reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Abonenci pay-tv oglądają mniej niż połowę kanałów

dodano: 2016-12-11 00:34
autor: Anita Kaźmierska | źródło: uSwitch.com

telewizor 71 proc. abonentów płatnej telewizji w Wielkiej Brytanii ogląda mniej niż połowę kanałów, za które płaci. Średnie roczne wydatki na płatną telewizję wynoszą w tym kraju ponad 500 funtów od osoby. Prawie połowa (49 proc.) klientów pay-tv ogląda mniej niż jedną piątą kanałów, do których ma dostęp, a 38 proc. ogląda mniej niż 10 proc. kanałów. Są to wyniki badania przeprowadzonego przez uSwitch.com. Usługi internetowe, takie jak Netflix, są najbardziej popularne wśród 18-34-latków - 26 proc. osób z tej grupy wiekowej korzystało w ciągu ostatniego roku z co najmniej jednego takiego serwisu, w porównaniu z zaledwie 6 proc. osób w wieku powyżej 55. roku życia.

uSwitch.com


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Prawie połowa (49 proc.) klientów płatnej telewizji w Wielkiej Brytanii ogląda mniej niż jedną piątą kanałów wchodzących w skład ich pakietów telewizyjnych, wynika z nowego badania przeprowadzonego przez uSwitch.com. Średni roczny koszt korzystania z usługi pay-tv wynosi tam 508 funtów, czyli 42,30 funta na miesiąc, przy czym prawie jedna trzecia klientów (32 proc.) przeznacza na ten cel więcej niż 50 funtów miesięcznie. Jedna czwarta (25 proc.) klientów Sky i 28 proc. klientów Virgin Media płaci więcej niż 60 funtów miesięcznie na gospodarstwo domowe. Klienci Sky, Virgin i BT twierdzą, że oglądają średnio tylko jedną trzecią (33%) kanałów z ich pakietów. Niemal czterech na dziesięciu (37 proc.) ogląda mniej niż 10 proc. kanałów, a 71 proc. abonentów ogląda mniej niż połowę kanałów, za które płacą.

Najbardziej popularnymi treściami wśród widzów pay-tv okazały się seriale - 54 proc. z nich twierdzi, że jest to ich ulubiony gatunek. Na drugim miejscu są filmy (51 proc.). Natomiast mniej niż jedna trzecia (32 proc.) abonentów pay-tv twierdzi, że najchętniej ogląda sport (26 proc. wśród 18-34-latków i 36 proc. wśród widzów w wieku 55+).

Prawie dwie trzecie (64 proc.) osób dorosłych w Wielkiej Brytanii płaciło za telewizję w ciągu ostatnich 12 miesięcy - albo za treści premium, albo za usługę streamingu. Bardziej skłonne, by płacić za telewizję, jest młodsze pokolenie - 71 proc. 18-34-latków płaciło w ubiegłym roku za takie usługi w porównaniu z 56 proc. osób w wieku 55+.

Młodsi widzowie wybierają usługi streamingu jako tańszą alternatywę wobec standardowych pakietów telewizyjnych - jedna czwarta (26 proc.) 18-34-latków skorzystało w ciągu ostatniego roku z takiego serwisu w porównaniu z zaledwie 6 proc. osób w wieku 55+. Netflix jest bardziej popularny wśród kobiet niż mężczyzn, natomiast Amazon Prime i Now TV są bardziej popularne wśród mężczyzn niż kobiet.
 

- To musi być uciążliwe takie przeskakiwanie przez dziesiątki kanałów, których nigdy się nie ogląda. Jeśli zdarzyło ci się, siedząc na kanapie, zadać sobie pytanie, czy podjąłeś dobrą decyzję, decydując się na takie wodotryski, wiesz, że nadszedł czas, aby rozejrzeć się za innymi opcjami - powiedział Ewan Taylor-Gibson z uSwitch.com. - Dostawcy dostrzegli nasz apetyt na większą elastyczność, jeśli chodzi zarówno o treści, jak i o płatności, i odpowiednio reagują. Sky Q, V6 Virgin i Netflix umożliwiają pobieranie pewnych treści i oglądanie ich w ruchu, podczas gdy Sky pracuje teraz nad usługą streamingu z jego Now TV Combo dostępnym w ramach elastycznych umów - dodał.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Analizy rynkowe


reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik VU+ SOLO SE V.2 (wersja dual)

SOLO SE - Version 2 znanego tunera Solo SE firmy...

750 zł Więcej...

Zestaw nc+ telewizja na kartę: ADB PACE HDS7241 500GB + pakiet Start+1m

Zestaw nc+ telewizja na kartę: odbiornik PACE HDS7241 + karta...

190 zł Więcej...

Wskaźnik Megasat SF-200

Mały i zgrabny wskaźnik wychyłowy sygnału sat z konwertera. Najprostsze...

29 zł Więcej...
reklama