reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Wzrost liczby klientów Orange TV w I kw. 2016

dodano: 2016-04-27 14:53 | aktualizacja: 2016-04-27 15:27
autor: Anita Kaźmierska | źródło: Orange/satkurier.pl

Orange Grupa Orange Polska ogłosiła wyniki operacyjne i finansowe za pierwszy kwartał i cały rok 2016. Na koniec marca br. operator miał 797 tys. klientów usług telewizyjnych - o 10 tys. więcej niż na koniec grudnia 2015 roku. Natomiast liczba klientów triple play (Internet, telewizja i VoIP) wyniosła 531 tys. - o 24 tys. więcej niż trzy miesiące wcześniej.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
W ciągu 12 miesięcy liczba klientów Orange TV wzrosła o 41 tys. Operator utrzymuje tendencję wzrostową jeśli chodzi o bazę abonentów już od dłuższego czasu.

W pierwszym kwartale 2016 roku liczba klientów IPTV Orange wzrosła o 16 tys. do 200 tys., a telewizji satelitarnej DTH Orange spadła o 6 tys. do 597 tys. klientów. Wzrosła za to liczba klientów Orange TV korzystająca z pakietów telewizyjnych nc+ ze 182 tys. do 190 tys. klientów.

Orange Polska - podsumowanie I kwartału 2016 roku:
  • spadek przychodów w I kw. o 4,2 proc. rok-do-roku wobec -5,1 proc. w IV kw. 2015
    - wzrost przychodów z usług mobilnych o 1,7 proc. rok-do-roku, dzięki przychodom ze sprzedaży sprzętu i rosnącej liczbie klientów
  • utrzymanie wysokiej dynamiki komercyjnej w większości obszarów:
    - przyrost o +11 proc. rok-do-roku liczby mobilnych klientów abonamentowych, +214 tys. przyłączeń netto w I kw.
    - przyrost o +40 proc. rok-do-roku liczby klientów mobilnego Internetu, +228 tys. przyłączeń netto w I kw.
    - przyrost o +77 proc. rok-do-roku liczby klientów VHBB, +50 tys. przyłączeń netto w I kw. (usługi ADSL pod presją, utrata 65 tys. klientów netto – częściowo w wyniku migracji do usług VHBB i LTE)
    - przyrost o +30 proc. rok-do-roku liczby klientów ofert konwergentnych, +38 tys. przyłączeń netto w I kw.
    - stabilna utrata liczby stacjonarnych łączy głosowych na poziomie 74 tys. (wobec -74 tys. w IV kw. 2015)
  • skorygowana marża EBITDA na poziomie 31 proc. (spadek o 1,8 pp rok-do-roku), odzwierciedlająca niższe rok-do-roku wydatki komercyjne i dalsze oszczędności kosztowe; cel całoroczny skorygowanej EBITDA w przedziale 3,15-3,30 mld zł potwierdzony
  • nakłady inwestycyjne w wysokości 377 mln zł (wzrost o 17 proc. rok-do-roku), z czego 66 mln zł na rozbudowę sieci światłowodowej
    - 818 tys. gospodarstw domowych w zasięgu sieci światłowodowej, z czego 102 tys. podłączono w I kw.
  • organiczne przepływy pieniężne w wysokości -58 mln zł, pod wpływem płatności za nakłady inwestycyjne zrealizowane w IV kw. 2015

Odnosząc się do wyników za I kw. 2016 roku, Bruno Duthoit, prezes zarządu Orange Polska, stwierdził:

Zgodnie z niedawno przedstawioną strategią, kontynuowaliśmy w I kw. intensywne działania komercyjne, osiągając duże sukcesy, zwłaszcza w usługach komórkowych. Całkowita liczba klientów mobilnych wzrosła w pierwszym kwartale o ponad 2 proc. Był to kolejny z rzędu okres bardzo dużego wzrostu w segmencie abonamentowym, a jednocześnie ten kwartał przyniósł również dobre wyniki w segmencie usług przedpłaconych. Wynikało to z wprowadzenia nowych, atrakcyjnych dla klientów ofert, wspartych skuteczną komunikacją. Na rynku stacjonarnym, cieszy nas wzrost w usługach szybkiego dostępu do Internetu. W I kw. osiągnęliśmy najwyższą w historii liczbę przyłączeń netto w tym obszarze, do czego przyczynił się w szczególności stopniowy przyrost liczby klientów usług światłowodowych. W pierwszym kwartale objęliśmy zasięgiem sieci FTTH ponad 100 tys. nowych gospodarstw domowych. Potwierdzamy cel całoroczny w tym zakresie na poziomie około 800 tys. gospodarstw domowych.

Mobilna transmisja danych w przeliczeniu na klienta nadal rośnie dwukrotnie (w ujęciu rocznym). Ponadto, liczba smartfonów w dalszym ciągu zwiększa się o około 20 proc. rocznie. Aby obsłużyć gwałtownie rosnący ruch, zwiększamy zasięg i pojemność sieci LTE w oparciu o nowo nabyte częstotliwości: pokrycie siecią LTE w procentach ludności Polski osiągnęło poziom blisko 90 proc. na zewnątrz i 70 proc. wewnątrz budynków.

Co do perspektyw drugiego kwartału, sądzimy, że nasze oferty mobilne będą się nadal cieszyć dużą popularnością. Musimy jeszcze bardziej poprawić wyniki w segmencie stacjonarnym, czemu powinny sprzyjać atrakcyjniejsze oferty wsparte działaniami marketingowymi, lokalne podejście oraz rosnące doświadczenie naszych sprzedawców.

To był mój ostatni kwartał w Orange Polska. Z końcem bieżącego miesiąca przekażę obowiązki prezesa zarządu panu Jean-François Fallacher. Pragnę podziękować pracownikom Orange Polska za ich oddanie dla klientów, a akcjonariuszom za ich zaufanie i wsparcie.



Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Orange TV


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Miernik Satlink ST-6986 DVB-T/T2/C DVB-S/S2 z podglądem i testerem optycznym

Miernik Satlink ST-6986 do pomiarów cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S/S2, naziemnych...

1 630 zł Więcej...

Kabel HDMI 2.0 4K Light 3,0m

Wysokiej klasy kabel połączeniowy HDMI Light z oświetleniem LED z...

35 zł Więcej...

SAT Kurier - 5-6/2022 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 5-6/2022

12 zł Więcej...