reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Cyfrowy Polsat: 5,86 mln klientów kontraktowych

dodano: 2016-08-25 09:18 | aktualizacja: 2016-08-25 11:02
autor: Jacek Grzeszczak | źródło: Cyfrowy Polsat/satkurier.pl

Polsat CP Plus Ipla zbiorcze 360 25 sierpnia br. Grupa Kapitałowa Cyfrowy Polsat S.A. opublikowała swoje wyniki za drugi kwartał 2016 roku. Cyfrowy Polsat zakończył czerwiec br. z 16,711 mln RGU (31.03.2016: 16,532 mln), w tym 12,88 mln mln usług kontraktowych (31.03.2016: 12,744 mln) i 3,83 mln usług przedpłaconych (31.03.2016: 3,788 mln). Liczba RGU dla usług kontraktowych telewizji wyniosła 4,632 mln (31.03.2016: 4,56 mln), a 4,706 mln (31.03.2016: 4,596 mln) doliczając usługi przedpłacone. Grupa miała na koniec czerwca br. 5,862 mln klientów kontraktowych (31.03.2016: 5,893 mln).

Cyfrowy Polsat Wyniki Q2 wzrosty


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Na koniec czerwca 2016 roku z usługi Multiroom Cyfrowego Polsatu korzystało blisko 972,8 tys. klientów. ARPU na klienta dla usług kontraktowych wyniosło 88,40 zł (wzrost z 87 zł z marca 2016), a wskaźnik rezygnacji (churn) 9 proc. (spadek z 9,8 proc.) .Na jednego klienta przypadało 2,2 RGU (wzrost z 2,16 RGU). Natomiast ARPU dla usług przedpłaconych wyniosło na koniec czerwca 2016 roku 18,90 zł. (wzrost z 17,70 zł).

Już 19,7 proc. klientów kontraktowych Grupy korzysta z oferty zintegrowanej - programu smartDOM (wzrost z 18 proc. w marcu br., 1,16 mln klientów programu, w stosunku do marca br. wzrost z 1,088 mln klientów; 3,44 mln aktywnych usług kontraktowych posiadanych przez tę grupę klientów, wzrost z 3,22 mln usług kontraktowych posiadanych przez tę grupę klientów).
 

– W II kwartale konsekwentnie realizowaliśmy unikalną strategię rynkową, która przyczyniła się do uzyskania bardzo dobrych wyników operacyjnych i finansowych. Dalszy dynamiczny wzrost liczby klientów programu smartDOM, o ok. 50% w ciągu roku, zaowocował liczbą blisko 3,5 mln zintegrowanych usług kontraktowych. Już 20% naszych klientów korzysta z programu smartDOM, co pozytywnie wpływa na ich lojalność i obniża wskaźnik churn. Podtrzymujemy nasz ambitny cel osiągnięcia liczby 1,4 mln klientów programu do końca 2016 roku – mówi Tobias Solorz, Prezes Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A. i  Polkomtel Sp. z o.o.


W segmencie usług świadczonych klientom indywidualnym i biznesowym na dzień 30 czerwca 2016 roku łączna liczba aktywnych usług, świadczonych przez Grupę zarówno w modelu kontraktowym jak i przedpłaconym, wyniosła 16.711.541, co stanowi wzrost o 362.451 usług w porównaniu do 16.349.090 aktywnych usług na dzień 30 czerwca 2015 roku.
 

– Podobnie jak w poprzednich kwartałach, obserwujemy wzrosty we wszystkich liniach produktowych. Zgodnie z założeniami przyjętymi przy uruchamianiu programu smartDOM, łączna liczba usług kontraktowych, średnia liczba usług przypadająca na klienta oraz średni przychód od klienta kontraktowego systematycznie rosną, a wskaźnik odejść spada. Oczekujemy kontynuacji tych trendów również w kolejnych kwartałach – podsumowuje Tobias Solorz.

