dodano: 2016-06-25 09:46 | aktualizacja:
2016-06-25 10:19
autor: RO |
źródło: kapital.kz
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Niektórzy zagraniczni nadawcy dla swoich klientów w Kazachstanie już dostarczają kanały pozbawione treści reklamowych. Przykładowo można wymienić grupę
Viasat (TV1000, Explore, History, Viasat Sport i inne).
Rozmowy z
Discovery potoczyły się jeszcze dalej – 13 kanałów wyposażono w odpowiedni sprzęt, który ma sprostać nowym wymaganiom Kazachstanu. Ponadto w najbliższej przyszłości amerykański koncern
Discovery Communications otworzy swoje oficjalne przedstawicielstwo w Kazachstanie.
Główni operatorzy kablowi w kraju (
Kazteleradio,
Kazakhtelecom,
Alma TV) gotowi są do wycinania bloków reklamowych i na korzystnych warunkach udostępniania okraszonego przekazu innym operatorom.
Dzisiaj w kazachskich sieciach kablowych retransmitowanych jest do 150 kanałów telewizyjnych, z których 70% to zagraniczne. Do tej pory nie były one przedmiotem ograniczeń przewidzianych przez prawo Kazachstanu, a w szczególności ustaw "O telewizji i radiofonii", "O językach" i "O reklamie". Media krajowe z tego względu znajdowały się w wyraźnie nierównej sytuacji.
Wielu zagranicznych nadawców promuje towary i usługi, które nie przeszły certyfikacji i licencjonowania, a nawet są zabronione w Kazachstanie (np. alkohol). Przez to media w kraju traciły część dochodów z rynku reklamowego. Pieniądze te mogłyby w sposób istotny poprawić stan kazachskiej telewizji – rozwinięcie jej infrastruktury, zwiększenie produkcji jakościowych programów, filmów i seriali.
Jestem przekonany, że nasza obecna polityka znajdzie zrozumienie i poparcie Kazachów, i przyniesie pozytywne rezultaty już w najbliższym czasie
- powiedział kazachski minister informacji i komunikacji, Dauren Abajew.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.