W nawiązaniu do informacji pojawiających się w mediach, w szczególności do artykułu opublikowanego przez gazetę „Fakt”, Telewizja Polska z całą stanowczością podkreśla, że nie prowadzi żadnych działań, które skutkowałyby ograniczeniem jej działalności komercyjnej, tj. sprzedaży czasu reklamowego czy sponsoringu.
TVP była, jest i nadal zamierza być kluczowym uczestnikiem rynku reklamowego. Powielane informacje o rzekomych planach redukcji czasu reklamowego, czy zaprzestaniu sprzedaży reklam oburzają nas tym bardziej, że mogą zmniejszyć zaufanie do telewizji publicznej naszych kluczowych partnerów – domów mediowych i reklamodawców.
W bieżącym roku Telewizja Polska podjęła szereg działań zmierzających do wzmocnienia pozycji na rynku reklamowym.
Jednocześnie informujemy, że TVP nie prowadzi prac nad alternatywną ustawą medialną.
Prace analityczne prowadzone w TVP mają na celu jedynie przygotowanie spółki na różne scenariusze zmian organizacyjnych i finansowych, które możliwe będą po wejściu w życie nowej ustawy, opracowywanej przez zespół pod kierownictwem Krzysztofa Czabańskiego.