjnej 16-49, zajmując pozycję lidera pasma.

KONTYNUACJE

„Mali giganci” – talent show z udziałem małych uczestników prezentujących wyjątkowe umiejętności taneczne, wokalne i w kategorii show. Trzy pierwsze odcinki programu gromadziły średnio 2,9 mln widzów, a najliczniejszą widownię 3,2 mln osób miał drugi z nich (20,8 proc. w grupie ogólnej 4+ oraz 19,3 proc. w grupie komercyjnej 16-49). W obu grupach docelowych TVN-owskie show jest absolutnym liderem oglądalności w swoim paśmie nadawania, tj. w soboty w godz. 20:00 – 21:55.

„Mali giganci” 2 od 20.02 w TVN

„Kuchenne rewolucje” – trzynasta edycja autorskiego programu cenionej restauratorki Magdy Gessler i stała pozycja w czwartkowym menu telewizyjnym dla wiernych adoratorów Królowej smaku. Program zadebiutował wiosną z widownią 2,2 mln osób, jednak to drugi odcinek osiągnął najlepszy dotąd rezultat 2,3 mln widzów przy udziale 21,8% w komercyjnej grupie docelowej 16-49. Tradycyjnie TVN jest w tej grupie najchętniej wybieraną stacją telewizyjną w porze emisji „Kuchennych rewolucji”.

„Kuchenne rewolucje” 13 od 18.02 w TVN

„Kuba Wojewódzki” – kolejna kultowa pozycja w ramówce TVN. Dziesiąty sezon show Kuby Wojewódzkiego zadebiutował z widownią 1,9 mln widzów. Maksymalny udział programu w widowni komercyjnej 16-49 wyniósł 19,3 proc. Dwa ostatnie odcinki, emitowane o stałej dla show porze, tj. we wtorkowy wieczór o 21:30, zajęły pozycję lidera w swoim paśmie nadawania, zwyciężając z ofertą konkurencji zarówno wśród wszystkich widzów (4+), jak i w komercyjnej grupie docelowej 16-49.

„Ugotowani” – reality show z udziałem pasjonatów gotowania rywalizujących o tytuł najlepszego kucharza i gospodarza domowego przyjęcia. Program posiada wierną widownię, która od początku sezonu wiosennego sięga nawet 1,7 mln osób. Maksymalny udział „Ugotowanych” w komercyjnej grupie docelowej (16 – 49) po emisji trzech pierwszych odcinków sięgnął 17,1 proc.

TVN: „Ugotowani” 10 w Bydgoszczy

„You Can Dance – Po Prostu Tańcz!” – kultowy program dla miłośników tańca, w którym nagrodą główną jest stypendium w prestiżowej szkole tańca Broadway Dance Center oraz 100 tysięcy złotych. Program z udziałem nowych jurorów – finalistów pierwszych edycji show - ogląda średnio 1,5 mln widzów przy maksymalnym udziale 14,3 proc. w komercyjnej grupie docelowej 16-49.

„You Can Dance - Po prostu...” 9 od 17.02 w TVN

SERIALE

„Na Wspólnej” – wiodąca propozycja serialowa TVN. 13 lat na antenie. Ponad 2000 odcinków.
Wiosną 2016 roku serial cieszy się niesłabnącą popularnością; ogląda go do 2,6 mln osób przy maksymalnym udziale 18,4 proc. w komercyjnej grupie docelowej 16-49.

„Szpital” – serial paradokumentalny prezentujący skomplikowane i poruszające historie pacjentów trafiających na Szpitalny Oddział Ratunkowy. Jeden z wiosennych odcinków serialu serial oglądało nawet 2,7 mln widzów przy udziale 23,8% w komercyjnej grupie docelowej 16 – 49 i 19,9% wśród wszystkich widzów 4+. Serial należy do najbardziej popularnych produkcji TVN w paśmie access prime time; w grupie 4+ jest najchętniej wybieraną pozycją programową w 18:00 – 19:00.

