Scripps Networks Interactive, spółka notowana na giełdzie w Nowym Jorku i właściciel Grupy TVN, 9 sierpnia br. opublikowała wyniki finansowe za II kwartał 2016 roku (więcej tutaj). Po raz pierwszy w historii Scripps Networks Interactive dochody z reklam w USA przekroczyły 500 mln dolarów w kwartale. Przejęcie TVN-u napędziło rozwój międzynarodowego segmentu firmy.
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Wyniki finansowe Scripps Networks Interactive w drugim kwartale 2016 roku: skonsolidowane przychody operacyjne - 892,8 mln dolarów, wzrost o 21,9 proc., przychody z reklam w USA - 541 mln dolarów, wzrost o 8,9 proc., skonsolidowany zysk operacyjny - 372,9 mln dolarów, wzrost o 12,3 proc., skorygowany zysk - 419,3 mln dolarów, wzrost o 13,9 proc.
- Segment amerykański wciąż zyskiwał na silnym rynku reklamy. Przejęcie TVN-u napędziło rozwój międzynarodowego segmentu firmy. W omawianym kwartale TVN odnotował kilkuprocentowy wzrost przychodów w lokalnej walucie w porównaniu z zeszłym rokiem - czytamy w komunikacie (więcej tutaj).
Całkowite wyniki oglądalności w ciągu dnia wśród dorosłych w grupie wiekowej 25-54 uległy poprawie we wszystkich sześciu kanałach dostępnych w amerykańskich sieciach kablowych, podczas gdy całkowita liczba wyświetleń wzrosła o kilka procent. HGTV utrzymał dobre wyniki oglądalności, odnotowując najlepsze w swojej historii wyniki za drugi kwartał we wszystkich kluczowych grupach. Wyniki oglądalności w ciągu całego dnia Food Networks w grupie wiekowej 25-54 wzrosły o 4 proc. w stosunku do wyników tego samego kwartału 2015 roku. Wyniki Travel Channel dalej rosły, odnotowując dwucyfrową poprawę. Zarówno DIY Network jak i Cooking Channel cieszyły się rekordową oglądalnością, a Great American Country poprawił się w tym zakresie o ponad 50 proc. TVN był kanałem numer 1 wśród widzów z grupy docelowej, poprawiając wynik o blisko 10 proc. w porównaniu z zeszłym rokiem (dane za Scripps Networks Interactive).
- Scripps Networks Interactive ma za sobą kolejny udany kwartał - powiedział Kenneth W. Lowe, prezydent Scripps Networks Interactive. - Jestem szczególnie dumny z osiągnięcia po raz pierwszy 500 mln dolarów ze sprzedaży reklam w USA w jednym kwartale oraz z tego, że nasze sieci wciąż są uważane za niezwykle ważne wśród reklamodawców, odnotowując rekordy. Przejęcie TVN pozwoliło na przekształcenie naszego międzynarodowego biznesu w rosnący i zyskowny segment. Dzięki otwarciu Scripps Lifestyle Studios nasze zaangażowanie w media cyfrowe znajduje się na najwyższym poziomie w historii, zwłaszcza na platformach społecznościowych. Liczba naszych widzów w tym kanale wzrosła znacząco, przyczyniając się tym samym do wzrostu przychodów z segmentu cyfrowego. Nasza firma zajmuje odpowiednią pozycję, by odnosić sukcesy w ewoluującym świecie mediów - dodał.
W portfolio Scripps Networks Interactive (w różnym procencie udziałów i w ramach partnerstwa) w Polsce są obecnie takie kanały jak: TVN (SD/HD), TVN7 (SD/HD), TVN Fabuła (SD/HD), ITVN (TVN International), ITVN Extra (TVN International Extra), TVN24 (SD/HD), TVN24 BIS, TVN Meteo Active (w planach zmiana w kanał o domu i ogrodzie, być może Dom i Styl - więcej tutaj), TVN Turbo (SD/HD), TVN Style (SD/HD), NTL Radomsko, TTV (SD/HD), Telezakupy Mango 24, Travel Channel (SD/HD), Polsat Food Network (SD/HD), CANAL+ (SD/HD), CANAL+ 1 (SD/HD) CANAL+ Film (SD/HD), CANAL+ Seriale (SD/HD), CANAL+ Family (SD/HD), CANAL+ Discovery (SD/HD), CANAL+ Sport (SD/HD), CANAL+ Sport 2 (SD/HD), nSport+ (SD/HD), Ale Kino+ (SD/HD), Planete+ (SD/HD), Kuchnia+ (SD/HD), Domo+ (SD/HD), MiniMini+ (SD/HD), teleTOON+ (SD/HD) i Strefa Abonenta. W planach mają być natomiast: Fine Living Network (więcej tutaj), Liga+ (więcej tutaj) i Zoom TV (więcej tutaj).
reklama
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.