Jak informuje operator, w podziale na główne modele świadczenia usług odnotowano dynamiczny wzrost liczby usług szerokopasmowego dostępu do Internetu świadczonych w modelu kontraktowym oraz wyższą liczbą świadczonych usług płatnej telewizji (w szczególności Multiroom) w pierwszym półroczu 2016 roku w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, co zostało częściowo zniwelowane spadkiem liczby usług telefonii komórkowej świadczonych w modelu przedpłaconym w analizowanym okresie.

Na dzień 30 czerwca 2016 roku usługi kontraktowe stanowiły 77,1% łącznej liczby aktywnych usług. Wskaźnik ten wzrósł z poziomu 75,7% osiągniętego na dzień 30 czerwca 2015 roku.

Usługi kontraktowe

Łączna liczba klientów Cyfrowego Polsatu, którym świadczymy usługi w modelu kontraktowym, wyniosła 5.862.310 na dzień 30 czerwca 2016 roku, co stanowi spadek o 2,1% w stosunku do liczby 5.990.051, którą Grupa posiadała na dzień 30 czerwca 2015 roku. Spadek ten wynika m.in. z konsolidacji kontraktów pod jedną wspólną umową kontraktową w ramach gospodarstwa domowego oraz odpływu zwłaszcza klientów posiadających pojedynczą usługę. Zgodnie z założeniami strategicznymi Grupa unika agresywnej polityki pozyskaniowej na pojedynczych produktach, skupia się natomiast na zwiększeniu lojalizacji klientów, szczególnie poprzez oferowanie szerokiego portfolio usług łączonych i budowie ARPU na klienta kontraktowego - czytamy w raporcie finansowym.

Liczba aktywnych usług kontraktowych świadczonych przez nas wzrosła o 503.704, czyli o 4,1%, do 12.880.725 na dzień 30 czerwca 2016 roku z 12.377.021 na dzień 30 czerwca 2015 roku. Wzrost ten jest przede wszystkim efektem wyższej łącznej liczby świadczonych usług kontraktowych płatnej telewizji oraz mobilnego Internetu. Jak informuje operator, dynamiczny wzrost RGU Internetu mobilnego jest wspierany najszerszym pokryciem i najwyższą jakością sieci LTE operatora, udowodnioną wynikiem badania UKE ze stycznia 2016 roku.

 


Łączna liczba świadczonych usług kontraktowych płatnej telewizji wzrosła w ciągu roku o 5,9 proc., do 4.632.246 na dzień 30 czerwca 2016 roku z 4.374.517 na dzień 30 czerwca 2015 roku, głównie na skutek wzrostu liczby świadczonych usług Multiroom o 86,5 tys., jak również wyższej sprzedaży płatnych usług typu OTT.

Jednocześnie liczba świadczonych usług telefonii komórkowej wzrosła o blisko 40 tysięcy, osiągając poziom 6.559.223 na dzień 30 czerwca 2016 roku.

W konsekwencji wdrażania strategii Grupa Cyfrowy Polsat zaobserwowała wzrost ARPU w segmencie usług kontraktowych. Średni miesięczny przychód na klienta wzrósł o 1,6% do 88,4 zł w drugim kwartale 2016 roku z 87,0 zł w analogicznym okresie 2015 roku. W pierwszym półroczu 2016 roku średni miesięczny przychód na klienta wzrósł o 1,5% do 87,7 zł z 86,4 zł w pierwszym półroczu 2015 roku.
Zgodnie z założeniami długoterminowej strategii Grupa dąży do maksymalizacji przychodu na klienta kontraktowego poprzez dosprzedaż dodatkowych produktów i usług do połączonej bazy klientów Cyfrowego Polsatu i Polkomtelu, między innymi w ramach programu smartDOM, który pozytywnie wpływa na ARPU klienta kontraktowego  - informuje operator.

Wskaźnik odpływu klientów (churn) spadł do poziomu 9,0 proc. w 12-miesięcznym okresie zakończonym 30 czerwca 2016 roku w porównaniu do 10,1 proc. w okresie 12 miesięcy zakończonych 30 czerwca 2015 roku. Jak wyjaśnia operator jest to efekt systematycznie rosnącej lojalizacji klientów związanej z sukcesem programu smartDOM.

