reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

TVP sprawdza badania Nielsena

dodano: 2016-04-27 18:24 | aktualizacja: 2016-04-28 17:51
autor: Jerzy Kruczek | źródło: Centrum Informacji TVP

TVP Telewizja Polska ma poważne wątpliwości co do badań oglądalności swoich kanałów przeprowadzonych przez Nielsena. W związku z tym przesłano stosowne oświadczenie.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Oświadczenie TVP:

W związku z budzącymi wątpliwości raportami firmy AGB Nielsen Media Research sp. z o.o., od 2011 r. monopolisty na polskim rynku telemetrii, Telewizja Polska kierując się zasadą transparentności i rzetelności zwróciła się w dniu 14 kwietnia br. do Nielsena o udostępnienie kodów pocztowych uczestników tzw. panelu badawczego. Dane te, respektując wymóg ochrony danych osobowych, w łatwy i czytelny sposób potwierdziłyby geograficzną reprezentatywność doboru grupy badanych telewidzów. 

Telewizja Polska, jako jeden z głównych klientów Nielsena, płacących za jego usługi wiele milionów złotych, wyraża zaniepokojenie, że pomimo upływu prawie dwóch tygodni Nielsen Audience Measurement zwleka z udostępnieniem tych danych. 


Oświadczenie AGB Nielsen Media Reserach:

W nawiązaniu do oświadczenia Telewizji Polskiej opublikowanego w dniu 27 kwietnia br. na antenie kanału TVP1, firma AGB Nielsen Media Research pragnie stwierdzić, co następuje: 

AGB Nielsen Media Reserach – niezależny dostawca danych o audytoriach telewizyjnych dla nadawców i reklamodawców w Polsce – prowadzi działalność biznesową zgodnie z międzynarodowymi standardami (włączając  ESOMAR i  GGTAM).
  
Zgodnie z tymi standardami AGB Nielsen Media Reserach  jest regularnie audytowana przez niezależne firmy audytorskie w celu potwierdzenia najwyższych standardów prowadzonej działalności. 

Oczekiwanie ze strony Telewizji Polskiej, aby AGB Nielsen Media Reserach ujawniła i dostarczyła kody pocztowe gospodarstw domowych tworzących panel telemetryczny może w konsekwencji prowadzić do identyfikacji miejsca zamieszkania osób biorących udział w badaniu. Istotnie zagraża to rzetelności prowadzonych przez AGB Nielsen Media Reserach badań ponieważ osobom trzecim stwarza możliwość wpływania na zachowania telewizyjne panelistów.

Co więcej AGB Nielsen Media Research traktuje z najwyższą powagą kwestię prywatności panelistów i rzetelności prowadzonego pomiaru, dlatego nigdy nie przekazywała tego rodzaju informacji na żadnym z rynków, na których prowadzi badania. 

Firma AGB Nielsen Media Reserach realizuje badanie wysokiej jakości i jest gotowa poddać się audytowi prowadzonemu przez niezależną firmę audytorską zgodnie z międzynarodowymi standardami, włącznie z weryfikacją reprezentatywności panelu.



Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii TVP


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik Spycat Mini V2

Spycat Mini V2  - mały, tani odbiornik satelitarny HD w...

219 zł Więcej...

Mini PC Homatics Dongle R 4K

Homatics Dongle R to najpotężniejszy odtwarzacz multimedialny 4K na rynku...

259 zł Więcej...

Odbiornik AB CryptoBox 752HD Combo

Odbiornik HD Combo DVB-S2X, DVB-T2, DVB-C z kieszenią na moduły...

349 zł Więcej...