dodano: 2016-10-11 21:59 | aktualizacja:
2016-10-12 12:45
autor: Anna Sulisz |
źródło: solarship.com
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Statek powietrzny Solar Ships jest częściowo samolotem, częściowo sterowcem, którego odpowiednio ukształtowane skrzyła i kadłub są wypełnione helem, który pozwala na bardzo szybki start i lądowanie na otwartych przestrzeniach, takich jak boiska piłkarskie i co za tym idzie umożliwiają dostawy zaopatrzenia w odległe rejony.
W ramach współpracy Solar Ship, firma transportowa Manaf mająca oddziały w Burundi, Kenii i Demokratycznej Republice Konga, zgodziła się nabyć 4 solarships, w tym dwa krótkiego startu i lądowania samoloty Caracale i dwa samoloty Wolverine do przewozu ładunków i usuwania skutków klęsk żywiołowych w odległych obszarach Wschodniej i Środkowej Afryki. Dwa samoloty Wolverine może przewieść kontener transportowy 20-stopowy i minimalnej ładowności 5 ton.
Firma Solar Ship poinformowała, że jej współpraca z firmami Manaf, Peace & Freedom Services, łączy ludzi w regionie Wielkich Jezior Afryki dzięki globalnej logistyce i dostawom ładunków krytycznych, takich jak żywność, odzież, lekarstwa i artykuły podstawowej potrzeby. Część inwestycji firmy Manaf w ramach joint venture obejmuje również dwa samoloty DC3, które zaoferują obsługę połączeń RPA z takimi obszarami, jak rejony Afryki Wschodniej i Środkowej.
Dotychczas, firma Manaf korzystała z klasycznych samolotów w celu dostarczania krytycznych dostaw na obszarach centralnej i środkowej Afryki, w takie miejsca, które nie są dostępne dla innych środków transportu, takich jak samochody, pociągi i statki.
Solar Ship podała, że sterowce są zaprojektowane z myślą o dużej powierzchni wytwarzającej energię ze słońca, co pozwala na długi i samowystarczalny lot. Solarship nie musi być zasilany energią słoneczną, może być także zasilany za pomocą tradycyjnych silników spalinowych. Celem firmy jest zaprojektowanie takiego środka transportu, który byłby całkowicie niezależny od paliw kopalnianych, a także dróg lub pasów startowych.
- Solarship "jest duży, gruby" i powolny, ale może zabrać duży ładunek oraz startuje niemal natychmiast - powiedział prezes i współzałożyciel firmy Solar Ship - Jay Godsall - w wywiadzie dla kanadyjskiego CBC News.
- Oznacza to, że może sie poruszać i dotrzeć do bardzo wąskich i ciasnych miejsc, które są niedostępne dla małych samolotów, a śmigłowce są bardzo drogie.
Firma współpracuje z Manaf od 2014 roku w celu opracowania odpowiedniego sterowca, który dotrze do obszarów niedostępnych, gdzie nie ma infrastruktury, dzięki czemu będzie można pomóc ludziom w ich codziennym życiu i zwiększyć potencjał gospodarczy biednych i zaniedbanych rejonów.
Więcej o produktach Solar Ship.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.