dodano: 2016-03-31 14:11 | aktualizacja:
2016-03-31 21:50
autor: Janusz Sulisz |
źródło: Pentagon Research
Z grupy usług oferowanych w Internecie za opłatą, najwięcej użytkowników ma wideo na żądanie (VOD, wideo na życzenie), ale rośnie rynek aplikacji na urządzenia mobilne - wynika z badania Pentagon Research i Best Content. Z oferty płatnych usług internetowych największą popularnością cieszy się Video on Demand - spośród wszystkich respondentów, którzy płacili za usługi oferowane za pośrednictwem Internetu w okresie 30 dni poprzedzających badanie, 43,3% uiściło opłatę właśnie za dostęp do VOD.
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Odsetek ten nie uległ więc zmianie na przestrzeni ponad dwóch lat. Podobny wniosek dotyczy drugiej najczęściej wskazywanej odpowiedzi - zakupu książek w wersji elektronicznej (e-booków lub audiobooków), którą wskazało 27,2% pytanych.
W okresie, który upłynął od poprzedniego badania, zdecydowanie zyskały natomiast na znaczeniu zakupy aplikacji na urządzenia mobilne, dokonywane za pośrednictwem serwisów specjalnie do tego przeznaczonych, takich jak Google Play czy App Store Apple’a. Wzrost odsetka korzystających o 8,7 punktu procentowego, do 24,5% sprawił, że w dość nagły sposób ta kategoria usług stała się trzecią najważniejszą spośród wszystkich uwzględnionych w badaniu. Mając na uwadze wciąż zwiększające się wykorzystanie urządzeń mobilnych, a co za tym idzie, rosnące zapotrzebowanie na dedykowane oprogramowanie, należy w przyszłości spodziewać się dalszego wzrostu procenta użytkowników sklepów z aplikacjami. Stosunkowo duża część ankietowanych płaciła również za zakup gier komputerowych z możliwością pobrania przez Internet.
Wyraźny kryzys przeżywają jedynie usługi polegające na udostępnianiu muzyki do zapisania na dysku, które zdecydowanie przegrywają konkurencję ze streamingiem, a także dodatkowe płatne usługi na portalach społecznościowych.
Jednocześnie należy pamiętać, że systematycznie rośnie liczba użytkowników w ogóle płacących za treści i usługi w Internecie.
reklama
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.