Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Wskaźnik liczby usług na jednego klienta wzrósł i wyniósł 2,08 na koniec III kwartału 2016 r. wobec 2,06 na koniec II kwartału. Średni miesięczny przychód na jednego klienta (ARPU) w III kwartale 2016 r. wyniósł 70,0 zł w porównaniu z 67,1 zł w III kwartale rok wcześniej.
– Pomimo dużej konkurencji i presji cenowej na rynku telekomunikacyjnym zwiększyliśmy liczbę dostarczonych usług oraz odnotowaliśmy wzrost średniego miesięcznego przychodu na klienta – mówi Andrzej Rogowski, prezes zarządu Multimedia Polska. – Po trzech kwartałach tego roku widzimy też pozytywne efekty przyjętej przez nas strategii poszerzenia portfela produktów o usługi spoza rynku telekomunikacyjnego, dzięki czemu stajemy się dostawcą kompleksowych rozwiązań dla gospodarstw domowych i firm. Jestem przekonany, że obserwowany wzrost popularności tych usług przełoży się niebawem na wynik finansowy naszej Grupy.
Grupa Multimedia Polska wypracowała w pierwszych trzech kwartałach 2016 r. 550,0 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 4,4% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Grupa odnotowała wzrost przychodów w segmencie telewizji o 4,5% w odniesieniu do roku poprzedniego (z 261,2 mln zł do 273,0 mln zł) oraz 1% w segmencie Internetu (z 166,5 mln zł do 168,4 mln zł). Sprzedaż w segmencie telefonii była niższa o 11% r/r i wyniosła 69,7 mln zł. Na uwagę zasługuje wzrost przychodów w segmencie pozostałych usług, spoza dotychczasowej działalności telekomunikacyjnej (energia, gaz, usługi monitoringu, ubezpieczenia), o 84% r/r do poziomu 38,9 mln zł. Po pierwszych 9 miesiącach 2016 r. przychody z segmentu telewizji stanowiły 49,6%, z Internetu 30,6%, z telefonii 12,7%, a pozostałe przychody stanowiły 7,1%.
Skorygowana EBITDA za trzy pierwsze kwartały 2016 r. wyniosła 253,8 mln zł wobec 263,0 mln zł za ten sam okres rok wcześniej.
Koszty operacyjne (z wyłączeniem amortyzacji) wzrosły o 13% r/r do 304,0 mln zł, co - według informacji operatora - jest związane z wyższymi kosztami zmiennymi nowych usług (w związku z dynamicznym wzrostem sprzedaży tych usług), rozszerzaniem oferty programowej oraz wyższymi kosztami marketingu w związku z naszą kampanią w mediach ogólnopolskich. Niekorzystny wpływ na wynik miały też kursy wymiany walut (wzrost kosztów operacyjnych łącznie o kwotę ok. 4,1 mln zł). Zysk netto po trzech pierwszych kwartałach 2016 r. wyniósł 21,9 mln zł.
W pierwszych trzech kwartałach 2016 r. Grupa poniosła nakłady inwestycyjne w wysokości 169 mln zł. W ramach 125,4 mln zł przeznaczonych na rozbudowę, modernizację i utrzymanie własnych sieci – 72,6 mln zł stanowiły inwestycje rozwojowe, związane bezpośrednio ze zwiększeniem zasięgu usług i aktywacją nowych abonentów, a 52,8 mln zł tzw. inwestycje utrzymaniowe związane z zapewnieniem ciągłości świadczenia usług.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.