reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

BLOG: Najbardziej zaskakujące teorie dotyczące awarii TVP

dodano: 2016-12-20 23:37 | aktualizacja: 2016-12-21 09:29
autor: Daniel Gadomski | źródło: SatKurier.pl, twitter.com/PSzubartowicz

MUX3_maszt_360px.jpg Do historii polskiej telewizji przejdzie wpadka Telewizji Polskiej. Dała się nabrać na prowokację przygotowaną przez "AszDziennik", popularny portal zamieszczający zmyślone newsy. Tym razem jednak nie poszło o artykuł, tylko e-mail, którego ów portal wystosował z fikcyjnego konta do TVP. - Chciałbym zgłosić problemy w odbiorze TVP Info. Zauważyliśmy z żoną, że sygnał zanika zawsze, gdy przy końcu wypowiedzi przedstawiciela rządu lub większości rządowej. Zupełnie, jakby ktoś nie chciał, żebyśmy usłyszeli obnażającą KOD i puentę. Modlimy się za Was! - napisał (pisownia oryginalna) autor prowokacji, który podpisał się jako Tomasz z Podkarpacia. List od widza opublikowała telewizja publiczna, co natychmiast podchwycili użytkownicy Twittera.

Asz Dziennik - mail do TVP na antenie TVP Info


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Prezesowi TVP Jackowi Kurskiemu nie jest jednak do śmiechu. TVP współpracuje z Agencją Bezpieczeństwa Wewnętrznego i Urzędem Komunikacji Elektronicznej przy wyjaśnianiu przyczyn zakłóceń na trzecim multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej. Ponieważ PiS repolonizuje banki, chce repolonizować media, a już wkrótce zrepolonizuje ...restaurację sejmową, to natychmiast pojawiły się podobne postulaty wobec firmy nadawczej, bo niby jest „amerykancka” i co z tego? 
 
- Duży MINUS dla PiS, że dało się tak podejść. I jak ja mam się czuć bezpieczny, skoro sygnał publicznej tv jest w prywatnych rękach. Do roboty! - napisał na portalu wPolityce.pl Rzeszowiak.
Były też postulaty sugerujące jak zablokować kolejne blokady TVP.

- KRRiT powinno wrzucić TVP INFO, TVN i Polsat na jeden multipleks, tak żeby w takich przypadkach wszystkie narracje nie były dostępne - napisał takaprawda.
Nie zabrakło też porównań do początku II wojny światowej.

- I on chodzi jeszcze na wolności !!!!!!!!!!!Ten przypadek można porównać z prowokacja gliwicką z 1939r!!! - stwierdził zybi.
Emitel tłumaczy się synchronizacją nadajników. Po ludzku? Problemami w miejscach, gdzie można odbierać sygnały z dwóch nadajników - mocniejszego i słabszego. Jeden z nich „doświetla" drugi. Czasem problemy techniczne mogą nasilać na przykład podwyższone warunki propagacyjne, a takie były zgodnie z mapkami zgłoszeń problemów. Wówczas na kilkadziesiąt sekund - kilka minut sygnał na tunerze zanika.
Niektórzy próbowali podjąć się interpretacji technicznej przyczyny awarii.
 
- Ktoś z zewnątrz buja łódką? W piątek awaria radarów i ogran. lotów. Potem awaria nadajników (?) TVP. W Pb padnie internet? - napisał na Twitterze Norbert Kilen z agencji social mediowej Thing Kong.
Inni szukali jej źródła znacznie wcześniej.

Sygnał TVP z Multipleksu jest wyłączany od dawna, ale teraz to jest to robione na ogromną skalę. Zadaję pytanie: Czy sprzedaż Emitela 12 kwietnia 2010 była po to, by Polacy w razie czego nie mogli odbierać TVP, a w niej informacji o przyczynach tragedii smoleńskiej? Przypomnę 12 kwietnia 2010 to PiS jeszcze kontrolował TVP - pytał użytkownik pod Nickiem atak na rząd Patriotyczny? na portalu Niezależna.pl.
Sęk w tym, że właścicielem Emitela są Amerykanie. Trudno ich podejrzewać o jakiekolwiek złe zamiary wobec rządu, który traktuje ich jako kluczowego sojusznika. Portali sympatyzujących z PiS-em to jednak nie przekonało.

- UJAWNIAMY. Kluczowym rozgrywającym w spółce EMITEL, która (nie) nadaje sygnał TVP, jest Witold Graboś, człowiek bliski SLD i PO - głosił tytuł związanego z braćmi Karnowskimi serwisu wPolityce.pl. Mowa jednak o byłym członku Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, który od lat był zaangażowany w rynek cyfrowej telewizji.
Emitel tłumaczy się synchronizacją, a tego rodzaju błędy zdarzają się w bardziej rozwiniętych krajach. W lutym brytyjski DAB popsuł się z podobnych przyczyn. W próbę sabotażu nie wierzą nawet byli pracownicy Emitela, którzy popierają PiS. Mój znajomy zna takie osoby i sądzą one, że mamy do czynienia z ...teoriami spiskowymi. Teoriami, z którymi nie mieliśmy do czynienia na przykład w 2005 roku, kiedy z powodu awarii Eutelsata nie działały Radio ZET i Radio Maryja. Wtedy jednak media społecznościowe i w ogóle internet w Polsce nie były tak powszechne, aby nasilały się różnego rodzaju podejrzenia. Dziś jedna osoba łatwo podchwytuje temat od drugiej, a politycy tylko to nakręcają. Zwłaszcza, że podczas np. rewolucji na Ukrainie dochodziło do różnych blokowań lub wyłączeń sygnału stacji telewizyjnych. Podczas próby puczu w Turcji (przez niektórych przypisywanej samemu prezydentowi tego kraju w celu wzmocnienia uprawnień) na kilka godzin przejęta została publiczna telewizja TRT.
 
Fałszywy mail od czytelnika na antenie TVP Info
Fałszywy mail od czytelnika na antenie TVP Info

Dla prywatnej firmy jaką jest Emitel wizerunek i opinia klientów to jednak podstawa. Po prostu nie może sobie pozwolić na jakiekolwiek oskarżenia w tej materii, co z całą pewnością szybko wyjaśnią działania ABW i o sprawie zapomnimy.
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Daniel Gadomski


reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik VU+ SOLO 4K Combo

Vu+ SOLO 4K - odbiornik od koreańskiego producenta Marusys. Pierwszy...

1730 zł Więcej...

Antena Televes Yagi Edge Mix Combo

Znakomita, hiszpańska antena kierunkowa VHF/UHF, zalecana do odbioru HDTV z...

89 zł Więcej...

Odbiornik Opticum HD AX502 Combo

Odbiornik HD cyfrowy HDTV PVR Ready marki Opticum wyposażony w...

339 zł Więcej...
reklama