dodano: 2016-08-28 05:55
autor: Jacek Grzeszczak |
źródło: Vivendi/satkurier.pl
Grupa Vivendi podzieliła się szczegółami dotyczącymi tego, jak w Polsce radzi sobie platforma nc+. I choć na rynku francuskim tamtejszy CANAL+ boryka się z problemami - okazuje się, że Polsce ta sytuacja nie ma bezpośredniego przełożenia. Ilość abonentów pomiędzy 30 czerwca 2015 a 2016 roku wprawdzie spadła, ale jedynie o ok. 14 tys. klientów i mimo tego operator, według swoich przeliczeń, odnotował wzrost przychodów o 2,7 proc.
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Jak informuje Vivendi, łączna liczba klientów CANAL+ poza Francją przebiła ilość abonentów w samej Francji. Łącznie to 5,7 mln abonentów wszystkich platform poza Francją i to wzrost o 749 tys. w stosunku do stanu z 30 czerwca 2015 roku.
W Polsce nc+ jest dla Vivendi najbardziej dochodowym zagranicznym biznesem płatnej telewizji i zarazem drugą siłą jeśli chodzi o ilość abonentów (więcej ich ma CANAL+ w Afryce).
nc+ ma (stan na 30 czerwca 2016) ok. 2,101 mln abonentów i generuje przychody na poziomie 246 mln euro (CANAL+ w Afryce ma wprawdzie 2,2 mln klientów, ale generuje 215 mln euro przychodów).
Analizując precyzyjnie udostępnione dane - na zagranicznym biznesie płatnej telewizji Vivendi uzyskało zysk na poziomie 709 mln euro w stosunku do 680 mln euro w czerwcu 2015, co oznacza wzrost o 5,8 proc. Samo nc+ wygenerowało sporą część tego - 246 mln euro (uwzględnieni są abonenci, klienci prepaid i subskrybenci usług online). Do 30 czerwca 2015 wynik wynosił 250 mln euro, ale mimo tego stosując sztywny przelicznik kursowy Vivendi zalicza to jako wzrost na poziomie 2,7 proc.
Liczba abonentów nc+ spadła o ok. 14 tys. z 2,115 mln klientów w czerwcu 2015 do 2,101 na dzień 30 czerwca 2016. Trend ten może się jednak utrzymywać, gdyż dopiero w sierpniu 2015 roku CANAL+ w Polsce stracił część praw do transmisji piłkarskich na rzecz nowych kanałów uruchamianych przez Eleven Sports Network i klientom z umowami terminowymi porozumienia będą się jeszcze kończyć. Operator zareagował dość szybko dołączając kanały Eleven i Eleven Sports do swojej oferty jako jeden z pierwszych, ale są dodatkowo płatne.
Warto też zwrócić uwagę na to, że na koniec marca br. platforma nc+ miała 2,116 mln abonentów (więcej informacji), a po zaledwie trzech miesiącach ma ich 2,101 mln, czyli straciła 15 tys. abonentów w ciągu jednego kwartału. To stosunkowo spora strata, biorąc pod uwagę straty w poprzednich okresach rozliczeniowych. Na koniec 2015 roku Vivendi deklarowało, że liczba abonentów nc+ wynosiła 2,119 mln (więcej informacji), co tylko potwierdza, że bezpośredni spadek nastąpił w pierwszym półroczu 2016 roku.
reklama
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.