reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Kino Polska TV: Rok 2015 najlepszy w historii

dodano: 2016-03-22 13:21 | aktualizacja: 2016-03-22 13:58
autor: Łukasz Knapik | źródło: SPI International B.V./satkurier.pl

Kino Polska TV S.A. Grupa Kapitałowa Kino Polska TV S.A. (należąca do SPI International B.V.) opublikowała raport finansowy za rok 2015 (więcej tutaj). Wynik z działalności operacyjnej przekroczył 20,7 mln zł, zaś marża EBITDA wyniosła ponad 45,1 mln zł.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Przychody Grupy ze sprzedaży wyniosły w 2015 roku ponad 107 mln zł - o 7 proc. więcej niż w roku poprzednim. Źródłem wzrostu były przede wszystkim o około 13 proc. wyższe przychody z emisji i niemal o 63 proc. większe przychody z tytułu reklamy w segmencie kanałów filmowych Filmbox i tematycznych. Jeszcze wyraźniej niż przychody wzrósł w 2015 roku wynik z działalności operacyjnej. Osiągnął on przeszło 20,7 mln zł, o 24 proc. więcej niż w 2014 roku. Marża EBITDA w roku 2015 przekroczyła zaś 45,1 mln zł (w 2014 roku wyniosła 39,9 mln zł).

Kanał Kino Polska Muzyka prezentuje największe polskie przeboje, foto: SPI International B.V.


Jak informuje nadawca, pod względem oglądalności kanały Grupy mają za sobą dobry rok. Filmbox, płatny kanał z kategorii basic, w porównaniu z rokiem poprzedzającym zwiększył oglądalność wśród widowni z komercyjnej grupy wiekowej 16-49 o niemal 60 proc. Muzyczny kanał Kino Polska Muzyka odświeżył oprawę i ramówkę, zyskując w porównaniu z 2014 rokiem około 16 proc. widzów w grupie wiekowej 4+, a przede wszystkim o ponad jedną piątą zwiększając średni czas spędzany przez nich na tym kanale (ATS) (więcej tutaj). W pierwszym pełnym roku nadawania Stopklatka TV znacząco, o niemal jedną czwartą, zwiększyła w porównaniu z 2014 roku swoją oglądalność wśród widzów z grupy komercyjnej. Telewizja Kino Polska zaś zachowała pozycję piątego najpopularniejszego kanału filmowo-serialowego. Łącznie kanały Grupy poprawiły zatem wyniki rekordowego pod względem oglądalności roku 2014 (dane za SPI International B.V.).

Wzrost udziału rynkowego Stopklatki TV znacząco wzmocnił pozycję Kino Polska TV S.A. w segmencie naziemnej telewizji cyfrowej (NTC). Grupa zaangażowała się również w nowe przedsięwzięcie: ogólnodostępny naziemny (będzie dostępny w tworzonym właśnie ósmym multipleksie - MUX 8) kanał Zoom TV, łączący treści filmowo-serialowe z kontentem dostarczanym przez grupę lokalnych operatorów i nadawców, skupionych w Polskiej Izbie Komunikacji Elektronicznej (PIKE). Projekt Zoom TV będzie realizowany przy udziale partnerów projektu: Polskiej Fundacji Wspierania Rozwoju Komunikacji Elektronicznej Piksel (PIKE) i Grupy Onet.pl S.A. (należącej do TVN/Scripps Networks Interactive i Ringier Axel Springer) (więcej tutaj).


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Biznes


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Miernik FindSAT VF-6800 PRO Combo (WS-6944P) DVB-S/S2/T/T2/C2

Miernik dla pomiarów cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S/S2, DVB-T/T2, DVB-C/C2 w...

439 zł Więcej...

Odbiornik DVB-T/T2/C Edision Nano T265+ HEVC (hotelowy)

Cyfrowy odbiornik DVB-T/T2/C z HEVC/H.265 marki EDISION dla Naziemnej Telewizji...

119 zł Więcej...

SAT Kurier - 7-8/2022 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 7-8/2022

12 zł Więcej...