dodano: 2016-03-17 11:04 | aktualizacja:
2016-03-17 20:34
autor: Jacek Grzeszczak |
źródło: bluper.es
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Kanał
Kiss TV (promowany jako
9Kiss TV) ruszył z emisją testową 23 grudnia 2015 roku. Start regularnego przekazu w związku ze zmianą projektu (pierwotnie stacja miała nazywać się
Quiero TV) opóźniono do 13 kwietnia 2016, ale już wiadomo że i ten termin najpewniej nie zostanie dotrzymany, gdyż porozumienie z Discovery ponownie zmienia koncepcję stacji. Obecnie mówi się o starcie emisji w maju br.
Obydwaj nadawcy połączą oferowane przez siebie treści, aby stworzyć kanał z ramówką opartą o filmy dokumentalne, programy oparte na faktach oraz własną produkcję
Kiss TV, który to nadawca 16 października 2015 otrzymał jedną z trzech licencji na emisję kanału w SD w ramach naziemnej TV cyfrowej w
Hiszpanii.
Projekt mógłby ruszyć w maju pod nazwą
DKiss, która to marka została zarejestrowana w tamtejszym urzędzie patentowym i byłoby to zarazem nawiązanie do kierowanych do męskiego grona widzów kanałów
Dmax obecnych na kilku innych rynkach europejskich (m.in. we
Włoszech).
Wymogi licencyjne uniemożliwiają sprzedaż lub odstąpienie licencji, ale porozumienie opracowano w taki sposób, aby
Discovery był jedynie dostawcą treści premium dla nowego kanału, dzięki czemu umowa będzie zgodna z prawem i jednocześnie z uwagi na kontynuowanie własnej produkcji wypełni rygorystyczne wymagania dotyczące zawartości produkowanej w
Hiszpanii.
Dzięki porozumieniu z
Kiss TV,
Discovery poczyni pierwsze kroki w kierunku obecności w naziemnej TV cyfrowej w
Hiszpanii. Grupa podejmowała już starania w tym kierunku wcześniej, startując w październikowym konkursie właśnie z kanałem dedykowanym żeńskiej widowni wraz z
Unidad Editorial. Pomysł ten nie udał się.
Później grupa
Discovery prowadziła rozmowy z
Unidad Editorial w sprawie przejęcia licencji kanału
13 TV oraz jak informuje
El Economista także z
Mediaset Espańa, ale w drugim przypadku porozumienie zerwano, gdy koncern powierzył zarządzanie i sprzedaż czasu reklamowego
Pulsa Media Consulting zamiast należącej do
Mediaset Espańa spółce
Publiespańa.
Warto odnotować, że
Discovery podejmował też próby znalezienia się w ofercie naziemnej TV cyfrowej w
Polsce. Te jak na razie zakończyły się niepowodzeniem, ale przykład rynku hiszpańskiego pokazuje, że możliwe jest też pojawienie się treści od
Discovery za sprawą porozumienia z innym z nadawców, który otrzymał koncesję. Czy podobny wariant zostanie zastosowany w Polsce - okaże się wkrótce.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.