reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Cyfrowy Polsat: 5,893 mln klientów kontraktowych

dodano: 2016-05-12 10:48 | aktualizacja: 2016-05-12 17:46
autor: Anita Kaźmierska | źródło: Cyfrowy Polsat/satkurier.pl

Grupa Kapitałowa Cyfrowy Polsat 12 maja br. Grupa Kapitałowa Cyfrowy Polsat S.A. opublikowała swoje wyniki za pierwszy kwartał 2016 roku. Cyfrowy Polsat zakończył marzec br. z 16,532 mln RGU (31.12.2015: 16,482 mln), w tym 12,744 mln mln usług kontraktowych (31.12.2015: 12,615 mln) i 3,788 mln usług przedpłaconych (31.12.2015: 3,855 mln). Liczba RGU dla usług kontraktowych telewizji wyniosła 4,56 mln (31.12.2015: 4,503 mln), a 4,596 mln (31.12.2015: 4,535 mln) doliczając usługi przedpłacone. Grupa miała na koniec marca br. 5,893 mln klientów kontraktowych (31.12.2015: 5,916 mln).



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Na koniec marca 2016 roku z usługi Multiroom Cyfrowego Polsatu korzystało 958 tys. klientów. ARPU na klienta dla usług kontraktowych wyniosło 87 zł, a wskaźnik rezygnacji (churn) 9,8 proc. Na jednego klienta przypadało 2,16 RGU. Natomiast ARPU dla usług przedpłaconych wyniosło na koniec marca 2016 roku 17,70 zł.

Już 18 proc. klientów kontraktowych Grupy korzysta z oferty zintegrowanej - programu smartDOM (1,088 mln klientów programu; 3,22 mln usług kontraktowych posiadanych przez tę grupę klientów).

– 2016 rok rozpoczął się niezwykle pozytywnie dla naszej Grupy. W wyniku dużego zainteresowania programem smartDOM we wszystkich liniach produktowych obserwowaliśmy wzrosty. Rosnąca liczba usług kontraktowych jest niezwykle ważna dla stabilnego rozwoju biznesu w przyszłości i możliwości dosprzedaży kolejnych produktów. Już teraz widzimy poprawę lojalności klientów, którzy dołączyli do programu smartDOM, a w przyszłości oczekujemy dalszego spadku wskaźnika churn. Podtrzymujemy także plan pozyskania kolejnych 400 tysięcy klientów naszego unikalnego programu w tym roku. W segmencie nadawania i produkcji telewizyjnej niezmiennie zajmujemy wiodącą pozycję – mówi Tobias Solorz, prezes zarządu, Cyfrowy Polsat S.A. i Polkomtel Sp. z o.o.


W segmencie usług świadczonych klientom indywidualnym i biznesowym na dzień 31 marca 2016 roku łączna liczba aktywnych usług, świadczonych przez Grupę Cyfrowy Polsat zarówno w modelu kontraktowym jak i przedpłaconym, wyniosła 16.531.833, co stanowi wzrost o 102.364 usług w porównaniu z 16.429.469 aktywnych usług na dzień 31 marca 2015 roku.

Jak informuje operator, w podziale na główne modele świadczenia usług odnotowano dynamiczny wzrost liczby usług szerokopasmowego dostępu do Internetu świadczonych w modelu kontraktowym oraz wyższą liczbą świadczonych usług płatnej telewizji (w szczególności Multiroom) w pierwszym kwartale 2016 roku w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, co zostało częściowo zniwelowane spadkiem liczby usług świadczonych w modelu przedpłaconym w analizowanym okresie.

Na dzień 31 marca 2016 roku usługi kontraktowe stanowiły 77,1 proc. łącznej liczby aktywnych usług. Wskaźnik ten wzrósł z poziomu 75,4 proc. osiągniętego na dzień 31 marca 2015 roku.

Usługi kontraktowe

Łączna liczba klientów Cyfrowego Polsatu, którym świadczono usługi w modelu kontraktowym, wyniosła 5.893.225 na dzień 31 marca 2016 roku, co stanowi spadek o 2,9 proc. w stosunku do 6.068.839, którą Grupa posiadała na dzień 31 marca 2015 roku. Jak informuje operator, spadek ten wynika m.in. z konsolidacji kontraktów pod jedną wspólną umową kontraktową w ramach gospodarstwa domowego oraz odpływu zwłaszcza klientów single-play, tj. posiadających pojedynczą usługę. - Zgodnie z założeniami strategicznymi Grupa unika agresywnej polityki pozyskaniowej na pojedynczych produktach, skupia zwiększeniu lojalizacji klientów, szczególnie poprzez oferowanie szerokiego portfolio usług łączonych, i budowie ARPU na klienta kontraktowego - czytamy w raporcie finansowym.

Liczba aktywnych usług kontraktowych świadczonych przez Grupę Cyfrowy Polsat wzrosła o 349.454, czyli o 2,8 proc., do 12.744.166 na dzień 31 marca 2016 roku z 12.394.712 na dzień 31 marca 2015 roku. Wzrost ten jest przede wszystkim efektem wyższej o 210.650, czyli 14,7 proc., liczby usług świadczonych w obszarze dostępu do szerokopasmowego Internetu. Jak informuje operator, dynamiczny wzrost RGU Internetu mobilnego jest wspierany najszerszym pokryciem i najwyższą jakością naszej sieci LTE, udowodnioną wynikiem badania UKE ze stycznia 2016 roku.

