Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Na przykładzie Stanów Zjednoczonych oznacza to, że 1 na 10 mieszkańców będzie oglądał treści 4K przez Internet w porównaniu z zaledwie 1 na 500 w tym roku. Podczas gdy telewizor podłączony do Internetu będzie dominującym sposobem odbioru treści OTT, to innymi metodami na oglądanie tego typu treści będą smartfony, tablety i komputery.
Chociaż
YouTube, Netflix i Amazon oferują już treści 4K, to operatorzy sieci kablowych i platform satelitarnych czekają na uruchomienie własnych ofert 4K do momentu aż dostępna będzie większa ilość treści w tej rozdzielczości. Pierwsze kroki w tym kierunku zostały już poczynione, bowiem w 2016 roku w Wielkiej Brytanii wprowadzono dekoder
Sky Q 4K, oferujący treści 4K online. Następny będzie niemiecki Sky, który jeszcze w tym roku zaoferuje dekoder
Sky+ Pro i uruchomi dwa kanały UHD.
Choć na dzień dzisiejszy na rynku dostępny jest
tylko jeden model telewizora 8K (w cenie około 133 tys. dol.), to minie jeszcze sporo czasu zanim treści 8K staną się powszechnie dostępne. W ocenie Juniper Research najpierw na rynku pojawią się telewizory 8K, a dopiero potem urządzenia do streamingu i dekodery.
Japonia planuje nadawać Letnie Igrzyska Olimpijskie 2020, które odbędą się w Tokio, w rozdzielczości
8K. Może to być okazja do napędzenia produkcji i sprzedaży telewizorów 8K. Juniper Research ocenia, że dostawy telewizorów 8K wzrosną ponad trzykrotnie między 2020 a 2021 rokiem, do
ponad 400 tys. sztuk rocznie.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.