Systematycznie rośnie nasycenie bazy klientów pakietami (usługami multi-play). Na dzień 30 czerwca 2016 roku na jednego klienta z bazy Cyfrowego Polsatu przypadało 2,20 aktywnych usług kontraktowych, co stanowi wzrost o 6,3 proc. w porównaniu do 2,07 na dzień 30 czerwca 2015 roku. Wzrost wskaźnika nasycenia RGU na jednego klienta wynika z prowadzonych przez nas działań marketingowych i sprzedażowych, ukierunkowanych na maksymalizację sprzedaży produktów i usług do pojedynczego klienta - czytamy w raporcie finansowym.

Jak informuje Grupa Cyfrowy Polsat, program smartDOM odnotowuje bardzo dobre wyniki sprzedaży i pozytywnie oddziałuje na poziom wskaźnika nasycenia RGU na jednego klienta, ARPU klienta kontraktowego oraz wskaźnik churn. Na koniec czerwca 2016 roku z oferty tej korzystało już blisko 1,16 miliona klientów, którzy posiadali łącznie 3,44 mln aktywnych usług (RGU). Wskaźnik nasycenia RGU na jednego klienta w tej grupie na dzień 30 czerwca 2016 roku wynosił blisko 3,0. - Mając na uwadze długoterminowy cel Grupy, jakim jest maksymalizacja przychodu na klienta kontraktowego poprzez dosprzedaż dodatkowych produktów i usług, program smartDOM doskonale wpisuje się w realizację strategii - czytamy w raporcie.
 


Usługi przedpłacone

Liczba świadczonych przez nas aktywnych usług przedpłaconych spadła o 141.253, czyli o 3,6% do 3.830.816 na dzień 30 czerwca 2016 roku z 3.972.069 na dzień 30 czerwca 2015 roku. - Spadek ten spowodowany był m.in. migracją części użytkowników usług przedpłaconych do segmentu usług kontraktowych w związku z relatywnie atrakcyjnymi warunkami ofert abonamentowych i oferowanymi promocjami w ramach programu smartDOM - informuje operator.

 

Jednocześnie średni miesięczny przychód na RGU prepaid (ARPU) wzrósł o 3,3% do 18,9 zł w drugim kwartale 2016 roku z 18,3 zł w analogicznym okresie 2015 roku. W pierwszym półroczu 2016 roku średni miesięczny przychód na RGU prepaid wzrósł o 2,8% do 18,3 zł z 17,8 zł w pierwszym półroczu 2015 roku. - Wzrost poziomu ARPU w segmencie przedpłaconym jest związany przede wszystkim ze wzrostem konsumpcji danych na smartfonach oraz wyższymi wolumenami wymienianego ruchu głosowego przy stabilizacji cenników detalicznych w tym segmencie - wyjaśnia Grupa Cyfrowy Polsat.

 



Dekodery Cyfrowego Polsatu

W drugim kwartale 2016 roku produkowane przez Cyfrowy Polsat dekodery stanowiły 91% wszystkich dekoderów sprzedanych lub udostępnionych klientom płatnej telewizji. Do końca czerwca 2016 roku włącznie linie produkcyjne Cyfrowego Polsatu opuściło w sumie już ponad 7,2 mln dekoderów, w tym 5,6 mln HD.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Polsat Box


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Mini PC Homatics Dongle Q

Homatics Dongle Q to najpotężniejszy odtwarzacz multimedialny 4K na rynku...

239 zł Więcej...

Google TV Next 4K Stick HDMI

Google TV Next 4K Stick HDMI to ciekawy i wydajny...

339 zł Więcej...

Odbiornik Vu+ DUO 4K SE S2X FBC

Vu+ DUO 4K SE - najnowszy odbiornik Ultra HD 4K...

1 690 zł Więcej...