„Ukryta prawda” – serial obyczajowy o problemach w rodzinie i relacjach międzyludzkich. Od startu wiosennej ramówki najliczniejszą widownię 2 mln widzów zgromadził odcinek emitowany 16 lutego. W grupie komercyjnej 16 – 49 maksymalny udział serialu sięgnął 23,6 proc. Podczas jego nadawania TVN był w tej grupie najchętniej wybieraną stacją telewizyjną.

„Singielka” – ciąg dalszy przygód Elki, czyli tytułowej Singielki, która ma 274 dni na znalezienie prawdziwej miłości. Najpopularniejszy odcinek serialu miał ponad 1,3 mln widzów.

„Szkoła” – czwarty sezon popularnego paradokumentu przedstawiającego losy uczniów z krakowskich szkół. W ciągu trzech pierwszych tygodni emisji serial gromadził do 1,2 mln widzów przy maksymalnym udziale 18,3 proc. w komercyjnej grupie docelowej (16-49). „Szkoła” pozostaje najchętniej wybieraną pozycją programową na polskim rynku telewizyjnym w swoim paśmie nadawania, tj. codziennie w dni robocze po godz. 16.00 w komercyjnej grupie docelowej.

INFORMACJA I PUBLICYSTYKA

„Fakty TVN” – wieczorne wydania głównego serwisu informacyjnego TVN. W okresie od 15 lutego do 6 marca br. „Fakty TVN” gromadziły przed telewizorami widownię liczącą nawet blisko 3,9 mln osób. Zarówno wśród wszystkich widzów, jak i w grupie komercyjnej 16-49 stacja była liderem rynku w paśmie nadawania „Faktów TVN”. W kategorii serwisów informacyjnych na całym rynku telewizyjnym „Fakty TVN” (emitowane na antenie kanału TVN oraz TVN24 BIS), osiągnęły najwyższy średni udział zarówno w grupie ogólnej (25,4 proc.), jak i w grupie komercyjnej 16-49 (24,2 proc.), wyprzedzając „Wydarzenia” Polsatu (Polsat, Polsat News, Polsat News 2) z udziałem odpowiednio 18,9 proc. i 21,3 proc. oraz „Wiadomości” TVP1 (odpowiednio 21,7 proc. i 14,9 proc.). Także biorąc pod uwagę tylko główne anteny poszczególnych nadawców (TVN, Polsat, TVP1) „Fakty TVN” osiągnęły najlepsze wyniki na rynku.

„Uwaga!” – wiodący codzienny magazyn interwencyjny. Od startu wiosennej ramówki TVN do 6 marca maksymalna widownia programu sięgała ponad 3 mln widzów, co przełożyło się na 18,8 proc. udziału w grupie wszystkich widzów (4+) i 18,4 proc. w komercyjnej grupie docelowej (16 – 49).

POZOSTAŁE

„Dzień Dobry TVN” – program telewizji TVN nadawany w paśmie telewizji śniadaniowej najchętniej oglądany jest w weekendy (do 1,25 mln widzów). W godzinach emisji „DD TVN” stacja jest liderem oglądalności w grupie komercyjnej, a w soboty i w niedziele zarówno w grupie ogólnej (4+) jak i w grupie 16-49.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Oglądalność


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Mini PC Homatics BOX R Plus 4K

Homatics BOX R Plus to najnowszy wzbogacony m. in. o...

569 zł Więcej...

Odbiornik DVB-T/T2/C Opticum AX LION NS H.265 HEVC

Najnowszy hybrydowy odbiornik DVB-T/T2/C z HEVC/H.265 marki Opticum firmy AX...

109 zł Więcej...

Odbiornik Vu+ ZERO rev.2 HEVC

Vu+ ZERO rev.2 - najnowszy odbiornik Vu+ na Linuksie z...

399 zł Więcej...