reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

BLOG: Te kanały okazały się niewypałem?

dodano: 2016-06-30 00:09 | aktualizacja: 2016-06-30 10:29
autor: Daniel Gadomski | źródło: SatKurier.pl, Inf. własna

Wellbeing Network W maju br. aż 8 kanałów telewizyjnych miało tylko 0,01 proc. udziału w rynku. To Wellbeing Network, Sundance Channel, Orange Sport, NTL Radomsko, Muzo.tv, Motowizja, Mango 24 i Adventure. Czy naprawdę mają taką oglądalność? Jakie są jej przyczyny?



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Mimo pierwotnych oczekiwań, na rynku nie sprawdziła się koncepcja na kanały adresowane do bardzo wąskich nisz odbiorców.
Tutaj upatrywałbym kłopotów Wellbeing Network czy Sundance Channel. W pierwszym przypadku mamy telewizję, która promuje i pokazuje zmianę stylu życia na lepsze. To mało zrozumiały profil i w dodatku zagrożony konkurencją. Mamy przecież wiele podobnych programów w TVN Meteo Active czy TVN Style. Nie wiem też, czy telewizja jest odpowiednim miejscem do pokazywania kina niezależnego, a Sundance Channel podjął się tej próby. Być może lepszym miejscem byłby Internet. Poza tym stacja na przykład w platformie nc+ wchodzi w skład opcji dodatkowo płatnej. Generalnie kanały oferowane w ten sposób, w tym także Adventure, mają znacznie trudniej.

Nie jesteśmy Niemcami czy Włochami, gdzie królują telezakupy.
Stąd kiepskie wyniki kanału Mango 24. Firmy związane z Polsatem nieprzypadkowo nie podjęły się, mimo zapowiedzi, stworzenia analogicznej stacji. Nieprzypadkowo nie utrzymała się też na rynku stacja Podróże TV, sprzedająca wycieczki turystyczne. Motowizja i Muzo.tv nie wyrobiły sobie jeszcze marki podobnej do TVN Turbo czy 4fun.tv. NTL Radomsko mimo pojawiania się na satelicie ma wciąż głównie charakter lokalny, a Orange Sport emituje od dawna głównie powtórki.

Tylko czy jest sens wierzyć w te dane telemetryczne?
Dyskusja na ten temat rozgorzała niedawno odnośnie Telewizji Polskiej. W przypadku „dużych” telewizji typu TVP1, Polsat, TVN dane telemetryczne są bardziej wiarygodne. Dlaczego? Bo panel obejmuje nieco ponad 2 tysiące gospodarstw domowych. Uwzględnia się w nim podział rynku na naziemną telewizję, operatorów kablowych i platformy cyfrowe. To jest jednak na tyle mała grupa, że w mniejszych stacjach zdarzają się programy, których „niby” nikt nie ogląda, a na prezentowaną na antenie sondę SMS-ową przychodzi kilka tysięcy głosów. Branża reklamowa jest jednak skazana na jeden panel i można z niego wyciągać wnioski, jeśli analizuje się dłuższy okres czasu.

Które kanały jeszcze mają kłopot z udziałem w rynku?
CANAL+ Seriale (0,02 proc. udziału w rynku, a w ubiegłym roku więcej, bo 0,04 proc.). Najwyraźniej wolimy oglądać seriale na internetowych platformach na żądanie lub po prostu na komputerze. Od stacji premium oczekujemy też więcej filmów. Nie do końca udał się również eksperyment z CANAL+ Discovery, bo udział w rynku tej stacji stoi w miejscu i również wynosi 0,02 proc. Pytanie, czy będzie wola do kontynuacji projektu, czy też skończy się jak z Discovery TVN Historia. Dziś to Discovery Historia, dostępny w ofercie wielu operatorów, a nie tylko jednej platformy. Takie ruchy w przypadku nc+ są możliwe, bo niedawno francuski CANAL+ zaczął przebudowę swojej oferty, aby poprawić wyniki. Nieco rozczarowuje też eksperyment z Nat Geo People, bo ma udział na poziomie CANAL+ Discovery i CANAL+ Seriale. Tutaj winne mogą być dalekie pozycje na listach dekoderów. Poza tym w ramówce są liczne powtórki, jak na przykład znany z TTV program „Kossakowski. Szósty zmysł”.

Zestawienie przedstawiające udziały w rynku 145 kanałów telewizyjnych zamieściły Wirtualne Media (dane Nielsen Audience Measurement).


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Daniel Gadomski


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Miernik Satlink ST-5150 DVB-T/T2/C DVB-S/S2 z podglądem

Miernik Satlink ST-5150 do pomiarów zarówno cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S/S2,...

690 zł Więcej...

Mini PC Homatics Dongle Q

Homatics Dongle Q to najpotężniejszy odtwarzacz multimedialny 4K na rynku...

239 zł Więcej...

nc+ telewizja na kartę + moduł CI+

CAM CI+ 4K (bez ECP) z kanałami Museum 4K i...

299 zł Więcej...