reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Dwa projekty ustawy medialnej? Koniec reklam w TVP? [akt.]

dodano: 2016-04-11 10:19 | aktualizacja: 2016-04-11 17:51
autor: Anita Kaźmierska | źródło: Fakt

Samsung i TVP Jak dowiedział się „Fakt”, Telewizja Polska z Jackiem Kurskim na czele przygotowuje projekt dużej ustawy medialnej - konkurencyjny wobec tego, jaki został zapowiedziany przez wiceministra kultury, Krzysztofa Czabańskiego. Podobno zawiera on inny model finansowania mediów publicznych niż ten proponowany przez Czabańskiego.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Według zapowiedzi wiceministra kultury, duża ustawa medialna przewiduje wprowadzenie powszechnej opłaty audiowizualnej w wysokości 11-15 zł. Z informacji „Faktu” wynika, że opłata wyniosłaby 10-11 zł.

Co ma zawierać konkurencyjny projekt dużej ustawy medialnej, przygotowywany przez TVP? Jak podaje „Fakt”, media publiczne miałaby pozostać spółkami Skarbu Państwa, a w zamian za rezygnację z reklam pieniądze na ich funkcjonowanie wpłacaliby nadawcy komercyjni. Pytanie czy się na to zgodzą i na jakich zasadach?

Według „Faktu”, plan jest taki, by projekt TVP wysłać od razu do prezesa PiS Jarosława Kaczyńskiego w czasie, gdy Czabański wyśle do Sejmu swoją wersję.

Aktualizacja:

Oświadczenie TVP z 11 kwietnia 2016 r.:

W nawiązaniu do informacji pojawiających się w mediach, w szczególności do artykułu opublikowanego przez gazetę „Fakt”, Telewizja Polska z całą stanowczością podkreśla, że nie prowadzi żadnych działań, które skutkowałyby ograniczeniem jej działalności komercyjnej, tj. sprzedaży czasu reklamowego czy sponsoringu. 

TVP była, jest i nadal zamierza być kluczowym uczestnikiem rynku reklamowego. Powielane informacje o rzekomych planach redukcji czasu reklamowego, czy zaprzestaniu sprzedaży reklam oburzają nas tym bardziej, że mogą zmniejszyć zaufanie do telewizji publicznej naszych kluczowych partnerów – domów mediowych i reklamodawców. 

W bieżącym roku Telewizja Polska podjęła szereg działań zmierzających do wzmocnienia pozycji na rynku reklamowym.

Jednocześnie informujemy, że TVP nie prowadzi prac nad alternatywną ustawą medialną. 

Prace analityczne prowadzone w TVP mają na celu jedynie przygotowanie spółki na różne scenariusze zmian organizacyjnych i finansowych, które możliwe będą po wejściu w życie nowej ustawy, opracowywanej przez zespół pod kierownictwem Krzysztofa Czabańskiego. 



Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii TVP


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik Octagon SF8008 Supreme Combo UHD 4K 1xDVB-S2X 1xDVB-T2/C

Octagon SF8008 Supreme Combo UHD 4K DVB-S2X, DVB-T2 - odbiornik...

559 zł Więcej...

Google TV Next 4K Stick HDMI

Google TV Next 4K Stick HDMI to ciekawy i wydajny...

339 zł Więcej...

SAT Kurier - 3-4/2023 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 3-4/2023

12 zł Więcej...