reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Programów których kanałów brakuje internautom w sieci?

dodano: 2016-08-31 10:27
autor: Jerzy Kruczek | źródło: MEC

MEC National Geographic i Discovery są na szczycie rankingu kanałów, których programów brakuje internautom w sieci – pokazuje badanie MEC VideoTrack II. TVN podobnie jak w ub.r. plasuje się na czele listy stacji z najciekawszą ofertą w internecie, a HBO otwiera ranking kanałów, które internauci kupiliby, gdyby z oferty dystrybutorów mogli wybierać pojedyncze stacje.

MEC VideoTrack II


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
TVN ma najciekawszą ofertę programów w internecie – uważają internauci przepytani przez MEC w badaniu MEC VideoTrack II. Czołówkę rankingu kanałów telewizyjnych z najlepszą ofertą online, podobnie jak w ub.r. otwierają cztery główne stacje i co ciekawe – wszystkie otrzymały w tym roku lepsze oceny internautów. W rankingu awansowała także HBO, właściciel HBO Now.

Chociaż TVN jako kanał kojarzony jest z najlepszą ofertą programów w internecie, to Ipla jest częściej przez internautów wskazywana jako ulubiony serwis, także przez widzów TVN. Może to oznaczać, że nie wszyscy kojarzą marki serwisów głównych nadawców z ich flagowymi antenami.

Serwis player.pl najlepiej wypada wśród fanów TVN Style, MTV i Eski, a np. Netflix – wśród widzów BBC, FOX i AXN.

Największy niedosyt jeśli chodzi o treści dostępne online internauci mają wobec National Geographic i Discovery. W pierwszej dziesiątce stacji, które zdaniem badanych mają ciekawe programy, a nie można ich znaleźć w serwisach z wideo na życzenie, plasuje się także kanał History. Obecność tych stacji w rankingu świadczy o wciąż niezaspokojonym popycie internautów na treści dokumentalne, czy podróżnicze w polskim VOD.
 


W MEC VideoTrack II zbadano też potencjał telewizji „a la carte” w Polsce. Ponad 46 proc. internautów chciałaby kupować dostęp do oferty dowolnie wybranych stacji, a nie – jak obecnie – w ramach całego odgórnie zdefiniowanego pakietu. Czołówkę najbardziej pożądanych w takim ujęciu kanałów tworzą HBO, Canal+, National Geographic i Discovery.

Poza kanałami filmowymi premium oraz stacjami dokumentalno-przyrodniczymi (słabo obecnymi w ofercie VOD, przez co – wciąż unikalnymi z p. widzenia ofert kablówek i platform) w rankingu dominują kanały sportowe, które również są ważnym wabikiem w ofercie operatorów płatnej telewizji.
 


Choć dystrybutorzy prowadzą obecnie pakietową sprzedaż kanałów i nie pojawiają się sygnały o planach uruchamiania ofert „a la carte”, dla nadawców skłonność widzów do wybierania ich stacji w takim systemie to ważny atut w relacjach z operatorami.

Jak pokazuje MEC VideoTrack II, za dostęp do pojedynczego kanału 60 proc. internautów byłaby skłonna zapłacić do 10 zł, blisko 20 proc. badanych przeznaczyłoby od 11 do 20 zł, a ponad 7 proc. badanych nawet 21-30 zł.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Analizy rynkowe


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik Ferguson Ariva 9000 4K CI+ HDR Dolby Vision

Ariva 9000 4K CI+ to uniwersalny odbiornik typu Combo z...

449 zł Więcej...

SAT Kurier - 1-2/2023 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 1-2/2023

12 zł Więcej...

Kabel HDMI 2.1 8K UHD 3,0m

Najnowszy kabel HDMI o długości 3,0m w wersji v2.1 dla...

65 zł Więcej...