Grupa Kapitałowa Kino Polska TV S.A. (należąca do SPI International B.V.) opublikowała raport finansowy za rok 2015 (więcej tutaj). Wynik z działalności operacyjnej przekroczył 20,7 mln zł, zaś marża EBITDA wyniosła ponad 45,1 mln zł.
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Przychody Grupy ze sprzedaży wyniosły w 2015 roku ponad 107 mln zł - o 7 proc. więcej niż w roku poprzednim. Źródłem wzrostu były przede wszystkim o około 13 proc. wyższe przychody z emisji i niemal o 63 proc. większe przychody z tytułu reklamy w segmencie kanałów filmowych Filmbox i tematycznych. Jeszcze wyraźniej niż przychody wzrósł w 2015 roku wynik z działalności operacyjnej. Osiągnął on przeszło 20,7 mln zł, o 24 proc. więcej niż w 2014 roku. Marża EBITDA w roku 2015 przekroczyła zaś 45,1 mln zł (w 2014 roku wyniosła 39,9 mln zł).
Jak informuje nadawca, pod względem oglądalności kanały Grupy mają za sobą dobry rok. Filmbox, płatny kanał z kategorii basic, w porównaniu z rokiem poprzedzającym zwiększył oglądalność wśród widowni z komercyjnej grupy wiekowej 16-49 o niemal 60 proc. Muzyczny kanał Kino Polska Muzyka odświeżył oprawę i ramówkę, zyskując w porównaniu z 2014 rokiem około 16 proc. widzów w grupie wiekowej 4+, a przede wszystkim o ponad jedną piątą zwiększając średni czas spędzany przez nich na tym kanale (ATS) (więcej tutaj). W pierwszym pełnym roku nadawania Stopklatka TV znacząco, o niemal jedną czwartą, zwiększyła w porównaniu z 2014 roku swoją oglądalność wśród widzów z grupy komercyjnej. Telewizja Kino Polska zaś zachowała pozycję piątego najpopularniejszego kanału filmowo-serialowego. Łącznie kanały Grupy poprawiły zatem wyniki rekordowego pod względem oglądalności roku 2014 (dane za SPI International B.V.).
Wzrost udziału rynkowego Stopklatki TV znacząco wzmocnił pozycję Kino Polska TV S.A. w segmencie naziemnej telewizji cyfrowej (NTC). Grupa zaangażowała się również w nowe przedsięwzięcie: ogólnodostępny naziemny (będzie dostępny w tworzonym właśnie ósmym multipleksie - MUX 8) kanał Zoom TV, łączący treści filmowo-serialowe z kontentem dostarczanym przez grupę lokalnych operatorów i nadawców, skupionych w Polskiej Izbie Komunikacji Elektronicznej (PIKE). Projekt Zoom TV będzie realizowany przy udziale partnerów projektu: Polskiej Fundacji Wspierania Rozwoju Komunikacji Elektronicznej Piksel (PIKE) i Grupy Onet.pl S.A. (należącej do TVN/Scripps Networks Interactive i Ringier Axel Springer) (więcej tutaj).
reklama
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.