reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

75 proc. domów TV na świecie z TV cyfrową

dodano: 2016-05-12 12:21 | aktualizacja: 2016-05-13 15:02
autor: Anita Kaźmierska | źródło: Digital TV Research

samsung 3D Wskaźnik penetracji telewizji cyfrowej na całym świecie wzrósł z 40,4 proc. telewizyjnych gospodarstw domowych na koniec 2010 roku do 74,6 proc. na koniec 2015 roku, wynika z najnowszej edycji „Digital TV World Databook”. W latach 2010-2015 w 138 krajach liczba gospodarstw domowych z telewizją cyfrową wzrosła o około 584 mln. Oznacza to, że uległa ona w tym czasie podwojeniu, osiągając poziom 1,17 mld.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Spośród wspomnianych 584 mln nowych gospodarstw domowych z telewizją cyfrową, 156 mln korzystało wyłącznie z naziemnej telewizji cyfrowej, 231 mln z telewizji kablowej, 88 mln z płatnej IPTV, a 67 mln z płatnej telewizji satelitarnej. Na koniec 2015 roku odnotowano 398 mln gospodarstw domowych z telewizją analogową (naziemną i kablową) w porównaniu z 863 mln na koniec 2010 roku.

W latach 2010-2015 w regionie Azji i Pacyfiku liczba gospodarstw domowych z telewizją cyfrową wzrosła o 381 mln do 608 mln. Największym rynkiem telewizji cyfrowej na koniec 2015 roku były Chiny z 339 mln gospodarstw domowych (29 proc. wszystkich gospodarstw domowych z telewizją cyfrową na świecie).

Liczba gospodarstw domowych z płatną telewizją (analogową i cyfrową) wyniosła na koniec 2015 roku 907 mln, w porównaniu z 716 mln w 2010 roku. W regionie Azji i Pacyfiku wzrosła o 126 mln (dwie trzecie w skali globalnej) do 520 mln. Liczba abonentów pay-tv z telewizją cyfrową na całym świecie podwoiła się z 382 mln w 2010 roku do 771 mln w 2015 roku.

Chiny miały na koniec 2015 roku najwięcej abonentów płatnej telewizji w porównaniu z innymi krajami - 264 mln (wzrost o 69 mln w ciągu 5 lat). W Indiach liczba abonentów pay-tv wzrosła o 32 mln.

Przychody z pay-tv (subskrypcje i PPV) wyniosły w 2015 roku 206 mld dol., czyli o 19,4 proc. więcej w porównaniu z 172 mld dol. w 2010 roku. Stany Zjednoczone uzyskały przychody z pay-tv prawie dziesięć razy większe niż Chiny.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Analizy rynkowe


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Kabel HDMI 2.0 4K Light 3,0m

Wysokiej klasy kabel połączeniowy HDMI Light z oświetleniem LED z...

35 zł Więcej...

SAT Kurier - 3-4/2023 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 3-4/2023

12 zł Więcej...

Mini PC Homatics Dongle Q

Homatics Dongle Q to najpotężniejszy odtwarzacz multimedialny 4K na rynku...

239 zł Więcej...