Liczba klientów usług kontraktowych Cyfrowego Polsatu


Łączna liczba świadczonych usług kontraktowych płatnej telewizji wzrosła w ciągu roku o 3,5 proc., do 4.560.267 na dzień 31 marca 2016 roku z 4.405.464 na dzień 31 marca 2015 roku, głównie na skutek wzrostu liczby świadczonych usług Multiroom o 85 tys.

Jednocześnie liczba świadczonych usług telefonii komórkowej ustabilizowała się, osiągając poziom 6.536.366 na dzień 31 marca 2016 roku.

W konsekwencji wdrażania strategii Grupa Cyfrowy Polsat zaobserwowała wzrost ARPU w segmencie usług kontraktowych. Średni miesięczny przychód na klienta wzrósł o 1,4 proc. do 87 zł w pierwszym kwartale 2016 roku z 85,80 zł w analogicznym okresie 2015 roku. - Zgodnie z założeniami długoterminowej strategii Grupa dąży do maksymalizacji przychodu na klienta kontraktowego poprzez dosprzedaż dodatkowych produktów i usług do połączonej bazy klientów Cyfrowego Polsatu i Polkomtelu, między innymi w ramach programu smartDOM, który pozytywnie wpływa na ARPU klienta kontraktowego - informuje operator.

Wskaźnik odpływu klientów (churn) wyniósł 9,8 proc. w 12-miesięcznym okresie zakończonym 31 marca 2016 roku w porównaniu do 9,5 proc. w okresie 12 miesięcy zakończonych 31 marca 2015 roku.

Systematycznie rośnie nasycenie bazy klientów pakietami (usługami multi-play). Na dzień 31 marca 2016 roku na jednego klienta z naszej bazy przypadało 2,16 aktywnych usług kontraktowych, co stanowi wzrost o 5,9 proc. w porównaniu z 2,04 na dzień 31 marca 2015 roku. - Wzrost wskaźnika nasycenia RGU na jednego klienta wynika z prowadzonych przez nas działań marketingowych i sprzedażowych, ukierunkowanych na maksymalizację sprzedaży produktów i usług do jednego klienta - czytamy w raporcie finansowym.

Jak informuje Grupa Cyfrowy Polsat, program smartDOM odnotowuje bardzo dobre wyniki sprzedaży i pozytywnie oddziałuje na poziom wskaźnika nasycenia RGU na jednego klienta oraz ARPU klienta kontraktowego. Na koniec marca 2016 roku z oferty tej korzystało już 1,088 miliona klientów, którzy posiadali łącznie 3,22 mln aktywnych usług (RGU). Wskaźnik nasycenia RGU na jednego klienta w tej grupie na dzień 31 marca 2016 roku wynosił około 3,0. - Mając na uwadze długoterminowy cel Grupy, jakim jest maksymalizacja przychodu na klienta kontraktowego poprzez dosprzedaż dodatkowych produktów i usług, program smartDOM doskonale wpisuje się w realizację strategii - czytamy w raporcie.

Liczba klientów programu smartDOM


Usługi przedpłacone

Liczba świadczonych przez Grupę Cyfrowy Polsat aktywnych usług przedpłaconych spadła o 247.090, czyli o 6,1 proc. do 3.787.667 na dzień 31 marca 2016 roku z 4.034.757 na dzień 31 marca 2015 roku. - Spadek ten spowodowany był m.in. migracją części użytkowników usług przedpłaconych do segmentu usług kontraktowych w związku z relatywnie atrakcyjnymi warunkami ofert abonamentowych i oferowanymi promocjami w ramach programu smartDOM - informuje operator.

Liczba klientów usług prepaid Cyfrowego Polsatu


Jednocześnie średni miesięczny przychód na RGU prepaid (ARPU) wzrósł o 2,3 proc. do 17,7 zł w pierwszym kwartale 2016 roku z 17,3 zł w analogicznym okresie 2015 roku. - Wzrost poziomu ARPU w segmencie przedpłaconym jest związany przede wszystkim ze wzrostem konsumpcji danych na smartfonach oraz wyższymi wolumenami wymienianego ruchu głosowego przy stabilizacji cenników detalicznych w tym segmencie - wyjaśnia Grupa Cyfrowy Polsat.




Dekodery Cyfrowego Polsatu

W pierwszym kwartale 2016 roku produkowane przez Cyfrowy Polsat dekodery stanowiły 90% wszystkich dekoderów sprzedanych lub udostępnionych klientom płatnej telewizji. Do końca marca 2016 roku włącznie linie produkcyjne Cyfrowego Polsatu opuściło w sumie już ponad 7,1 mln dekoderów, w tym 5,5 mln HD.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Polsat Box


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik DVB-T/T2/C Edision Nano T265+ HEVC (hotelowy)

Cyfrowy odbiornik DVB-T/T2/C z HEVC/H.265 marki EDISION dla Naziemnej Telewizji...

119 zł Więcej...

Odbiornik Spycat Mini V2

Spycat Mini V2  - mały, tani odbiornik satelitarny HD w...

219 zł Więcej...

Antena Olympia BX 1000+LTE Combo V/H

Nowoczesna antena szerokopasmowa BX 1000+ Olympia Combo. Zaprojektowana do w...

120 zł Więcej...