dodano: 2016-07-03 15:32 | aktualizacja:
2016-07-04 12:48
autor: Jerzy Kruczek |
źródło: gfu
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Na wzrost sprzedaży telewizorów wpłynęło także kilka innych czynników, w tym spadek cen i wzrost ilości dostępnych modeli, szczególnie tych o dużych przekątnych ekranu i obsługujących rozdzielczość UHD 4K. To z kolei przyczyniło się do wzrostu przychodów uzyskanych ze sprzedaży.
Dla wielu gospodarstw domowych w Niemczech mistrzostwa Euro 2016 stały się impulsem do kupienia nowego telewizora. Takim dodatkowym bodźcem były także transmisje mistrzostw w ultrawysokiej rozdzielczości. Część meczów można oglądać w UHD - np. w niekodowanym kanale TRT 4K czy z poziomu karty kodowej włoskiej platformy Tivusat (w kanale Rai 4K). Dla wielu osób możliwość obejrzenia mistrzostw w 4K było szczególną zachętą do poczynienia inwestycji w telewizor UHD. Oprócz tego klienci zwracali również uwagę na rozszerzoną przestrzeń barw czy technologię HDR (wysoki zakres dynamiki).
- Zgodnie z oczekiwaniami uczestników rynku, Mistrzostwa Europy w piłce nożnej spowodowały w drugim kwartale 2016 roku zauważalne efekty. Pozytywnym zaskoczeniem była wielkość sprzedaży - powiedział Hans-Joachim Kamp, przewodniczący gfu Consumer & Home Electronics GmbH we Frankfurcie. - Na bieżący rok prognozujemy ogólny stabilny rozwój rynku w sektorze elektroniki użytkowej. W tym przypadku, obszar TV, a więc klasyczna elektronika użytkowa, rozwinie się pozytywnie po raz pierwszy od pięciu lat. Utrzymująca się tendencja do dużych rozmiarów sprzętu telewizyjnego oraz znaczny wzrost sprzedaży telewizorów UHD będą temu sprzyjać i doprowadzą do wzrostu sprzedaży telewizorów o 3,7 proc. Oczekujemy również wzrostu średniej ceny wszystkich sprzedawanych telewizorów o ok. 4 proc. do 600 euro - dodał Hans-Joachim Kamp.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.