reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Przez Euro 2016 duży wzrost sprzedaży TV

dodano: 2016-07-03 15:32 | aktualizacja: 2016-07-04 12:48
autor: Jerzy Kruczek | źródło: gfu

samsung 3D Mistrzostwa Europy w piłce nożnej we Francji wpłynęły na znaczny wzrost sprzedaży telewizorów w Niemczech od połowy maja br. W stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku sprzedaż w poszczególnych tygodniach wzrosła o 16-81 proc., podczas gdy wcześniej było to 15-65 proc.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Na wzrost sprzedaży telewizorów wpłynęło także kilka innych czynników, w tym spadek cen i wzrost ilości dostępnych modeli, szczególnie tych o dużych przekątnych ekranu i obsługujących rozdzielczość UHD 4K. To z kolei przyczyniło się do wzrostu przychodów uzyskanych ze sprzedaży.

Dla wielu gospodarstw domowych w Niemczech mistrzostwa Euro 2016 stały się impulsem do kupienia nowego telewizora. Takim dodatkowym bodźcem były także transmisje mistrzostw w ultrawysokiej rozdzielczości. Część meczów można oglądać w UHD - np. w niekodowanym kanale TRT 4K czy z poziomu karty kodowej włoskiej platformy Tivusat (w kanale Rai 4K). Dla wielu osób możliwość obejrzenia mistrzostw w 4K było szczególną zachętą do poczynienia inwestycji w telewizor UHD. Oprócz tego klienci zwracali również uwagę na rozszerzoną przestrzeń barw czy technologię HDR (wysoki zakres dynamiki).

- Zgodnie z oczekiwaniami uczestników rynku, Mistrzostwa Europy w piłce nożnej spowodowały w drugim kwartale 2016 roku zauważalne efekty. Pozytywnym zaskoczeniem była wielkość sprzedaży - powiedział Hans-Joachim Kamp, przewodniczący gfu Consumer & Home Electronics GmbH we Frankfurcie. - Na bieżący rok prognozujemy ogólny stabilny rozwój rynku w sektorze elektroniki użytkowej. W tym przypadku, obszar TV, a więc klasyczna elektronika użytkowa, rozwinie się pozytywnie po raz pierwszy od pięciu lat. Utrzymująca się tendencja do dużych rozmiarów sprzętu telewizyjnego oraz znaczny wzrost sprzedaży telewizorów UHD będą temu sprzyjać i doprowadzą do wzrostu sprzedaży telewizorów o 3,7 proc. Oczekujemy również wzrostu średniej ceny wszystkich sprzedawanych telewizorów o ok. 4 proc. do 600 euro - dodał Hans-Joachim Kamp.



Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Analizy rynkowe


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Kabel HDMI 2.0 4K Light 3,0m

Wysokiej klasy kabel połączeniowy HDMI Light z oświetleniem LED z...

35 zł Więcej...

Odbiornik DVB-T/T2/C AB TereBox 2T HEVC

Najnowszy hybrydowy (naziemno- kablowy) odbiornik DVB-T/T2/C (bez LAN) z MPEG-4/H.264...

119 zł Więcej...

nc+ telewizja na kartę + moduł CI+

CAM CI+ 4K (bez ECP) z kanałami Museum 4K i...

299 zł Więcej...